ارسال به دیگران پرینت

دیه | خشونت علیه زنان

دیه جنین نامشخص، گران‌تر از دیه جنین دختر! | خشونت علیه زنان حتی در دوران جنینی!

دیه‌ی جنین نامشخص، از دیه‌ی جنین دختر گران‌تر است!

دیه جنین نامشخص، گران‌تر از دیه جنین دختر! | خشونت علیه زنان حتی در دوران جنینی!

دیه جنین پسر ۴٨٠ میلیون تومان، جنین دختر ٢۴٠ میلیون و جنین نامشخص ٣۶٠ میلیون! / یک جامعه شناس: این قوانین نوعی خشونت علیه زنان است

روزنامه شرق نوشت:

در هفته‌های گذشته خبر اعلام‌شدن دیه جنین در سال جدید دوباره موجی از اعتراض و واکنش را نسبت به رویه قضائی در کشور در بر داشت. بر اساس خبر منتشرشده،‌ دیه جنین پسر ۴۸۰ میلیون تومان و جنین دختر نصف آن خواهد بود. 

همین نوع نگاه، نشانه‌های شکاف جنسیتی را از قبل تولد برای افراد در نظر می‌گیرد، حتی نرخ دیه جنینی که هنوز جنسیتش مشخص نیست، ۳۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، یعنی ارزش اقتصادی جنین بی‌جنسیت از جنین مؤنث بیشتر خواهد بود.

شیما قوشه، وکیل پایه‌یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز:

در مورد اینکه می‌توانند دیه را برابر کنند یا نه، به نظر ما می‌توانند و هیچ منع قانونی و شرعی در این زمینه وجود ندارد؛ چراکه مشخصا فقه امامیه معتقد به پویایی است و مقتضای زمان و مکان را در نظر می‌گیرد.

امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: 

ما باید دست از این کارها برداریم و رفع تبعیض کنیم، بیشتر از این زنان و دختران جامعه را مورد تحقیر، سرزنش و آسیب روحی و روانی و ایجاد نارضایتی قرار ندهیم؛ بنابراین جامعه دیگر مرحله دنبال‌روی و سنت‌خواهی را پشت‌ سر گذاشته است، نه‌تنها دختران از این قوانین ناراحت می‌شوند بلکه پسران هم دیگر اینها را نمی‌پذیرند، در نتیجه این مسائل موجب بدبینی در نسل جوان می‌شود.

منبع : شرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه