ارسال به دیگران پرینت

اختلاف قیمت خودرو

چرا اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار ۲ برابر شد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: کاهش عرضه خودروسازان یکی از دلایل گرانی خودرو در بازار آزاد به شمار می‌آید.

چرا اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار ۲ برابر شد؟

آقای مرزبان راد می‌گوید: ۲ عامل گرانی خودرو شامل افزایش نقدینگی در جامعه و میزان عرضه خودرو است؛ افزایش نقدینگی به بازار سرمایه بستگی دارد که شامل کالا‌هایی مثل مسکن و ارز می‌شود. موضوع میزان کم عرضه خودرو را اگر از طریق واردات حل کنیم، مقطعی خواهد بود و اگر واردات خودرو مختص خودرو‌های بی کیفیت باشد، می‌تواند مشکلات جدیدی را به وجود آورد.

آقای مرزبان راد می گوید : برای کاهش قیمت خودرو باید نقدینگی کنترل شود و تولید افزایش یابد، دولت باید راهکارهای اساسی و ریشه ای را اعمال کند؛ حمایت از تولیدکنندگان خودرو نباید به صورت مستقیم صورت گیرد.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، اگر خودروساز بخواهد میزان تولید را افزایش دهد نیازمند خرید قطعه است که قطعه ساز برای تولید قوی باید سیاست های حمایتی برایشان به وجود آید.

طی روز‌های گذشته قیمت برخی خودرو‌های داخلی تا ۴۰میلیون تومان افزایش یافته است که با اظهارات مقامات دولت و خودروسازی مبنی بر افزایش عرضه خودرو به بازار همخوانی ندارد؛ البته آمار تولید خودرو طی ماه‌های اخیر روایت مسئولان را تأیید نمی‌کند.

منوچهر منطقی معاون وزیر صمت نیز دلیل افزایش قیمت خودرو را ناکافی بودن میزان تولید خودرو‌های داخلی عنوان کرده است.

آمار ها نشان می دهد در بهمن و اسفند پارسال تولید خودرو در این مدت علاوه بر اینکه رشدی نداشته بلکه شاهد کاهش نیز بوده است.

23705712

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه