ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | رقم حقوق | جامعه کارگری

بازنشستگان منتظر حقوق جدید در خرداد | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان

بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند

بازنشستگان منتظر حقوق جدید در خرداد | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان

بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود.

بازنشستگان کارگری با بی‌تابی در انتظار تصویب افزایش مستمری‌ها در هفته جاری هستند؛ دقیقاً یک ماه و یک روز از ارسال مصوبه‌ی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به دولت گذشته است؛ با این حال به نظر می‌رسد هنوز مخالفت‌هایی با این مصوبه وجود دارد چراکه برخلاف رویه سال‌های قبل، هنوز دولت افزایش مصوب سازمان تامین اجتماعی را امضا نکرده است و تا این امضای نهایی نباشد، امکان اجرای مصوبه وجود ندارد.

بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در ارتباط با این تاخیر و مخالفت احتمالی دولت می‌گوید: اصولاً حقوق ما بازنشستگان کارگری ربطی به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داری کل مربوط است و نه از منابع دولتی استفاده می‌کند؛ حقوق ما بازنشستگان از جیب خودمان پرداخت می‌شود؛ بازنشستگان کارگری میهمان جیب خودشان هستند اما برخی همین را هم روا نمی‌دارند!

او اضافه می‌کند: این تاخیر بی‌سابقه موجب نگرانی گسترده‌ی بازنشستگان شده است؛ به نظر می‌رسد نوعی غرض‌ورزی با بازنشستگان تامین اجتماعی دارند و به سرنوشت این جمعیت کم درآمد بی‌توجهند؛ چراکه اگر غیر از این می‌بود در این یک ماه گذشته مصوبه‌ی سازمان تامین اجتماعی را امضا می‌کردند و کار را به سرانجام می‌رساندند.

 

  • حقوق بازنشستگان افزایش یافت؟

 

اول برابرسازی کنید بعد بیایید مخالف باشید!

صادقی در ارتباط با مخالفت مقامات دولتی با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار می‌گوید: اگر دولتی‌ها و مقامات سازمان برنامه و بودجه با افزایش مستمری ما به اندازه‌ی مصوبات مزدی شورایعالی کار مخالفند، ما فقط یک حرف داریم: سقف و میانه و کف مستمری ما را برابر با مستمری بازنشستگان دولت بپردازند و بعد بیایند مخالفت کنند؛ تقریباً دو میلیون تومان فاصله میان سطوح مستمری ما با دولتی‌هاست؛ اول برابرسازی کنند و بعد بیایند ساز مخالف بزنند؛ به نظر می‌رسد می‌خواهند با فریز کردن حقوق ناچیز بازنشستگان کارگری به تصمیمات بودجه‌ای غلط خود مشروعیت بدهند و به نوعی فضای استتار درست کنند وگرنه چرا با افزایش حقوق بازنشسته‌ای مخالفند که میهمان جیب خودش است و هیچ باری برای دولت ندارد؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری با بیان اینکه «ما از منابع دولت استفاده نمی‌کنیم اما دولت‌ها همیشه در انجام تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قصور کرده‌اند» اضافه می‌کند: سازمان برنامه و بودجه طی سال‌های متوالی قانون‌گریزی داشته و هیچ زمان به تعهدات خود در قانون تامین اجتماعیِ مصوب سال ۵۴ عمل نکرده؛ امسال هم اگر در زمان بستن لایحه بودجه مطالبه‌گری نمی‌کردیم اسم تامین اجتماعی را در ردیف ثابت و متغیر بودجه حذف می‌کردند. ما باید به چه زبانی به دولتی‌ها بگوییم که پرداخت حقوق ما هیچ ربطی به دولت ندارد و از محل اندوخته‌ی خودمان است؛ شما فقط متولی خانواده دولت هستید؛ به جای دخالت در امور یک سازمان غیردولتی، به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی و میلیون‌ها بیمه شده‌ی آن عمل کنید.

تعهداتِ بر زمین مانده/ هیچ زمان سه درصد را نپرداختند

 

دولت‌ها به تعهدات قانونی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی هرگز عمل نکرده‌اند؛ به گفته‌ی صادقی، بعد از مطالبه‌گری فراوان در بودجه ۱۴۰۰ فقط ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت طلب دولت به سازمان گنجانده شد که از این رقم فقط پرداخت ۷۲ هزار میلیارد تومانِ آن محقق شد؛ امسال نیز در قانون بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت طلب دولت به سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده که تا امروز که یک فصل از سال گذشته، هنوز یک ریال از این اعتبار قانونی به حساب سازمان واریز نشده است.

وی اضافه می‌کند: دولت به تعهدات خود عمل نکرده؛ هیچ زمان سه درصد حق بیمه سهم دولت را به سازمان نپرداخته؛ علاوه بر این، در منابع و مصارف سازمان و افزایش حقوق بازنشستگان آن نیز مداخله می‌کنند؛ گاردی که سازمان برنامه و بودجه در مقابل تامین اجتماعی و بازنشستگان آن دارد، اصلاً خوب نیست؛ گویا صدای ما شنیده نمی‌شود؛ ما براساس قانون سخن می‌گوییم و تمام مطالبات‌مان نیز قانونی است؛ می‌گوییم آنچه مدیرعامل و هیات مدیره سازمان مصوب کرده‌اند را امضا کنید. تعیین حقوق بازنشستگان دولت برعهده‌ی شماست که آن را در قانون بودجه مصوب کرده و به اجرا رسانده‌اید؛ شما اگر بدهی‌های سازمان را سر وقت بپردازید، افزایش حقوق بازنشستگان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، کما اینکه منابع این افزایش حقوق به طور خودکار از محل افزایش دستمزد کارگران شاغل تامین می‌شود.

 
 

یک بام و دوهوایِ ناعادلانه!

صادقی تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی متعلق به یک جامعه‌ی بیش از ۴۳ میلیون نفری است؛ منابع مالی ما از دولت مجزاست؛ بنابراین عادلانه نیست که بدون استدلال و منطق قانونی ما را از حقوق بدیهی‌مان محروم سازند. دولتمردان از یک طرف در رابطه با بحث بازنشستگان و افزایش حقوق آن‌ها تعلل می‌کنند و از سوی دیگر، در ارتباط با تعهدات قانونی خودشان نوعی بازیِ گرگم به هوا درمی‌آورند. این یک بام و دو هوایِ ناعادلانه چه معنایی دارد؟

 

به گفته‌ی این فعال صنفی بازنشستگان، موضوع افزایش مستمری‌ها بایستی نهایتاً تا اواسط خرداد و قبل از موعد واریز مستمری‌ها حل شود؛ بازنشستگان این ماه مستمری سال جدید به اضافه‌ی مابه‌التفاوت دو ماه قبل را بگیرند.

صادقی اضافه می‌کند: یک ماه تمام است که مصوبه در هیات دولت معطل مانده؛ این مخالفت‌های بدون پشتوانه می‌تواند موجب فاصله گرفتن بازنشستگان از تصمیم‌سازان شود؛ روا نیست این زحمتکشانِ کم درآمد و عموماً زیر خط فقر از حقوق قانونی‌شان محروم شوند. بایستی مصوبه سازمان در همین هفته امضا و برای اجرا به سازمان برگردانده شود تا زمان برای پرداخت وجود داشته باشد.

لطفاً خود را به جای بازنشستگان بگذارید!

او در پایان می‌گوید: دولتمردان خودشان را جای بازنشسته‌ای بگذارند که نان‌آور یک خانواده سه یا چهار نفره است و با این گرانی‌ها فقط ۴ میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیرد؛ این بازنشسته که در دوران کهولت با بیماری‌ها و دردهای بسیار دست و پنجه نرم می‌کند، چطور با حقوقی که از نصف خط فقر هم کمتر است، روزگار بگذراند؛ برای یکبار هم که شده، یک دقیقه خود را به جای این بازنشسته بگذارند؛ آن وقت می‌بینند که این تاخیر چه آسیبی به میلیون‌ها خانواده در کشور می‌زند و چطور مناسبات اقتصادِ خانوار را به هم می‌ریزد.

 
 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      رییسی بایدکاری کندوزرای بی عرضه وکارشکن دارد

      • ناشناس ارسالی در

        ماطلب دولت داریم انهاطلب کارن بیبرنامه وبیبودجه چرا جلو پول خود ما گرفته چکاریه نمیدونم چرااین همه ظلم
        تاکی

      • ناشناس ارسالی در

        چرا با مسئولین دولت با خواهش و تمنا صحبت میکنید آنها باید خدمتگزاران بازنشستگان تامین اجتماعی باشند ما بازنشسته ها پرداختیهای دوران اشتغالمان رامیگیریم مگه آنها کورند نمیبینند گرانی بیداد میکنه الان حقوق بیست میلیونی هم جوابگوی کل هزینه های ماهانه نیست اونوقت داره جونشون بالا میاد نمیتونن ببینن ۵۷درصد به حقوقا اضافه بشه ؟ حالا اگه این مقدار اضافه بشه مگه حقوق ما چقدر میشه بخدا نصف هزینه هارو نمی پوشونه منی که ماهی شش میلیون اجاره خونه میدم ماهی یک میلیون پول دارو و ویزیت دکتر و نوار مغزی پرداخت میکنم تمام دارو ها هم اون دارو هایی که گرونه هیچکدومش مشمول بیمه نیست باید صد در صدش رو خودم بدم خب دو قلم شد هفت میلیون ماهی چهار کیلو گوشت میگیرم بعبارت هفتصد و پنجاه هزارتومن یک کیسه برنج میگیرم نهصد و بیست تومن پول شارژ و برق و تلفن ماهی دویست و پنجاه هزار تومن تعمیرات وسایل خونه هست خرید لباس هست خرید مرغ و تخم مرغ و روغن و حبوبات و میوه و شیر و پنیر و کره . همینهارو جمع بزنید ببینید چقدر میشه الان هم که دوماهه داریم با حقوق پارسال زندگی میکنیم زندگی که چه عرض کنم

      • رضا ارسالی در

        سلام
        کارتون اگه نگم عالی ، خوبه اما اخباراعاانی باعلامت سوال ؟ دردآوره ، بهترنیست این رویه نخ نماروتغییربدید؟ ممنونم

    • سیدمحمودطاهرهریکنده ارسالی در

      خواهش ما از سازمان تآمین اجتگاعی این است که بنده عضوی بازنشسته آن سازمان با دوملیون حقوق نارسایی دارم که همه میدانید فرزندانم وقتی میخوان بیان پیشم غذای خودشون را همراه خود میارن این یعنی مرگ خود را از خالق خواستن.یک فراخوان بدید تا آشوبی بشه شاید کشته بشیم اینقدر خجالت نکشیم

      • ناشناس ارسالی در

        شمادولتی هااگربویی ازاسلام وعدالت می بردیداینقدرباروح وروان 43میلیون ازفقیرترین قشرجامعه بازی نمی کردیدخداازتون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا هیت دولت افزایش حقوق را تصویب کند و موضوع را تمومش کند بی دلیل حق حقوق ما را پایمال نکنید ما حقوق نجومی نمیگیریم این حق ۳۰ سال کارگری کار کردن و زجر کشیدن خودمان است

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دولت در حق کارگران بازنشسته زور میگوید و ظلم میکند دلیل این همه تعلل چیست حق حقوقمون را زودتر تصویب کنید و پرداخت کنید

    • شهریار پوراحمدی ارسالی در

      تااینجای کاروباتوجه به آنچه ازرفتارآقای رییسی برآمده بالارفتن قیمتهاوتورم وفشارمضاعف برمردم به روشهای مختلف بوده در مورد بی پاسخ گذاشتن لایحه اضافه حقوق بازنشستگان باوجود آنکه دولت دران نقشی نداردیادجوک معروفی ازملانصرالدین افتادم که آن جوانمردبه عیالش خرجی نمیدادولباس وپوشاک هم نمیخریدودرضمن روزی یکباراوراسخت کتک می‌زد همسایگان باوگفتندمردناحسابی تو به اوخرجی که نمی‌دهی دیگرچراکتکش میزنی ملاگفت اگرکتکش هم نزنم آنوقت مردم چگونه بفهمنداوهمسرمن است .

      • ناشناس ارسالی در

        الحق که گل گفتی با مثل قشنگ

      • ناشناس ارسالی در

        آنقدر گرانی تورم درست کرده اید ومردم زیر این تورم وگرانی کمر خم کردن . حالا هم چیزی که بشما مربوط نیست دست روی آن گذاشته اید و تصویب نمی‌کنید

    • برات ارسالی در

      توف به تو ای روزگار بخدا اینا میخوان بازنشستهارانابود کنن نسلشان رامنغرض کنند فک میکنن ما تمسا یا کروکتیل هستیم اخه چرا با روح روان ما بازی میکنن بخدا با بچها هر روز درگیرم میگم تا مشخص نشه حقوقم هیچی نمیتوتم بخرم چون میترسم بمانم نتونم جواب بدم ابروم میره چکار کنیم تو را خدا اگه اضاف هم نمیکنید مشخص کنید تا منم مشکلم تو خانواده حل بشه هی نکید نگران نباشد یا یه خبر خوش برای بازنشستها باز میکنی نوشته هنوز مشخص نیست خدا لعنتون کنه

      • س ارسالی در

        سلام به ۱۴۲۰تماس بگیرید اونجا جواب میدن چون مادرمن هم حقوق بازنشستگی پدرم رو میگیره بیشتر با اونجا در تماس هست

    • ناشناس ارسالی در

      کانونهای بازنشستگان وفعالان حوزه کارگری یک باربرای همیشه اجازه دهید حقوق مارا دولت تعیین کند تا دچاراین مصایب نگردیم وبقول شما حداقل ومیانه بگیروسقف بگیربه اندازه کشوری ولشگری شود واینچنین با زندگی ما بازی نشود دوماه بیشتراست که با این گرانی بایدبا۴ملیون حداقل حقوق زندگی کنیم دهم ماه حقوق تمام شدوفعلا با قرض وقوله میگذرانیم پیش خورمیکنیم این چه وضعیتی است که برای مادرست کردن همین امسال ما ۲ملیون کمت ازدولتیها میگیریم کسی به این توجه ندارد ۵۷درصدرامیبینند حقوق مارا ازشورایعالی کارجداکنیدبرای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قانون رااصلاح نمایید

    • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری ارسالی در

      کارماراچرابه تصمیم دولت سپردین مانه کشوری هستیم ونه لشکری حقوق ما وبودجه مامربوط بخودمونه وازجیب خودمون مداخله گرنمیخواهیم بیاییدبدهی های کلانتونوپس بدین که معلوم نیست کی برده

    • سهراب جانبازم ارسالی در

      این شر،ور همه این حرفها به هیئت دولت
      برمیگردد اما اطراف آن فعال صنفی صحیح
      فرموده که کارگران مهمان جیب خودشان هستن انشاءالله که آن فعال صنفی خداوند
      پشت پناه خودش خانواده محترمش باشد

    • داریوش ارسالی در

      عجب دولت جدید دم از مردمی بودن و حامی کارگران و انقلابی بودن میزند پس چه شده که افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را اینگونه به تاخیر بندازید و این همه تشويش بین بازنشستگان که واقعا تحت فشار قرار دارند وارد کنید واقعا چرا

    • بازنشسته ارسالی در

      واقعا درحق بازنشستگان ظلم وبی عدالتی شده وباروح وروان آنها بازی شده وبا این بدقولی وگرانی در رنج وستم هستند و هرچه زودتر این کوتاهی که شده رو جبران کنند تا چهار میلیون بازنشسته به حق خود برسند

    • محمد ارسالی در

      سلام من واقعآ پشیمانم که رای دادم تازمانی نوبخت بود همین وضعیت بود الانم همین وضعیت وجود داره شاید ما بی عرضه هستیم که نمیتونیم حق خودمان را بگیریم همش شعار همش دورغ ظلم اسراییلی ها با مردم فلسطین کمتر از اینجا نیست ظلم. ظلمه با هم فرقی نداره

    • ناشناس ارسالی در

      دولت آقای رئیسی بایدمصوبه تامین اجتماعی راتایید کند.....

    • ناشناس ارسالی در

      به خیابانهامی ریزیم....

    • ناشناس ارسالی در

      فقط گرانی شده اصلابه فکرمردم نیستنددروغ میگن افزایش حقوق برای خودشان انجام شده مسئولین توراخدابه فکرمردم باشید

      • گرسنه ارسالی در

        درود بازم به مردم قبلی چ از جون ما می خواهید گرسنگی کشتی مون

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت ظاهرا خود را حامی مظلومان می‌داند اما در اصل دشمن محرومان و مظلومان است رئیس دولت داره عقده های بچه یتیمی خود را که نداشته و نخورده بر سر ما ها خالی می‌کند اگه راست میگی و جرات داری برو دست ببخ گلوی سرمایه دار بزار تا جرت بدن لعنت به دولت کذاب ننگ بر رئیسی و دولت بی‌کفایت اش

      • ناشناس ارسالی در

        هرکسی ‌با‌نان‌مابازی‌میکنه‌خدا با‌جانش‌بازی‌بکنه

    • رضا ارسالی در

      جناب عزیز این قوم حاکم فقط خوب شعار میدن نه عدالتی درکارشون هست ونه وجدان و اعتقاد به آخرت وگر نه اینقدر ظلم نمیکنن فقط به اسم دین حق وحقوق رعیت و کارگر را می بلعند خدا یا منتظر جوابت به ظالمین هستم

    • کامران ارسالی در

      سلام دوستان این کار مجلس ودولت یکی از وعده‌اي زمان ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی میباشد .که الان ایشون دارن به وعده شون عمل میکنن.

    • بازنشسته کشوری هستم عزیزان اجتماعی من هم ۸۱ سال دارم حقوقم ۴۸۰۰ هست دولت بهمه ظلم میکند شما تنها نیستید در سازمان های دیگر هم هست ژیژ و ته ته خط فقر هستیم دولت خود را به کری زده باید طور دیگری داد بز نیم والا مثل اینکه اینجوری ومی شنود ارسالی در

      حقوقم ۴۸۰۰ هست ته و ژیژ ژیژ خط فقر پول دوا و دکتر
      هم نیست تاچه رسد به بقیه زندگی دولت همه چیز را صد در صد گران میکند ولی حقوق ما را ده در صد خوب پس کسی حرف ما را نمی شنود. باید طور دیگری حرف بزنیم ما گفتیم رئیسی درستش میکند بد تر از همه کرد

    • امیر حسینی ارسالی در

      همیشه این دولتها و حکومتی ها بودن که دستشون را تو جیب ما کردن و هرجا کم اوردن از سازمان گرفتن و بلعیدن.. نمونه اش اون ادم ملعون مرتضوی و امثالهم ....
      بدهی هاتون را بدیددست و پاتون هم از سازمان ببرید ...سازمان گداخونه نیست که به شما دولتی ها اعانه بده بعدش اینطوری دم دربیارین.

    • راد ارسالی در

      بازنشستگان اگر خودشان هم نباشند خانواده هایشان جواب این گستاخی را خواهند داد باز محتاج ما خواهید شد برای رای

    • ناشناس ارسالی در

      دولت طبق چه قانونیباید حقوق مستمری بگیران را امضا کند بعنوان یک کا ر فرما نماینده اش در شورای عالی کار انرا امضا کر ده دیگر چه نیار به تصویب هییت دولت دارد

    • ناشناس ارسالی در

      ما به التفاوت واریز کنید تا واریزی حقوق خیای مانده لطفا به فریاد برسید تمام وسایل خونمون مفت وارزان فروختم تا بتونم یه چن روز شکممون وسیر کنیم

      • ناشناس ارسالی در

        خداصبرت بده

      • زهرا ارسالی در

        ازخدا بی خبرها حق این بازنشسته هارو بدین امام زمان باعث وبانیش رو فلج کنه

    • کاربر ارسالی در

      میگن تقصیر آقای کله پاچه(میرکاظمی رئیس سازمان برنامه بودجه) است. پس رئیسی چه کاره است؟

    • ناشناس ارسالی در

      کانون بازنشستگان یک روز را فراخوان اعلام کند و همه بازنشستگان با خانوادها تجمع سراسری درست شود تا دولت بی خیال را سر جایش بنشانیم

      • ناشناس ارسالی در

        بهترین پیشنهادرادادیدآقای صادقی اینهابازبان خواهش وتمناحق مارا نمیدهندفراخان بدیدهمه باخانواده خئدبیائیم تاحق مارابگیریم،بوالله مرگ بهترازاین زندگی ننگینه،

      • ناشناس ارسالی در

        فراخوان بدهید ما هم هستیم

      • ناشناس ارسالی در

        دولت اومده جیب مارو زده حالا اختیار دار ما شده رئیس سازمان تامین اجتماعی چقدر بدبخت شده اختیار خودشو داده دست دولت کو دولت همون چپاول گرتی 43 سه ساله رومی فرمائین کار ما چه ربطی بدولت داره دولت تو سازمان تامین اجتماعی چکار میکنه همدست شدین درسته مواظب باشین نوک ویرگول بند شلوارتونو نیرره اگه خودتون دیپلم افتخاری دارین نمیفهمین فرزندان ایران عزیزم همه فوق دکترا وبالا تر دارن

      • ناشناس ارسالی در

        نظرمارو بخش کن اقا پخش نکن

    • قاسم ارسالی در

      نرود میخ آهنی در سنگ .

    • ن ش ارسالی در

      پس اگر ربطی به دولت ندارد ومشخص است باید اجرا شود این بهانه است اجرا کنید

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام مسئولین تامین اجتماعی باید طلب خود را از دولت باید از طریق قانون بگیرند تا دولت سر جایش بنشیند تا این قدر گستاخی در حق بازنشستگان نکند

    • ناشناس ارسالی در

      باز مانده ی کشوری هستم باسی و پنج سال سابقه حقوقم دو ملیون و پانصد ت مستاجرم وبا یه دختر یتیم ایا این فقط حق منه خدا ذلیلتون کند که زندگی مردمو سیاه کردین خدا ریشتون را بکنه کشوری با این همه ثروت مردمش باید گدا گشنه باشند بجای اینکه به این و اون بدین و اینقد اختلاس و دزدی کنید یکم به ما هم‌ بدین این حق مردم نیست که دارید بهشون ظلم و فشارید میارید زنا دارن رحمشون و میفروشن تا یه لقمه غذا به بچه های یتیمشون بدن بعضیا اعضای بدنشون میفروشن خدا لعنتتون کند گم شید حاکم بالای سر نمیخوایم

    • ناشناس ارسالی در

      کسایی که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو تایید نمی‌کنند هدفشان به صلاح مملکت نیست و با این کارشان می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بکشانند در این زمان که دشمنان می‌خواهند به این مملکت آسیب برسانند ما باید پشت مملکتمان باشیم واز خون شهدامون دفاع کنیم ، بازنشسته ای که همه چیزش رو برای این مملکت داد. با تشکر یک باز نشسته.

    • اردشیر ارسالی در

      بزرگترین مانع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سازمان برنامه وبودجه است.

    • ابراهیم شیبک ارسالی در

      انگار میخوان بازنشسته ها را از جیب خودشان بدن چرا هیچ کس از بازنشستگان که سی سی و پنج سال کار کرده دفاعی نمیشه تاکه باید منتظر باشیم آقای رئیسی چرا بازنشستگان تامین اجتماعی عذاب می‌کشند@ چرا چرا چرا

    • ناشناس ارسالی در

      همه آحاد جامعه باید به قانون و قوانین و مقررات احترام بزارن علی الخصوص ریاست‌جمهوری باید به قانون پایبند باشد.🔥😢😥🔥😢😥🔥

    • بازنشسته ارسالی در

      کسانی هستند که می خواهند بازنشستگان را هم به خیابان بکشند. که اینطور با بازنشسته با چند غاز حقوق میگیرند دست تو جیب بازنشسته میکنند فکر میکنند ارثیه پدرشان است این دولتمردان از خدا بی خبر خودشان خانواده ندارند که اینطور با ما رفتار میکنند خداوند لعنتتان کند وای بر ما وای بر این از خدا بی خبران تورم کمر شکن نابودمان کرد شرمنده خانواده هایمان هستیم خداوند شرمنده شرمنده خانوادهایتان کند تا بفهمید که ما چه میکشیم

    • ناشناس ارسالی در

      با کامنت نوشتن و دعا کردن اگر قرار بود مشکلی حل بشود چهل و سه سال کارمون به اینجا نمیکشید باید در کف خیابان و در برابر مجلس و بیت رهبری فریادمان را به تمام دنیا برسانیم از ظلم این حکومت دیکتاتوری .... شرف داشته باش و نوشته ام را بزار

    • علی رضا ارسالی در

      واقعا شرم اوراست درعرض 24ساعت اجناس راسیصد وحتی بعضی را چهارصددرصد گران کردن انوقت برای این چندرغاز حقوق مسولین 8قلو زاییده اند من حقوقم 2260 تومان است.واقعا خجالت داره

    • مستمربگیرم ارسالی در

      بازنشستگان به آقای وزیر رفاه که حامی حق و حقوق واز بدنه این قشر نجیب و گرامی می‌باشد شک وتردید نکنید این مدیر شایسته و با هوش است فقط ما باید کمی صبور وتوکل بخدا انشاالله

    • فقیر به تمام معنا ارسالی در

      سلام با بدن مجروح از جنگ وارد کارشدم و ۳۰ سال با همان اخلاص جبهه خدا شاهده کارکردم الآن این بی مهریها و تبعیضها و ....را می بینم در حالیکه ۴۰ سال در کنار انقلاب بودیم وهمه کوتاهیها را نادیده می گرفتیم و به امید روزی که درست میشه نشستیم ولی به خدا قسم این مسُولین که هیچگاه شعارهایشان با عملشان یکی نبوده ما را از همه چیز دلسرد کردند و دیگر به کسی نمی توان اعتماد کرد و رای داد در حالیکه سالها افسوس خوردم چرا این آقا رای نیاورد ولی حالا متوجه شدم اشتباه می کردم و مردم خیلی آگاهند .....

    • الف ارسالی در

      همه چیز گران شد ریس جمهور از خواب بیدار شو گفتی چهار قلم اما شده همه چیز از سیر تا پیاز گران کردی اما حقوق کارگر گیر دادی خدا از تک تکتون نگذره

    • ملکزاده ارسالی در

      دولت تصمیم گرفته فقر راریشه کن کنه تازه فهمیدیم منظورش چیه .با عدم تصویب افزایش حقوق ما بازنشسته های تامین اجتماعی منظورش فقیر کشی است نه ریشه کنی.اصلا توجهی به ما قشر فقیر و با آبرو نداره.

    • بازنشسته، ارسالی در

      مسؤلین تامین اجتماعی،وقتی میبینن،دولت به درخواست اضافه حقوق بی توجهی میکنه،لزومی نداره۴۵۰۰بازنشسته راچشم انتظاربذارن،تامین اجتماعی بخش خصوصی هست،با بی توجهی ودرحقیقت بی اعتنایی کردن،بهترین روش اینه،سازمان احکام جدیدراصادروواریزی جدیدرا اقدام نمایند،

    • علی اصغرقاسمی فرد ارسالی در

      آقای صادقی این حرف رادرذهن دولتیان مبنی بربرابرسازی بدعت ننمایید باید ظبق مصوبه شورای عالی کارباشداز57تا38درصدغیرازاین موروقبول بازنشستگان نیست

    • سعید ارسالی در

      باید بازنشستگان بریزن کف خیابون

    • سعید ارسالی در

      🟥 مطالبات ما بازنشستگان سازمانی که ۳۰ سال اول بیمه را برمیداشت، سپس حقوق می‌داد! با نام سازمان تامین اجتماعی

      ۱) ۲۵ درصد باقی مانده از سال گذشته به اسم همسان‌سازی که دیگران گرفتند و ما نگرفتیم
      ۲) ۵۷ درصد طبق قانون اضافه شدن مستمری برای کسانی‌که حداقل مستمری را دریافت می‌کنند
      ۳) ۲۸ درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اضافه شدن مستمری برای کسانی‌که سایر سطوح مستمری دریافت می‌کنند


      ✔ این حق قانونی ماست
      ✔️نه ناآگاهیم
      ✔️نه فراموش می‌کنیم
      ✔️نه کوتاه خواهیم آمد

    • بازنشسته بدبخت ارسالی در

      دوستان اینها همه گربه وموش بازیه مارافریب میدهند ووعده سرخرمن میدهند فقط کف خیابان طلبمان رامیدهد منتظر چنین روزی باشید پایه ظلم کوتاهه خدالعنت کنع باعث وبانیش مردیم ازبس انتظار کشیدیم تمامش کنید لعنتیها

    • رحمان ارسالی در

      باسلام جناب دولت شما که خود را مسول یک ملت میدانی چطور است که زن بنده با دادخواست به داد گاه جهت ترک نفقه مرا به یک سال زندان انداختن وتد نفقه از بزرکترین جرم است پس چطور خود دولت از دادن نفقه مردم بیچاره سر پیچی میکند من شخصا شما را اول به خدا وبعد به دستان بریده عباس میسپارم واسلام

    • ناشناس ارسالی در

      جناب رئیسجمهور چرا با بازنشستگان کارگری بازی میکند ..اگر در هیئت دولت باریش نمیدهند قدرت آن را ندارد به وزرای زیر دستش امر و نهی کند چرا پس از گذشت دو ماه و اندی از سال میگذرد نتوانسته بگوید چرا امضا نمیکنند شده حکایت شاه می بخشد شاه قلی نمیبخشد. آقایان رک راست حرفشان را بزنند. این دوره الحممدلله هر سه قوه یکی هستید کسی جرعت نمیکند بگوید بالای چشمتان ابروست.

    • ناشناس ارسالی در

      ازدولت خواهش می کنیم پاشو از تامین اجتماعی بکشد بیرون حقوق کار
      گر وبازنشسته را بردن وجای دیگر خرج کردن حق الناس است

    • محمدرضااززاهدان ارسالی در

      سی سال پیش ازحقوقامون کم کردن برای روز بازنشستگی حالا انگار میخوان صدقه بدندزورشون میاد

    • مستمربگیران تامین اجتماعی ارسالی در

      الهی یحق حصرت علی هرکی چوب لای چرخ ما بیچاره می‌گذارد انشالله یک روز بدرد ما دچار شود چرا تبیعیص بین ما با کشوری و لشگری میگدارید حتی رهبر عزیزمان جناب آقای خامنه ای فرمودن که حق سازمان تامین اجتماعی که ما هستیم حق الناس هست

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا سازمان تامین اجتماعی که یک سازمان مستقل است باید منتظر تصویب هیت دولت باشه چه ربطی به دولت داره سازمان باید استقلال خودشو حفظ کنه ونذاره دولت در کارش دخالت کنه ممنون

    • بینوا ارسالی در

      آهای دولت زودتصویب کن به خدامچاله شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید از 10 میلیون بیشتر باشه اجاره خونه شده ماهی 3 میلیون همه چی 6 برابر گذاشته روش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید 12 میلیون بشه تا شرمنده خانواده نباشیم.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا رهبر درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سکوت کرده چرا ریس جمهور سکوت کرده آیا این مملکت صاحب نداره چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی نمیشه چرا کشوری لشکری 15 میلیون حقوق میگیرن اما حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 4 میلیون چرا حقوق هردو تامین اجتماعی هست ولی این کجا و آن کجا هر دو باید یکی حقوق بگیرن.اجرکم اندالله

    • ناشناس ارسالی در

      اقایه رئیس جمهور چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیره فقره چرا فقط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از همه حقوق ها کمه به فکر ملت خودتان باشید ....نه لبنان و فلسطین سوریه و عراق...روغن 5 کیلویی 410 هزار تومان همه چی 6 برابر گرون شده چرا حقوق نباید 3 برابر افزایش یابد..اجرکم اندالله

    • ناشناس ارسالی در

      هر ماه 1 میلیون پول شیر بچه میشه روغن 410 هزارتومان گوشت 200 هزار تومان برنج 100 هزار تومان اجاره خونه هر ماه 2500 تومان آیا با این گرانی با 6 میلیون میشه زندگی کرد کو همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی باید حقوق بازنشستگان از 12 میلیون بیشتر باشه تا شرمنده از خانواده نشیم

    • ناشناس ارسالی در

      اون آقایونی که ساز مخالف میزنن کاش یه از خدا با خبری تو این مملکت پیدا بشه از اون آقایون بپرسه حقوق خودت چقدره ؟ آیا خودش میتونه با چهار میلیون حقوق خانوادشو بگردونه از دستهای زحمتکش این قشر خجالت بکشید نشستید اونجا برا خودتون میبرید و می دوزید سی و یک سال بیمه پرداخت کردیم که الان اینجوری شکنجه بشیم خدا ازتون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      ما ملت بزرگی هستیم که درپای صندوق رای ازما به بزرگی یادمیشود ووقتی کار صندوق تمام میشود .مورچه هایی هستیم که همزمان باجابجایی صندوق رای زیر پا له میشویم .مبارکمان باد این عزت - مستمری بگیر مهمان جیب خودش است وحکایت ما حکایت مورچه وجیرجیرک است(ساخته ام بام ودر خانه ای #تانروم بردربیگانه ای)

    • ناشناس ارسالی در

      ازخدانمی ترسید که حق ما بازنشستگان راکه از جیب خودمان هست رو امضا نمکنید پس چطور همش دم ازحمایت قشرکارگری میزنیدفقط دورغ تحویل جامعه میدهیدچون حقوقهای کلان خودتون رومیگیریدواصلابه فکرقشربازنشسته تامین اجتماعی نیستیدچون شکم خودتونوزن وبچه هاتون سیره

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رییسی شما خیلی وعده دادی ماهم گفتیم این دیگه میاد وبه فکر ما مخصوصا قشر کارگر وزحمتکش هست مستمری بگیرایی که چند سال حق زن وبچه هاشونو دادن برای چنین روزی حقشون نیست اینقدر چشم براه باشن تا چند تا وزیر که خودشون تو رفاهن تکلیف تایین کنن کاش مارو میفهمیدن تورو خدا به فکر ماهم باشین

    • ناشناس ارسالی در

      این آقایان تصمیم گیران دولت شکم خودشون و زن و بچشون سیره و بفکر بازنشستگان نیستند . پس غلط میکنند که از عدالت عدل علی سخن به میان بیارند . جالب اینکه صندوق مال بازنشسته است و ربطی به دولت ندارد . یعنی از جیب خودمان نمیتونیم برداشت کنیم ؟

    • محمدعلی ارسالی در

      ماروزی صدبار مرگ خودرا از خدا میخواهیم چون جلوی خانواده باتین گرانی خجالت میکشیم چرا نمی گویید بیاییم ببینیم آن افراد یا فردی که مخالفت میکند چه هدفی دارد خودشان همه چیز را گران میکنند ومیگویند حقوق ناچیز ما تورم بوجود می آورد دست آخر مارا میکشند از این زندگی فلاکت بار راحت میشویم فکر میکنید شوخی یا تعارف میکنیم که روزی صدبار مرگ خودرا بواسطه فقری که درست کردید از خدامیخواهیم

    • ناشناس ارسالی در

      اقای‌رییسی‌شما‌که‌دم‌ازمردم‌داری‌میزنید‌مردم‌
      همین بازنشستگان بدبخت تأمین‌اجتماعی آمد
      نه‌بالا‌شهرنشینهای‌تازیر‌حلقوم‌سیر‌انها‌اینقدر
      خوردن‌که‌دارن‌خفه‌میشن‌بترسید‌ازروزی‌که
      همینهایی‌که‌انقلاب‌کردند‌دوباره‌بخواهند
      انقلاب‌کنند‌یعنی‌چه‌چه‌فکری‌میکنید
      مگر‌بازنشسته‌تامین‌بالشگری‌فرق‌داره
      حتما‌لشگری‌ها‌ازکره‌ماه‌با‌کشوری‌ها‌اومدند
      یک‌روز‌بیا‌خونه‌من‌‌فقط‌ببین‌ماچه‌میکنیم‌
      بخدا‌دلم‌به‌ماست‌ونون‌خوش‌بود‌که‌اونهم
      اینقدر‌گران‌کردید‌که‌فقط‌نونش‌برام‌مونده
      این‌حقوق‌بازنشستگان‌تامین‌مگه‌چقدر
      اضافه‌شده‌صدمیلیون‌که‌نمیدید‌
      38و57درصده‌اگرغیر‌ازاین‌باشه‌منتظر‌ماباشید
      درخیابانها‌والسلام

    • سحر ارسالی در

      قرا است فردا دولت محترم تصویب کنه شما که مملکت را مال خودتان مبدانید باید به حقوق شهر وندی هم پایبند باشید چون بی عدالتی پایان خوبی نداره

    • خ ارسالی در

      اگه حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ربطی به دولت نداره پس منتظر چی هستین وقتی تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتیه ودولت حق دخالت نداره چرا زود تر تصمیم نمیگیرد تکلیف بازنشستگان را روشن کنید امان از مسئول بی عرضه و بی جربزه

    • ناشناس ارسالی در

      مرگ از ذلت بهتره فراخوان بدید

    • سعبد ارسالی در

      ماکه راضی هستیم

    • ناشناس ارسالی در

      افزایش شندرغاز حقوق بایستی در فروردین ماه اتوماتیک وار پرداخت بشه بدون التماس و بدون منت اما پس از سه ماه همه باید به دولت التماس بکنند بابت تصویب افزایش حقوقی که پرداخت کننده آن نیست با توجه به این که دولت با عدم پرداخت بدهی کلان خود به تأمین اجتماعی ستم بزرگی در حق بازنشستگان کارگری کرده و باعث شده بهانه به دست تأمین اجتماعی برای پرداخت تتمه 25% همسان سازی حقوقشان انجام دهد .حالا سئوال اینجاست که وقت کشی و چوب لای چرخ گذاشتن دولت به چه معنی ست ؟

    • ناشناس ارسالی در

      مسولین خودشون رو فقط با این حقوق فقط یکماه جای ما قرار بگیرن ببیند ما چقدر شرمنده خانواده هستیم رحم کنید تا خدا به شما رحم کند این است اسلام عدالت علی نابری مملکت ما زیاد شده پول دارها پولدارتر شدن فقیران فقیرتر نه جایی رو برای کارگران بازنشسته‌ قرار دادن از ما قشر بدبخت هیچ نیست حق خودمون رو به خودمان نمیدن .نگهدار میدارن برای کسری بوجه شون چون از ما قشر ضعيف تر کسی رو ندیدن

    • ناشناس ارسالی در

      مگر ما از زن دوم هستیم یا اینکه از آمریکا اومیدیم چطور اون آقای نماینده کسری داشت از تامین قرض کرده هنوزم پرداخت نشده مسئول بی لیاقت تامین داده به گل نشته الان هیچ کاری نمتون بکنن ما سی سال ۶ماه به تامین پرداخت کردیم هر ماه الان بی لیاقتی پول خودمون نمیدن خدا لعنتون کن الهی حق مظلومان خوردن نداره

    • ناشناس ارسالی در

      رییس جمهورمحترم خیلی سخته برای جنابعالی که چندساعت وقت بی ارزشتان رابه یک جامعه 43میلیونی ازضعیفترین قشرجامعه قراردهیدبعدشعاردفاع ازمحرومیت شماگوشه فلک راکرکرده نفاق دورویی حدی داره

    • ناشناس ارسالی در

      سه ماهه داریم تحمل میکنیم دیگه صبرمون داره تموم میشه صبرکردن هم حدی داره دیگه خسته شدیم منتظرمادرخیابانهاباشید

    • محمدی ارسالی در

      ماهم خدایی داریم که از ما حمایت میکند

    • بازنشسته ارسالی در

      انسان بی وجدان ولقمه حرام با اینتورم با حقوق بازنشسته‌ها که‌ آز مال خودشان است مخالفت می‌کند انشاالله دراين دنیا وان دنيا خیر نبیند نه خودش نه خانوادش

    • محدثه بانو ارسالی در

      این درسته حسرت خوردن یه مرغ و داشته باشیم؟و پدرم از صبح تا شب بدو تا یه تخم مرغ و نون بتونه بخره خجالت داره ۳ماه از سال گذشته هنوز تصویب نکردین مگ میخواد انرژی هسته ای درست کنید چرا به فکر بازنشسته ها نیستید فکر باز نشسته های کشوری ادمن؟؟؟؟از پول و حقی ک خودشون ۳۰سال پرداخت کردن هم به خودشون نمیدین بی وجدانید قیمت ها رو نجومی کردین با همین حقوق کم؟؟؟؟مردم دیگ نون ندارن بخورن امان از مسئولین بی عرضه خداازتون نگذره مردم بازنشسته روزی صد بار آرزوی مرگ میکنن رسیدگی کنید ن اینکه جلسه الکی بگیدگذاشتیم سید محرومان به داد مردم برس

    • محدثه بانو ارسالی در

      باید ۳۸درصد و ۵۷درصد و تایید کنید و به بازنشسته ها حقشون و بدین اگ کمتر باشه جوونا هم میریزن بیرون ما دیگ از مرگ نمی‌ترسیم چون این زندگی که ما مبکنیم با مرگ فرقی ندارهههههههههههه همه رو بدبخت کردین

    • ناشناس ارسالی در

      روغن ۴۰۰هزار تومن برنج کیلویی ۱۰۰تومن گوشت ۲۴۵هزار تومن حقوق ها ۵تومن؟؟؟با ۵تومن به کجا برسونیم؟؟؟؟؟برنج بخریم یا اجاره خونه و قسط بدیم؟؟؟بماند ک خرید پوشاک الان برای مردم شده آرزوی دست نیافتنی مگ سید محرومان نیستی .به داد بازنشسته ها برس بااین گرونی کل مردم و داری از بین میبری

    • ناشناس ارسالی در

      اقای وزیر عبدالملکی درقبال 4 میلیون بعبارتی بالای 12 میلیون انسان واقعا مسئول وباسیاسی کاریها امروزفردا کردید حداقل انتظار این بود برادربزرگواز باید هرانچه که بوده وهست را صادقانه با بازنشسته درمیان میگذاشتید واینقدر حرفهای ضدنقیض را شفاف گونه با همه صحبت میکردید این اصلا درست نیست یکبار گفتید سردولت شلوغ هست نمیرسد وباردیگر که هیچ مشکلی نیسن وانچه که شورای عالی کاروتامین اجتماعی البته هیئت مدیره امضا کردند باید اجرا شود وهنوز اندر خم یک کوچه درامروز وفردا وقت خریده میشود برادر فهیم ما با چه گویشی باید بگوییم اقا بازنشسته سازمان دیگر افتابه لگن هاش را هم فروخت صرف سفره هاش ودکترا کرد واقعا اگر نظر براین هست که راه تکدی گری دزدی وازاین قبیل کارها هستید بگویید تا دیر نشده تمرین کنیم دنبالش باشیم چطورانسان باور کند که شما دلسوز ودرک کننده این جماعت هستید چطور باورکنیم که تصمیم های به شغلهای شمرده شده را بنوعی لجاجت وزعناد میخواهید بازنشسته با سن پیری به این کارها تن ندهد اینه معنی عدالت وفقرزدایی وحداقل یارانه ای که درحسابها خوابیده که اکثر همین قشر حداقلی ریخته شده ازاد میکردید به بدبختی های گوناگونشان درحداقل ها برسند انتظاریاری ازشما میرود که درعمل ثابت کنید که واقعا دادرسی هست نه اینکه با وعده های بدون عمل زخم هارا با نمک سوزناک وغیر قابل درمان ومداوا کنید جدی باشید رنجهارا التیام بدهید

    • حسین نفتی ارسالی در

      بابا چیکار دارید میکنید؟
      چرادور خودتون میچرخید؟
      پول خودمونو می‌خواهیم در زمان شاغلی پرداختیم. مگه میخواهی از جیبت بدی؟
      اگه زور داری از اونهائی بگیرید که تا هفت پشتشون بستن..

    • سایه ارسالی در

      دعامیکنم وازخدامیخوام کاری بکنه این مسئولین بیفکرحداقل حقوق خردادراباطلبای ماههای پیش پرداخت کنه تابتونیم این قرضا که ازعیدتاحالارابالاآوردیمه پرداخت کنیم

    • علی ارسالی در

      این دولت به معنای واقعی از جیب سازمان تامین اجتماعی دوزدی می کند و به باز نشسته و جامعه کارگری خیانت می کند.رییس سازمان برنامه بودجه خودش را وکیل و وصی بازنشسته می داند.کمتر ظلم و ستم به باز نشسته روا دارید که خدا از حلقوم شما در می آورد.

    • محمود ارسالی در

      من لیسانس هستم حقوق من 6تومان هست کمترین کسی که زیر دیپلم از من بیشتر میگیرد زمانی که سرکار بودم مثل کارمندان دولت حق بیمه پرداخت میکردیم همه چیزمثل هم بودیم فرقی باکارمند دولت نداشتیم حالا حقوق من کارمند دانشگاه را ببین حقوق کارمند دولت فقط بیمه باهم فرق داریم ایا این چه کشوری هست که بین دو کارمندفقط فرقشان بیمه باشد این قدر ماه التفاوت باشد

    • حسن ارسالی در

      بنظرم دولت صندوق تامین اجتماعی را قبلا خالی کرده و حالا اگر حقوق جدید را امضا کند ،مجبور میشود قرض خود به تامین اجتماعی را بدهد و به این ترتیب راضی به فقر چهل میلیون ایرانی هستن تا کارمندان خود را راضی نگه دارند تا ما را سرکوب کنند‌.چرا بفکر نیستند که این پیر مرده ها پسر و نوه جوان پر قدرت دارند که ممکنه هر آنی به خانه های لاکچری وزیران و..... بی درد حمله کنند و سهم خود را از آسانسورهای طلای آنها بگیرند.مدیر عامل خودمان هم به ما دروغ میگوید.حواستان را جمع کنید ای پیران ولی با فکر و تجربه.به بچه ها و نوه ها و معلمان بگویید آماده باشند.یکدست صدا نداره و حاکمان بیرحم و بی حس شده اند.حقمان را از شکمشان باید بیرون بکشیم.

    • ناشناس ارسالی در

      از دولت انتظار میرفت با شفافیت کامل ، این همه استرس و نگرانی را ، از ذهن و روح این قشرجامعه که‌ دستشان از چاره‌کوتاه است را بر میداشت.
      این شرایط و رفتار مسولین به طور قطع و یقین در اذهان و نگرش انها به دولتمردان تاثیر گذار خواهد بود.

    • ناشناس ارسالی در

      چرا میخواین حق ما را بدین اینقدر کوتاهی میکنین میخواین صبر ما را لبریز کنین دلیلش چیست ای شما نیستین که بافقر زندگی میکنین البته که ماهستیم چرا جرات ندارین با لشکری ها این کا رو بکنین چون عاقبتش را میدونین ولی ما راهم دست کم نگیرین چون دیگه خسته شدیم حسرت خریدن یه ساک وسایل تو دل ما مونده خدا شما را نیامرزه

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا دولت نباید در این سازمان دخالت کند چون پول خودمان هست چرا چرا اینقدر ظلم میکنید این میشه که مردم به شما اعتماد ندارن از اقای رئیسی با اون همه تبلیغات و عده و وعید این بود اخرش هم سرمونو کلاه میزارن این از بی عرضه بودن مدیر سازمان هست کی دولتها دخالت میکردن کجا چرا مدیر سازمان چیزی نمیگه پدر ما از گرونی داره درمیاد واونهاحقوق میلیاردی میگیرن وهیچ اهمییتی نمیدن

    • ناشناس ارسالی در

      شمارو بخدا تا کی باید شرمنده خانوادم باشم ماهی شیش میلیون اجاره منزل مدم بخدا مرگ بهتر از این زندگی فلاکت بارهست یکدفعه توخیابون باگوله خلاصمون کنید سیوچهارسال حق بیمه پرداخت کردم به امید اینکه در پیری شرمنده نباشم خدا لعنت کنه ظالمرو

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بازنشستگان از جیب دولت و نمایندگان دولت نیست که مخالفت می کنند ۳۰سال حق بیمه پرداخت کردند برای این دوران خود نمایندگان می توانند با ۴ تومن زندگی کنند ۴تومنی که ۳تومن ان جای وام میره میتونند دختر و پسراشون سرو سامان ببخشن کاش کمی خودشان را بجای قشر فقیر جامعه بگذارن

    • ناشناس ارسالی در

      چرا خبری ازافزایش حقوق مستمری بگیران نیست ؟

    • مهدی برخورداری پور ارسالی در

      دلم میسوزه که با این حق کارگر خوردنت ن تازه میخواهید با نشسته ها به فرمانده سلام هم بدن. آخه به چه دلخوشی

    • درمانده ارسالی در

      سلام‌‌فرمانده‌حقوق ما‌تو‌جیب‌شما‌مانده‌به‌خاطر همین‌شدیم ‌درمانده ‌سلام‌فرمانده

    • رصا ارسالی در

      تا مین اجتمایی میبایست بدون دخالت دولت اقدام به صدور احکام نماید چون ربطی به تایید هییت دولت نداره .

    • ناشناس ارسالی در

      اونوقت دم از عدالت علی رو میزنن اگه عدالت واسلام اینه کافر بشیم شاید بهترین بشه بابا پاشین جمع کنین بساطتونو با اسلامیون خدا روزگارتان سیاه کنه

    • مستمری بگیر ارسالی در

      من ی زن مستمربگیر با سه تا فرزند می‌باشم.خدا رو خوش نمیاد حق یتیمان من خورده بشه حق الناس گردنتونه.مل مردم خورا بسه دیگه توگلوتون گیرکنه انشاالله

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا چرا ازدولت اجازه میخواین پول خودمونه دولت خودش دزده شما ازاون اجازه میگیرید مسلما مخالفت میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      مملکت با کفر می‌ماند ولی با ظلم نمی ماند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه