ارسال به دیگران پرینت

سگ‌های بلاصاحب | سگ‌های ولگرد

گره‌ای کور و معضلی بزرگ به نام سگ‌های بلاصاحب!

سگ‌ها در هیرکانی گاهی چنان گرازها را دوره می‌کنند که احتمال سکته کردن حیوان می‌رود. ترس را به جان حیات‌وحش انداخته‌اند.

گره‌ای کور و معضلی بزرگ به نام سگ‌های بلاصاحب!

‏زهرا کشوری، روزنامه‌نگار محیط‌زیست و میراث فرهنگی، در صفحه‌ی توییتردخود نوشت:

سگ‌های بلاصاحب در شمال تبدیل به یک گره کور شده‌اند. در سرخرود در کنار قوهای فریدونکنار می‌چرخند و پرنده محلی شکار می‌کنند. 13 سگ در منطقه جنگلی «پرور» به جان یک مرال می‌افتند و اگر محیطبان ها دیر رسیده بودند، دفتر زندگی‌اش را صد پاره کرده بودند.

‏سگ‌ها در هیرکانی گاهی چنان گرازها را دوره می‌کنند که احتمال سکته کردن حیوان می‌رود. ترس را به جان حیات‌وحش انداخته‌اند. بسیاری از آنها بیماری پوستی دارند. مدفوع آنها آلوده به میکروب است. بلای جان نوزاد‌ها و جوجه‌های حیات‌وحش شده‌اند؛ اما نه محیطبان های فریدونکنار جرأت می‌کنند‌ ‏درباره آنها حرف بزنند نه فعالان محیط‌ زیست. آنها بین دو راهی حامیان هیجان‌زده حیوانات و مسئولانی که «سگ خانگی» و سگ‌های بلاصاحب را یکی می‌دانند، گیر افتاده‌اند. شهرداری‌ها هم هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی آنها ندارند. شهرداری سرخرود سگ‌ها را جمع می‌کند در محمودآباد خالی می‌کند. 

‏شهرداری محمودآباد سگ‌ها را پشت ماشین می‌اندازد و در فریدونکنار ول می‌کند. شهرداری شهر سوم هم سگ‌ها را بار وانت آبی می‌کند تا توی جنگل‌ها رها شوند. تنها راهکار شهرداری‌ها در شمال کشور به گفته سهیل اولادزاد کارشناس محیط‌زیست به نتیجه خطرناکی منجر شده است؛ سگ‌ها تشکیل گله داده‌اند.

‏مثل ارابه‌های جنگی در دل جنگل‌ها حرکت و گله‌ای به گردشگران، بومی‌ها و حیات‌وحش حمله می‌کنند.انتشار تصاویر سگ‌ها در زیستگاه‌های قوهای سرخرود به دل‌نگرانی جدی منجر شده. 

‏هرچند برخی از بومیان محل می‌گویند که سگ‌ها نمی‌توانند پرندگان مهاجر را به دام بیندازند. سگ‌ها عقاب نیستند. پرندگان مهاجر نیز تیزبال‌تر از این هستند که در چنگال سگ اسیر شوند اما شواهد نشان می‌دهد نگرانی‌ها بیشتر از آنچه در زیستگاه قوها می‌گذرد، است.

 

منبع : توییتر زهرا کشوری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • راضی ارسالی در

      اگر هر کاری را به کاردارش تحویل بدن دنیا گلستان میشه اگر سازماندهی سگ های بی پناه را به حامیان محیط زیست بدهند کار حل و فصل میشه البته خانواده ها هم باید در کنار فرزندانشان مهربانی با حیوانات و اینکه حیوان هیچ ازاری نمی‌رساند و اگر حیوان سیر باشه و در محل سکونت خودش باشه بدون مزاحمت موجود دوپا هیچ اتفاقی نمیوفته هی بگید سگهای ولگرد معضل شدن ووووو این چرت و پرتی ها خانم زهرا کشوری حیوانات مخلوقات خداوند هستن مانند منو شما ما کی هستیم که برای زندگی و زنده بودنشان تصمیم بگیریم برید راهکار اساسی رو پیدا کنید معلوم نیست کجا درس خونده اید مسؤلین محیط زیست در خارج از کشور هم درس خونده اند با این تفاوت که مثلاً یک صافکار رو نمیبرن بزارن بجای مدیر پتروشیمی یا بشه مسول مثلا راه و ساختمان و شهرسازی متوجه شدید اگر هر کس بنا به تجربه یا مدرکی که واقعا داره سرجای خودش بشینه همه چی حل میشه مثلا شهرداری‌ها کدومشون دلسوز حیوانات یا محیط زیست شهری هستن میان بودجه رو میگیرن شکارچی اجیر و مقداری بهش میدم و میگن برو بکش و قتل عام کن این نشد سازماندهی حامیان حیوانات نماینده دارن مسولیت این سگهای بلاصاحب رو بدن به اونا بودجه همدر اختیارشون بزارن چهار مافیایی هم دخالت نکنند ببینید چگونه مسأله این سگها که چهل ساله نتونستن حتی قانون حمایتی برای این بیزبونا وضع کنند چگونه حل میشه بدرستی نه با خونریزی ولی چه دستی تو کاره خداداند اینه دیدگاه هی بند کردن به سگهای فلان سگهای فلان بابا بس کنید دیگه تا حالا کارمای تمام کارهای شما که اشتباه بوده دامن‌گیر ملت شده بسه دیگه حالا دیگه کار رو بدید به کاردان

    • ناشناس ارسالی در

      شهرداری مسعول حل این مشکل در شهر هاست این سگ ها تشکیل گله میدن و به مردم حمله میکنن و باعث کشته شدن مردم میشن هر چه زودتر باید یه فکری به حال این سگ ها بشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه