ارسال به دیگران پرینت

واردات خودرو | قیمت خودرو های وارداتی

واردات خودرو عملی می‌شود؟ | قیمت خودروهای وارداتی

با آزادسازی واردات پیش‌بینی می‌شود به صورت موقت نظم بازار بهم بریزد. هر چند به نظر می‌رسد بازار دیگر متاثر از این اخبار نباشد. اما قیمت خودروهای خارجی ممکن است کاهش یابد.

واردات خودرو عملی می‌شود؟ | قیمت خودروهای وارداتی

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: 

به نظر می‌رسد این طرح یک حرکت تبلیغاتی و گفتار درمانی است. زیرا قیمت خودرو در حال حاضر افزایشی است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که مشکلات ارزی کشور حل‌ نشده است.

از طرفی دیگر، صحبت‌های مسئولین تکذیب می‌شود. ابتدا مسئولین وعده ورود خودروهای پنج هزار دلاری را دادند. سپس، ورود خودروهای هفت هزار دلاری وعده داده شد. اما این وعده نیز تکذیب شد.

در حالت عادی اگر خودروی ۲۵ هزار یورویی وارد کشور شود، با تعرفه ۵۰ درصدی و موانعی دیگر، این خودرو ۵۰ هزار دلاری می‌شود. فردی که این خودروها را وارد می‌کند نیز مبلغی به عنوان سود به قیمت آن اضافه می‌کند. یعنی در حقیقت خودروها در کشور حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار یورویی و به صورت محدود وارد کشور می‌شوند.

با آزادسازی واردات پیش‌بینی می‌شود به صورت موقت نظم بازار بهم بریزد. هر چند به نظر می‌رسد بازار دیگر متاثر از این اخبار نباشد. اما قیمت خودروهای خارجی ممکن است کاهش یابد. اما در مجموع قیمت خودروها تغییری نمی‌کند. مگر اینکه بازار در وضعیت رکود قرار گیرد.

منبع : اخبار منتخب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه