ارسال به دیگران پرینت

مهم ترین خواص کلم کیل

کلم کیل بخورید | خواص باورنکردنی کلم کیل

کلم کیل دارای حجم قابل توجهی از پتاسیم است. دریافت پتاسیم کافی در طول روز می‌تواند به تنظیم فشار خون و پیشگیری از افزایش سطح کلسترول خون در بدن کمک کند.

کلم کیل بخورید | خواص باورنکردنی کلم کیل

کلم کیل دارای حجم قابل توجهی از پتاسیم است. دریافت پتاسیم کافی در طول روز می‌تواند به تنظیم فشار خون و پیشگیری از افزایش سطح کلسترول خون در بدن کمک کند.

کلم کیل در گروه کلم ها قرار می گیرد و جزو سبزی های برگ سبز تیره است. کلم کیل یکی از پرخاصیت ترین انواع سبزی های بهاری است که خوشبختانه این روز ها در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

به گزارش سایت سلامت، تقریبا هر ۸۰ گرم از کلم کیل حاوی ۲.۷ گرم پروتئین، ۳.۳ گرم فیبر، ۳۶۰ میلی گرم پتاسیم، ۱۰۴ میلی گرم کلسیم، ۱.۳۶ میلی گرم آهن، ۹۶ میکروگرم فولات و ۸۸ میلی گرم ویتامین C است.

در ادامه این مطلب به ۵ مورد از مهم ترین خواص کلم کیل اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

۱. افزایش قدرت سیستم ایمنی

بیشتر ما می دانیم که در میان سبزی های برگ سبز تیره، اسفناج به عنوان منبعی غنی از ویتامین C و سلنیوم برای افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن معرفی می شود. جالب است بدانید که کلم کیل ۴ برابر بیشتر از اسفناج ویتامین C دارد و میزان سلنیوم موجود در آن هم ۲ برابر اسفناج است. از طرف دیگر، کلم کیل مقادیر قابل توجهی از بتاکاروتن و ویتامین E را هم در خود جای داده است. تمامی این ریزمغذی ها می توانند تاثیر قابل توجهی بر افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن داشته باشند.

۲. بهبود سلامت استخوان ها

کلم کیل حجم قابل قبولی از کلسیم را در خود جای داده است و حجم محدودی از ترکیبی طبیعی به نام اگزالات هم در آن وجود دارد. زمانی که اگزالات به طور طبیعی در یک ماده غذایی وجود داشته باشد، باعث می شود که جذب کلسیم موجود در آن ماده غذایی توسط استخوان ها افزایش یابد. از طرف دیگر، کلم کیل منبع غذایی خوبی برای دریافت ویتامین K است و از این رو مصرف آن می تواند به حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

۳. پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

کلم کیل دارای حجم قابل توجهی از پتاسیم است. دریافت پتاسیم کافی در طول روز می تواند به تنظیم فشار خون و پیشگیری از افزایش سطح کلسترول خون در بدن کمک کند. تحقیقات نشان داده اند که مصرف کلم کیل به صورت تازه و خام می تواند با تنظیم فشار و کلسترول خون تا حد قابل توجهی جلوی ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی را بگیرد.

۴. افزایش قدرت بینایی

کلم کیل منبع خوبی برای دریافت دو نوع ماده مغذی گیاهی (فیتونوترینت) به نام های لوتئین و زیگزانتین است. تحقیقات ثابت کرده اند افرادی که از مواد غذایی حاوی لوتئین و زیگزانتین در برنامه غذایی خودشان استفاده می کنند، چشم های سالم تری دارند و قدرت بینایی آن ها نسبت به همسالان خودشان بیشتر است. از طرف دیگر، دریافت این دو ریزمغذی ارزشمند می تواند احتمال ابتلا به بیماری های چشمی ناشی از افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولار را هم کاهش دهد.

۵. پیشگیری از یبوست

کلم کیل حجم بسیار بالایی از فیبر غذایی را هم در خود جای داده است. افرادی که عادت به مصرف روزانه یک وعده کلم کیل دارند، کمتر دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست مزمن می شوند.

بیشتر بخوانید :

خواص شگفت انگیز و باورنکردنی گل کلم

مانند سایر سبزیجات خانواده کلم، گل کلم دارای فواید زیادی برای سلامتی است. اگر می‌خواهید نشاسته‌های اضافی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنید، گل کلم می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج یا پوره سیب زمینی باشد. انجام این تحول غذایی نه تنها میزان کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد (فقط ۲۵ کالری در هر فنجان!)، بلکه باعث تقویت فیبر در رژیم غذایی شما می‌شود، که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر احساس سیری کنید.

 

 

 

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه