ارسال به دیگران پرینت

آغاز قرنطینه در کره شمالی پس از تایید رسمی نخستین مورد ابتلا به کرونا

تلویزیون دولتی چین می‌گوید از روز چهارشنبه قرنطینه در کره شمالی برقرار شده است.

آغاز قرنطینه در کره شمالی پس از تایید رسمی نخستین مورد ابتلا به کرونا

تلویزیون دولتی کره شمالی دو سال‌و‌نیم پس از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان، نخستین مورد ابتلا به این بیماری را به طور رسمی تایید کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به همه شهرها و استان‌ها دستور داده است از مقررات تعطیلی و قرنطینه سراسری پیروی کنند. آژانس خبری کره شمالی می‌گوید نخستین مورد ابتلا به اومیکرون در پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور شناسایی شده است.

هنوز جزییات بیشتری در این زمینه و منشا سرایت بیماری منتشر نشده است.

منابع خبری در کره جنوبی می‌گویند که به شهروندان در پیونگ‌یانگ دستور داده شده در خانه‌ها بمانند چون یک «مشکل ملی» پدید آمده است. اما به آنها گفته نشده مشکل چیست.

تلویزیون دولتی چین پیش‌تر گزارش داده بود که کره شمالی از روز چهارشنبه دستور درخانه ماندن مردم را صادر کرده است و می‌گوید بسیاری از آنها نشانه‌هایی مانند ابتلا به آنفلوآنزا دارند.

کره شمالی تا پیش از این مدعی بود هیچ موردی از کرونا در این کشور وجود ندارد. ادعایی که کارشناسان درباره صحت آن ابراز تردید می‌کردند.

کره شمالی ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد و گمان می‌رود که اغلب آنها واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند. دولت کره شمالی با تحویل گرفتن واکسن‌های کرونا که سازمان ملل تحت برنامه کووکس به این کشور پیشنهاد داد، مخالفت کرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه