ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت:

پیش‌بینی مهاجرت اجباری به خاطر تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۷۰

یک محقق علوم اقلیمی نسبت به تغییرات شدید آب و هوایی در کره زمین هشدار داد و گفت که این وضعیت ممکن است به مهاجرت اجباری بسیاری از مردم این کره منجر شود.

پیش‌بینی مهاجرت اجباری به خاطر تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۷۰

یک محقق علوم اقلیمی هشدار داد که در کمتر از ۵۰ سال، تغییرات فزاینده آب و هوایی در جهان بسیاری از مردم کره زمین را مجبور به مهاجرت خواهد کرد.  

سوزان ایلیک بیلبن از بنیاد تحقیقات مهاجرت در آنکارا، پایتخت ترکیه می‌گوید تغییرات اقلیمی در کره زمین تا سال ۲۰۷۰ شرایطی را ایجاد خواهد کرد که از هر سه نفر روی کره زمین یک نفر را مجبور به مهاجرت کند.

بیلبن که در حال گذراندن مقطع دکترا در جامعه شناسی، با تمرکز بر مهاجران و تغییرات آب و هوایی است، خاطرنشان کرد: مناطق بسیار گرمی روی کره زمین وجود دارند که در حال حاضر تنها یک درصد از سطح این کره را تشکیل می‌دهد ولی انتظار می‌رود تا پنجاه سال دیگر پنج برابر شوند.

این محقق علوم اجتماعی افزود که الگوهای بارش غیرقابل پیش بینی و ناپایدار، امواج گرمای قوی و طولانی و خشکسالی نیز کشاورزی را دشوارتر میکند.

بیلبن که با عنوان دستیار پژوهشی در دانشگاه آکدنیز آنتالیا فعالیت می‌کند، افزود: کمبود آب و غذا و افزایش امواج گرم در کشورهای مختلف موجب بالا رفتن مهاجرت‌های گروهی در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

بیلبن گفت، علاوه بر خشکسالی و ناامنی غذایی که ممکن است ۱۴۳ میلیون نفر را آواره کند، بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان نیز ممکن است به دلیل بالا آمدن سطح دریا آواره شوند. به گفته بیلبن کشور ترکیه یکی از مستعدترین کشورها در مهاجرت اجباری ناشی از تغییرات اقلیمی است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه