ارسال به دیگران پرینت

موثرترین روش های اصلاح فرم و شکل بینی

زیبایی در هر دوره‌ای از تاریخ معنای متفاوتی داشته است. در واقع معنای زیبایی در اعصار مختلف به ویژگی‌های خاصی نسبت داده می‌شد. برای مثال در زمان قاجار دختران چاق به زیبایی و دلفریبی مشهور بوده‌اند و سعی می‌کردند تا روز به روز چاق‌تر شوند.

موثرترین روش های اصلاح فرم و شکل بینی

زیبایی در هر دوره‌ای از تاریخ معنای متفاوتی داشته است. در واقع معنای زیبایی در اعصار مختلف به ویژگی‌های خاصی نسبت داده می‌شد. برای مثال در زمان قاجار دختران چاق به زیبایی و دلفریبی مشهور بوده‌اند و سعی می‌کردند تا روز به روز چاق‌تر شوند. در قرن حاضر نیز این معنا تغییر کرده است و به خصوصیات دیگری اختصاص گرفته است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای دست یابی به زیبایی با پیشرفت‌های علمی همراه شده و جراحی‌های زیبایی را انتخاب می‌کنند. یکی از متداول ترین جراحی‌های زیبایی، عمل بینی می‌باشد و خانم‌ها و آقایان زیادی به جراحی زیبایی بینی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی روی می‌آورند.

اما باید گفت که همیشه نیاز به جراحی نیست و گاها می‌توان به کمک روش‌های اصلاح و فرم مانند تزریق ژل به بینی و لیفت با نخ به نتیجه مطلوب رسید. علاوه بر آن افراد زیادی هستند که از تن دادن به تیغ جراحی هراس دارند و ترجیح می‌دهند که زیبایی بینی را بدون خونریزی بدست آورند. ما در ادامه این مقاله قصد بررسی روش‌های متداول اصلاح فرم بینی داریم.

روش های اصلاح فرم بینی بدون جراحی

توجه بیشتر افراد به زیبایی و تغییر الگو آن سبب شده تا بسیاری از خانم‌ها و آقایان فارغ از وجود یا عدم وجود نقص جدی در بینی، تصمیم به اعمال تغییرات در چهره بگیرند. بر این اساس گاها حتی افرادی که بینی تقریبا خوبی دارند هم علاقمند به جراحی هستند. برای این دسته معمولا روش‌های اصلاح شکل و فرم بینی پیشنهاد می‌شود که بدون نیاز به بی‌هوشی و جراحی انجام می‌گیرد.

اما چه کسانی می‌توانند داوطلب این روش باشند؟ افرادی که می‌توانند از روش‌های بدون جراحی برای تغییرات بینی خود بهره بگیرند دارای خصوصیات زیر هستند:

  1. کسانی که دو سمت بینی یکسانی ندارند و اصطلاحا دو نیم رخ آن‌ها قرینه نیست.
  2. دارای بینی کج هستند.
  3. دارای قوز یا فرو رفتگی در استخوان بینی هستند.
  4. افرادی که قصد تغییر جزیی در قوز بینی دارند.
  5. و افرادی که دچار افتادگی بینی شده‌اند.

در ادامه به توضیح چند روش اصلاح فرم بینی بدون جراحی می‌پردازیم.

تزریق فیلر

در تزریق فیلر پزشک به وسیله سوزن ماده ژل مانندی را در بخش‌های مشخصی از بینی تزریق می‌کند. البته ممکن است بسته به نوع بینی و تشخیص پزشک به جای تزریق ژل به بینی از چربی استفاده شود. این مواد دارای سازگاری با بافت بینی می‌باشند و پس از مدتی به بافت جذب می‌شوند که می‌تواند تا یک سال به طول انجامد. تزریق با بی حسی موضعی انجام می‌شود و مدت زمان لازم تا پایان کار نهایتا نیم ساعت است.

استفاده از نخ لیفت

نخ لیفت نیز مانند ژل قابلیت جذب به بافت دارد. پزشک نخ لیفت را پس از ایجاد سوراخ‌های ریز، وارد بافت بینی می‌کند و با توجه به فرم مد نظر نخ‌ها را به جهت‌های لازم می‌کشد. از روش لیفت با نخ اغلب برای افتادگی بینی بهره گرفته می‌شود.

استفاده از پلاسما جت

در این روش با استفاده از گاز پلاسما که دارای گرما بالایی می‌باشد سوراخ‌هایی را با فواصل کم در بینی ایجاد می‌کنند در واقع آن را می‌سوزانند. نفوذ حرارت به لایه‌های پایینی بینی، سبب جمع شدن آن و در نهایت حصول شکل دلخواه می‌شود.

2-2

روش های اصلاح فرم بینی با جراحی

کسانی که قصد جراحی بینی دارند با هدف تغییراتی در شکل، اندازه، ظاهر و ... هستند. اهدافی که با جراحی بینی حاصل می‌شود شامل موارد زیر است:

  1. باریک کردن استخوان بینی
  2. تغییر در اندازه سوراخ های بینی
  3. بهبود انحنای موجود در ظاهر بینی
  4. کوچک کردن و تغییر جهت نوک بینی
  5. تغییرات اندازه فاصله میان لب و بینی

اما روش‌های انجام جراحی بینی چیست؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد:

روش های جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی و یا جراحی بینی گوشتی با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد و به تشخیص پزشک بستگی دارد. بسیاری از افرادی که قصد جراحی دارند فرم خاصی را مد نظر قرار داده و علاقمند هستند که بینی شان به همان فرم در بیاید. البته باید در نظر داشته باشند که متناسب با خصوصیات چهره‌ای خود فرم انتخاب کنند. چرا که ممکن است پس از جراحی، بینی با سایر اجزای صورت تناسب نداشته باشد. اما به هرحال چند مدل رایج در میان روش‌های جراحی وجود دارد که خانم‌ها و آقایان متقاضی آن‌ها هستند که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

عمل بینی باز و بسته

در انجام جراحی بسته پزشک با یک برش، میان پوست بینی و استخوان آن فضایی را ایجاد می کند و به کمک یک وسیله مخصوص این فاصله را حفظ می کند. سپس تمامی برش های لازم را در داخل بینی انجام داده و تغییران مورد نیاز را اعمال می کند. جراحی بسته در مدت زمان کوتاه تری صورت می گیرد و به دلیل ایجاد برش ها کمتر زخم کمتری نیز به دنبال آن ایجاد می شود.

در جراحی باز پزشک در دیواره مشترک بین دو سوراخ برشی ایجاد می‌کند و پوست روی استخوان و غضروف را به صورت کامل باز می‌کنند. جراحی باز امکان مشاهده عینی انحرافات و ایرادات بینی را فراهم می‌کند و قرار دادن پروتز و یا پیوند غضروف در این روش راحت تر است.

جراحی بینی به شکل طبیعی

برای فرم گرفتن طبیعی بینی لازم است تا به چند نکته توجه شود. ابتدا باید تشخیص داده شود که بر اساس نوع بینی، شکل طبیعی برای آن مناسب است یا خیر. در برخی موارد پزشک تشخیص می‌دهد که جراحی طبیعی ممکن است باعث برگشتن بینی به حالت طبیعی در مرور زمان شود. بنابراین تشخیص پزشک باید الویت قرار گیرد چرا که هزینه عمل بینی در تهران و ایران همانند سایر نقاط جهان بالاست. و علاوه بر آن گذراندن مجدد دوران نقاهت احتمالا برای بسیاری از افراد خوشایند نیست.

برای فرم گرفتن طبیعی بینی نباید برداشت بافت، بیش از اندازه انجام گیرد و از موادی مانند تفلون، گورتکس، ایمپلنت سیلیکونی و... استفاده نشود. هم‌چنین عدم تغییرات زیاد در غضروف نیز در کنار سایر موارد گفته شده می‌تواند منجر به خلق بینی طبیعی شود.

2-3

جراحی بینی ترمیمی

برخی افراد از جراحی ابتدایی خود رضایت ندارند و یا پس از جراحی مشکلاتی مانند برآمدگی و فرورفتگی و ... برای آن‌ها رخ داده است. جراحی ترمیمی بینی می‌تواند جهت جبران نقص‌های ایجاد شده برای بیماران انجام گیرد.

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی از مدل‌های پر طرفدار در بین متقاضیان می‌باشد. در این مدل با در نظر گرفتن استانداردهای زیبایی فرم بینی را با ایجاد ارتفاع مناسب رقم می‌زنند. در این جراحی برای دریافت نتیجه مطلوب از ایمپلنت سیلیکون، سیلیکون نرم، گورتکس و سیلیتکس استفاده می‌شود.

کدام روش موثر است؟

تا اینجا با روش های تغییر شکل و فرم بینی با جراحی و بدون جراحی آشنا شدید. اما کدام تاثیر بهتری دارد؟

روش بدون جراحی که شامل لیفت و تزریق ژل و... می باشد در مدت زمان کوتاه تری انجام می گیرد و نیازی به بی هوشی و بخیه ندارد. هم چنین هزینه آن ها از جراحی بینی کمتر است. اما این روش ها دارای معایبی نیز می باشند. برای مثال روش های تغییر فرم بینی بدون جراحی دائمی نیستند و نیازمند تکرار مجدد بعد از چندماه می باشند. علاوه بر آن ممکن است افراد نتوانند نتیجه دلخواه خود را بدون جراحی بدست آورند.

روش جراحی بینی نیز با بی هوشی انجام می شود و دوره نقاهت آن طولانی تر است. افرادی که جراحی بینی انجام می دهند نسبت به مراقبت های قبل و بعد جراحی بایستی جدی عمل کنند و تمامی موارد گفته شده توسط پزشک را رعایت کنند. اما ماندگاری فرم پس از جراحی دائمی است و در اغلب موارد احتیاج به تکرار مجدد ندارد.

اما به صورت قطعی نمی توان گفت که کدام یک موثر تر است چرا که این پاسخ به چگونگی فرم بینی بیمار و شکل مد نظر او برای تغییر بستگی دارد.

تجربیات در مورد عمل بینی

تجربه افراد پس از جراحی بینی متفاوت است چرا که هریک دارای ویژگی‌های بدنی متفاوتی هستند. بسیاری از بیماران که تصمیم به جراحی می‌گیرند به طبع استرس‌ها و نگرانی‌هایی نیز از این بابت دارند و به دنبال تجریبات دیگران هستند. به این افراد توصیه می‌شود تا برای این تصمیم به خوبی تحقیق کنند تا با صفر و صد انجام آن آشنا شوند. در بسیاری از موارد بیماران با رعایت تمامی نکات قبل و بعد از عمل، نتیجه مطلوب را دریافت می‌کنند و نگرانی آن ها رفع می‌شود.

دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک با سال‌ها تجربه در حال خدمت رسانی به افراد متقاضی  جراحی های زیبایی می‌باشند. جهت اطلاع از هزینه و دریافت نوبت از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمایید

پل های ارتباطی با ما

سعادت آباد – بلوار فرحزادی -انتهای خیابان عباسی اناری نبش پاکنژاد پلاک ۵۱ طبقه ۳ واحد ۱۰

 

شماره تماس: 09128490324 – 09108822057

نتایج نهایی حاصل از جراحی بینی

پس از انجام عمل جراحی بیماران منتظرند تا فرم نهایی بینی خود را ببینند. اما گفته می‌شود که فرم نهایی بینی تا یک سال مشخص نمی‌شود چرا که لازم است ورم‌های آن بخوابد و بافت آن به تثبیت برسد. فاکتورهایی وجود دارد که می‌تواند بر نتیجه تاثیر بگذارد. برای مثال ضخامت پوست روی بینی بیمار و هم‌چنین ساختار و آناتومی آن در فرم نهایی اثرگذار است. البته انتخاب یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر می‌تواند خطاهای این عمل زیبایی را کم کند تا در نهایت بینی به فرم مد نظر برسد.

جراحی بینی استخوانی به دلیل وجود لایه ای نازک از پوست بر روی استخوان و داشتن غضروف محکم، احتمال موفقیت بیشتری دارند. در جراحی بینی گوشتی نگرانی بیماران از بازگشت شکل بینی به حالت قبل وجود دارد که البته می‌توان این نگرانی را با تقویت و یا پیوند غضروف بینی حل کرد.

دوران نقاهت و مراقبت قبل و بعد از عمل بینی از زبان دکتر سعید شیرنگی

تا دو هفته قبل از زمان عمل جراحی بینی از مصرف داروهای ضد انعقاد، آسپرین، داروی غیر استروئیدی و ضد التهاب و... خودداری کنید. در صورت استعمال دخانیات و کشیدن قلیان، حداقل دو هفته قبل از جراحی آن را متوقف کنید. روز قبل از جراحی به میزان کافی آب میل کنید و دوش حمام را فراموش نکنید. روز قبل از عمل از هیچ گونه لوازم آرایش و لوسیون بدن استفاده نکنید.

پس از جراحی تا 24 ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید تا درد کمتری را احساس کنید. کمپرس یخ هم‌چنین در کاهش کبودی اطراف چشم و بینی موثر است. از جویدن غذا حداقل در 24 ساعت ابتدایی پس از جراحی پرهیز کنید و به جای آن از سوپ میکس شده و آب میوه طبیعی مصرف کنید. در چند روز اول مصرف غذاهایی که به کاهش تورم و کبودی کمک می کند توصیه می‌شود.

در هنگام خواب به صورت کامل دراز نکشید و سرتان را به کمک چند بالشت نرم بالاتر از سطح زمین قرار دهید. تا چند هفته اول از بلند کردن وسایل سنگین و هم‌چنین قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری کنید. توصیه پزشک را در زدن چسب به بینی و مصرف دارو به صورت منظم جدی بگیرید و به موقع برای چکاب حضور بیابید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه