ارسال به دیگران پرینت

منبع دیپلماتیک فرانسوی؛

احیای برجام همچنان می تواند مفید باشد

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی معتقد است احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ میان ایران و دیگر طرفین برجام همچنان می تواند مفید باشد.

احیای برجام همچنان می تواند مفید باشد

یک منبع در وزارت خارجه فرانسه معتقد است احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و دیگر طرفین برجام همچنان می‌تواند مفید باشد.

خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه به نقل از این مقام دیپلماتیک فرانسه نوشت که احیای برجام هنوز هم می‌تواند مؤثر و مفید باشد. اگر چه این مقام فرانسوی نسبت به حل و فصل مسائل باقی مانده میان ایران و آمریکا در خصوص برجام ابراز بدبینی کرد.

ین منبع فرانسوی پیش از نشست وزرای خارجه گروه ۷ در آلمان در جمع خبرنگاران مدعی شد که دستگیری دو شهروند فرانسوی از سوی جمهوری اسلامی ایران یک اقدام تحریک‌آمیز بوده و تهران برای احیای توافق هسته‌ای به اشتباه با زمان بازی می‌کند.

مذاکرات وین از سال گذشته با هدف برچیدن تحریم‌ها علیه ایران در قالب ۱+۴ در جریان بود، اما همچنان زیاده خواهی‌های آمریکا مانع از حصول توافق نهایی در این زمینه شده است. آمریکا که خود ناقض اصلی برجام است، کماکان برای بازگشت به تعهدات خود ذیل این توافق بهانه تراشی می‌کند و در تلاش است تا از گذر این پیمان شکنی و به بهانه‌های ساختگی، زیاده خواهی‌های جدید خود را به میز مذاکرات وین بیفزاید. هر چند جمهوری اسلامی از همان ابتدا و با موضع شفاف وارد مذاکرات شد و صراحتاً اعلام کرد هیچ موضوعی فراتر از برجام را در مذاکرات وین به بحث نخواهد گذاشت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه