ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت

فوری | سود سهام عدالت واریز شد

اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

فوری | سود سهام عدالت واریز شد

گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به دلیل  شماره شبای نامعتبر،  اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

 

، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند. 

۲۱ اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند. همچنین بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت به حسابشان واریز خواهد شد.

 
 

 

شرکت سپرده گذاری مرکزی، هفته گذشته سود سهامداران حقوقی سهام عدالت را واریز کرد؛ سود سال ۱۳۹۹ سهامداران عدالت، روز ۲۱ اسفند پارسال به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت واریز شد

سود سهام عدالت چقدر است ؟

بعد از پیگیری مشمولان سهام عدالت برای زمان واریز سود سهام عدالت، «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز این سود در تاریخ ۲۱ اسفند ماه خبر داد که در همان زمان هم «مجید عشقی»، رییس سازمانبورس و اوراق بهادار ضمن تایید صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: سود سهام عدالت در تاریخ اعلام شده به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

 
 

سود سهام عدالت ۹۹ در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ و نیز در زمان اعلام شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی به حساب بیش از ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که سجامی بودند یا شماره شبای بانکی آنها از طریق سامانه سهام عدالت در اختیار شرکت سپرده گذاری  قرار گرفته بود، به صورت یکجا واریز شد که مبالغ واریز شده حاکی از افزایش ۳ برابری سود این سهام نسبت به سال ۹۸ بود.

طبق واریزی های انجام شده برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند مبلغی معادل پنج میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود، افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، پنج میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت شد.

همچنین در این میان برخی از سهامداران وجود داشتند که تحت تاثیر فروش بخشی از پرتفوی خود اعدادی کمتر از رقم اعلام شده را دریافت کردند.

به محض اعلام وزیر اقتصادی و دارایی در زمینه تکمیل پرداخت سود سهام عدالت، برخی از سهامداران نسبت به نحوه واریز این سود معترض و با تماس به خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بودند که با وجود عدم فروش سهام خود در بازار اما سودی به حساب آنها واریز نشده است.

گفتنی است، براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود سهام عدالت برای بیش از دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت نشده که علت اصلی آن مربوط به عدم ارائه شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت بود.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه