ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت

خبر مهم درباره سهام عدالت | سود سهامداران عدالت فاقد شبا محفوظ است

طبق اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی سود سهامداران عدالت که نتوانند تا ۳۰ اردیبهشت اطلاعات خود را تکمیل کنند، از بین نمی‌رود.

خبر مهم درباره سهام عدالت | سود سهامداران عدالت فاقد شبا محفوظ است

خبر مهم درباره سهام عدالت | سود سهامداران عدالت فاقد شبا محفوظ است

آقای حسنلو مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با این که تعدادی از دارندگان سهام عدالت سود مرحله دوم را دریافت نکرده اند، به سوالات زیر پاسخ داد.

افرادی که پیامکی برای واریز سود دریافت نکرده اند، باید چه اقدامی انجام دهند؟

حسنلو: بیش از دو میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر، سود سهام عدالت دریافت نکرده اند. این افراد باید به سامانه سجام مراجعه و ثبت اطلاعات کنند یا این که ویرایش شماره شبا را از طریق سایت سهام عدالت انجام دهند تا آن‌ها را شناسایی کرده و سودشان را واریز کنیم.

آیا در بین افرادی که سود مرحله دوم را دریافت نکرده اند، نفراتی هستند که سود مرحله قبل را دریافت کرده باشند؟

آقای حسنلو: برخی افراد پارسال سود دریافت کرده‌اند، اما در این یک سال، ممکن است بنا بر قوانین بازار پول و بانک، حساب فرد به هر علتی مسدود شده باشد یا این که پس از ادغام بانک‌ها، شماره شبای آن‌ها تغییر کرده و اکنون شماره شبای جدید برای آن‌ها موجود نباشد. شماره شبا یک پیش فرضی است که تمام عایدی‌های بازار سرمایه به آن واریز می‌شود.

اگر تا ۳۰ اردیبهشت سهامداران عدالت نتوانستند اطلاعات خودشان را به روز کنند، آیا سودشان محفوظ می‌ماند؟

آقای حسنلو: سود سهامداران محفوظ است و در بازه‌های زمانی مختلف افراد را شناسایی و این سود را واریز خواهیم کرد، اما اولین شناسایی در هفته آینده است.

این سود برای افراد فوت شده، به ورثه آن‌ها خواهد رسید؟

آقای حسنلو: حساب بانکی افرادی که فوت شده اند مسدود می‌شود و قابلیت واریز وجوه را ندارد. در نظر داریم سامانه‌ای راه اندازی کنیم که تا اواخر شهریور، سهامداران متوفی را با کمک قوه قضائیه شناسایی کرده و سهام عدالت و سودش را به ورثه تحویل دهیم.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند.

آقای علی مهدوی پارسا معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را تا روز ۳۰ اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه