ارسال به دیگران پرینت

جانسون و اندرسون در نشست خبری مشترک:

روابط انگلیس و سوئد با پوتین هیچگاه عادی نمی‌شود!

نخست وزیران انگلیس و سوئد ادعا کردند که به دلیل تحولات اوکراین روابط آنها با رئیس جمهور روسیه به حالت عادی برنخواهد گشت.

روابط انگلیس و سوئد با پوتین هیچگاه عادی نمی‌شود!

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد ادعا کردند که روابط میان دو کشور هیچگاه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه عادی نخواهد شد!

نخست وزیران انگلیس و سوئد در دیدار امروز چهارشنبه در استکلهم، اعلام کردند که به بهانه جنگ در اوکراین روابط این کشورها با رئیس جمهور روسیه هرگز به حالت عادی برنخواهد گشت.

سران سوئد و انگلیس در این دیدار علاوه بر بحران اوکراین، درباره موضوعاتی از جمله امنیت در اروپا نیز به بحث و رایزنی پرداختند.

سخنگوی جانسون پس از این نشست اعلام کرد که سران دو کشور به این توافق نظر رسیدند که پس لرزه های تهاجم پوتین به اوکراین ساختار امنیت بین المللی را به طور اساسی تغییر داده است. آنها تاکید کردند که روابط با پوتین هرگز نمی تواند عادی شود.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه سال گذشته) و به دنبال عدم پایبندی کی‌یف به اجرای مفاد توافقنامه‌ مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضاء شد، روسیه جمهوری‌ های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و نیروهای خود را به عملیات ویژه نظامی ای اعزام کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه