ارسال به دیگران پرینت

پلنگ‌ها | انسان | کشته شدن پلنگ‌دنا

حمله پلنگ‌ دنا به مردم! | پلنگ دنا تلف شد!

همه این اتفاقات و سختی شرایط کار ، تیم حاضر در محل با نظارت دامپزشک موفق شدند با شلیک ۲ دارت ( داروی مخصوص بیهوش کردن حیات وحش ) پلنگ را بیهوش و آن را فورا به آزمایشگاه اداره منتقل کنند .

حمله پلنگ‌ دنا به مردم! | پلنگ دنا تلف شد!

هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان از تلف شدن پلنگ زخمی منطقه گردشگری تنگ مهریان خبر داد و گفت : پس از شلیک موفق دارت و بیهوش کردن پلنگ ، متاسفانه بدلیل جراحت ناشی از گلوله اسلحه تفنگ از نوع ساچمه زنی که از قبل به پلنگ اصابت کرده بود ریکاوری موفقیت آمیز نبود و پلنگ پس از نزدیک به ۲ ساعت تلاش غروب روز جمعه تلف شد .

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان به تشریح موضوع پرداخت و تصریح کرد : پس از تماس تلفنی دو نفر از باغداران تنگ مهریان در حاشیه رودخانه و در منتهی الیه مرز منطقه حفاظت شده و آزاد، مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ زخمی به دو کارگر پاکبان باغ ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان با تجهیزات کامل بیهوش کننده  حیات وحش  به همراه دامپزشک به محل اعزام شدند .

حمله پلنگ زخمی به 2 کارگر

سینایی افزود : مسئول باغ گردشگری به مامورین محیط زیست گفت : پلنگ زخمی که از ناحیه راست بدن دچار خونریزی شدید بود به دو کارگر باغ که مشغول جمع آوری زباله بودند حمله کرده ، اما بدلیل سر و صدا خوشبختانه نتوانست به کارگران آسیبی برساند و پس از ناکامی به سمت پایین دره حرکت کرد .

مرگ پلنگ

سینایی افزود : درهمین راستا خانواده ای که خود را در ماشین محبوس کرده بودند به محض مشاهده مامورین از ماشین پیاده شده و گفتند : قصد داشتیم ساعتی را در کنار رودخانه سپری کنیم ، اما به محض حضور ، مشاهده کردیم در باغ تفریحی روبه رو ، پلنگی دارد به سمت ما می آید، از ترس پا به فرار گذاشتیم و خود را در ماشین محبوس کردیم تا آسیبی به ما نرساند .

وی گفت : اکیپ حاضر در صحنه با اطمینان از صحت و سقم گزارش ، موضوع را با تیم بیهوش کننده از شیراز در جریان گذاشته و شرایط توپوگرافی منطقه ای که پلنگ در آن احتمال داشت مخفی شده باشد را شرح دادند ، اما تیم شیراز پس از شنیدن شرایط، بدلیل تراکم بالای درخت و درختچه در محل ، محیط آزاد و غیر قابل پیش بینی رفتار آن و همچنین عصبانیت زیاد پلنگ به دلیل زخم و جراحتی که از قبل برداشته بود شرایط را سخت ارزیابی کردند .

فلذا تیم حاضر در صحنه منتظر نمانده و کار خود را آغاز کردند.

شلیک 2 دارت به پلنگ عصبانی

سینایی افزود : با همه این اتفاقات و سختی شرایط کار ، تیم حاضر در محل با نظارت دامپزشک موفق شدند با شلیک ۲ دارت ( داروی مخصوص بیهوش کردن حیات وحش ) پلنگ را بیهوش و آن را فورا به آزمایشگاه اداره منتقل کنند .

رئیس اداره روابط عمومی تصریح کرد : تا نزدیک به ۲ ساعت  حیوان  در شرایطی که نبض و تپش قلب داشت در اداره کل زنده بود اما متاسفانه به دلیل جراحت بالا و خون زیادی که قبلا از پلنگ رفته بود ریکاوری نشد و پلنگ ماده حدود۳ ساله تلف شد .

وی گفت : معاینه بالینی لاشه توسط دامپزشک نشان داد ، پلنگ ساعت ها قبل که زخم آن هنوز تازگی داشت از ناحیه پهلوی راست مورد  اصابت گلوله  چهار پاره قرار گرفته بود و خون ریزی داخلی مرگ آن را رقم زد.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پلنگ ویوزپلنگ نمیخواهیم به جای اینها حیوانات
      مفید و زیبا مثل اهو و گوزن وغزال ها حمایت شوند
      کفتار و خرس وپلنگ و یوزپلنگ ها را نابود سازید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه