ارسال به دیگران پرینت

قیمت جدید نان فانتزی

عواقب افزایش قیمت نان باگت در شهرهای خوزستان

حذف یارانه آرد برای پخت نان فانتزی و باگت، قیمت این نان‌ها را دو و نیم تا سه برابر افزایش داد و به تبع آن قیمت ساندویچ هم در فست‌فودفروشی‌ها افزایش یافت.

عواقب افزایش قیمت نان باگت در شهرهای خوزستان

حذف یارانه آرد برای پخت نان فانتزی و باگت، قیمت این نان‌ها را دو و نیم تا سه برابر افزایش داد و به تبع آن قیمت ساندویچ هم در فست‌فودفروشی‌ها افزایش یافت.

این افزایش، در استان خوزستان و بویژه شهرهای آبادان و اهواز با تبعات دیگری هم همراه شد. در این دو شهر بسیاری از مردم و بویژه جوانان به کار فروش فلافل و سمبوسه اشتغال دارند و نان باگت از مهم‌ترین مواد اولیه برای عرضه محصول آنها است. گستردگی فروش این خوراکی ارزان‌قیمت و البته خوشمزه در شهرهای خوزستان در حدی است که راسته‌های فروش فلافل به یکی از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر تبدیل شده است. کمتر کسی است که به اهواز بیاید و سراغی از خیابان لشکرآباد را که راسته فلافل‌فروشی‌های این شهر است، نگیرد. آنچه لشکرآباد را در سطح ملی معروف کرده ، تهیه و خرید ساندویچ‌های فلافل خوشمزه با عطر و بوی متفاوت و قیمت ارزان است. در پی اعلام افزایش قیمت نان فانتزی، افزون بر کسبه این شهرها، مسئولان اتحادیه آرد و نان در این شهرها نیز نسبت به عواقب افزایش قیمت نان باگت در شهرهای خوزستان، بیکاری شاغلان در حرفه‌های وابسته و... هشدار دادند. شامگاه روز دوشنبه، جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان، موضوع بررسی و اصلاح قیمت نان فانتزی را در دستور کار قرار داد.

«نصرالله جایمند» معاون اقتصاد و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در حاشیه این نشست گفت: کمیته کارشناسی با حضور دستگاه‌های مربوطه و اتحادیه نان حجیم برای قیمت‌گذاری نان فانتزی تشکیل و در نهایت با توجه به آزادسازی قیمت آرد در این بخش، قیمت جدید نان فانتزی در استان تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جدید نان فانتزی از روز سه‌شنبه به واحدهای تولیدی ابلاغ شد، اظهار داشت: در نهایت مصوب شد که نان فانتزی ۱۱۰ گرمی به قیمت ۲۵ هزار ریال و نان ۱۵۰ گرمی ۳۵ هزار ریال به فروش برسد؛ همچنین قیمت نان لواش آزاد پز نیز که آرد آن از سامانه غله دریافت می‌شود، ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

آقارضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان هم با اشاره به ابلاغ قیمت جدید نان فانتزی، خواهان نظارت و کنترل دقیق دستگاه‌های مربوطه بر عملکرد واحدهای پخت نان فانتزی شد.

وی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: همه مدیران و مسئولان باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند تا بیش از این درگیر مشکلات نشویم و مدیران کم‌کار باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به موضوع تعیین قیمت نان فانتزی در استان بر اساس آزادسازی قیمت آرد در این بخش افزود: برای تعیین قیمت نان فانتزی، جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های مربوطه و اتحادیه‌ها برگزار شده و تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا قیمتی که تعیین می‌شود، بر اصناف و مردم فشاری وارد نکند. وی اضافه کرد: هر کدام از نانوایی‌ها در سراسر استان کم‌فروشی یا تعطیل کند یا خام‌فروشی آرد انجام دهد به صورت قاطع با آن برخورد می‌شود.

فتوحی ابراز کرد: قیمت جدید نان فانتزی بر اساس آنالیز کمیته کارشناسی قیمت‌ها به صنوف ابلاغ می‌شود و اصناف موظف به اجرای این نرخ هستند.

وی تصریح کرد: در صورت تخلف هر یک از واحدها، برخورد قاطعانه صورت خواهد گرفت و متخلفان به دادستانی معرفی می‌شوند.

در ادامه این نشست، «امید جهان‌نژادیان» عنوان کرد: به هر میزانی که در سامانه جامع غله تعیین شده است، آرد در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی قرار می‌گیرد. مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اذعان کرد: وظیفه خدمات بازرگانی تأمین کالا است که تلاش شده نیاز مصرف‌کنندگان تأمین شود.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدایا بداد مردم برس

    • ايراني ارسالی در

      مسئولين به خاطر مردم ايران جام زهر را همچنانكه امام نوشيدند و جنگ تمام شدبنوشيد و ايران را نجات بدهيد سير از گرسنه خبر ندارد

    • علیرضا اسلامی ارسالی در

      مردم هیچ غلطی نمی توانند بکنند و شایددر جایی هم غلطی کردند .باید تنبیه شوند مطمئن باشید آنها تاب گرانی های بیش از این را هم دارند.

    • ناشناس ارسالی در

      انشاالله رسانه های دلسوز و خداشناس به عنوان یک رسالت و تکلیف الهی به استحضار مسئولین محترم خواهند رساند که نیاز مردم تنها 4 یا 5 قلم جنس نیست که با 300یا 400 هزار تومان جبران کنند بلکه سایر مایحتاج جامعه و تبعات دیگر فرهنگی ودینی و فقر ....مخصوصاً با دستاویز قرار دادن بهانه افزایش دستمزدها و.. برای تولید وعرضه واز طرفی عدم نظارت مستمر و عدم برخورد قاطع با سوداگران همه وهمه باید فکرشود اساسی. مواظب دین واخرت ملت و... باشیم .

    • هادی ارسالی در

      ۴=۲×۲ . اینو همه میدونن دادستانی بیخود بیاد دخالت کنه کیسه ارد از۲۰۰هزار شد ۷۰۰هزار بعد هیچکس حق نداره قیمت رو افزایش بده اینجا شد طویله هرکی میاد نظر میده

    • ناشناس ارسالی در

      نان باگت با نان سنتی چه فرقی داره وقتی هردو برای مصرف مردمه وصادر هم نمیشه؟

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی ده میلیون افغان تو کشور بی اب ما زندگی میکنن و هر روز زاد و ولد میکنن بایدم قحطی بیاد حالت کجاشو دیدید؟

    • ناشناس ارسالی در

      اینم حاصل کار رئیس جمهور پنج کلاسه بی تخصص.ما پشیمانیم که به ابراهیم رئیسی رای دادیم می خواهیم رای خود را از او پس بگیریم.

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولان کشور متاسفانه باید شایعات مطرح در عموم جامعه از افراد ناکارآمدی تشکیل گردیده است البته در طول حکومت رژیم همینطور بوده .

    • خلجی ارسالی در

      یارانه 300هزارتومان قدرت خرید یک روغن 5کیلویی ندارد زمان آحمدی نژاد میشد
      حدود9تا روغن می‌شده خرریدتروخدا فکری به حال ملت کنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه