ارسال به دیگران پرینت

مدافعان سلامت:

هنوز تعرفه‌های پزشکی ابلاغ نشده است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: دو ماه از سال سپری شده و هنوز تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است.

هنوز تعرفه‌های پزشکی ابلاغ نشده است

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری اولین همایش جامع کووید۱۹ نظام پزشکی تهران بزرگ، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وضعیت همه گیری کرونا در کشور چگونه است و عملکرد ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اکنون با روند کاهش کرونا در کشور رو به رو هستیم و باید از زحمات مدافعان سلامت قدرانی کنیم، زیرا علی رغم همه سختی‌ها جزو کشور‌های موفق در کنترل همه گیری بوده‌ایم و با تمام مشکلات بیماری بر زمین نماند و در مجموع عملکردمان را موفق ارزیابی می‌کنیم.

واکسیناسیون چه میزان در کنترل همه گیری کرونا نقش داشته است؟

دولت سیزدهم در واکسیناسیون سریع عمل کرد، پارسال در اردیبهشت و خرداد که همه دنیا در حال واکسیناسیون بودند، میزان واکسیناسیون در کشور ما ۶ درصد بود و دولت سیزدهم در مدت کوتاهی حجم انبوهی واکسن وارد و تزریق کرد و اکنون بالای ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون داریم؛ البته در تزریق دز سوم واکسن کرونا خیلی موفق نبودیم و کمتر از ۵۰ درصد استقبال شده است، توصیه اکید ما تزریق هرچه سریع‌تر دز سوم واکسن است. از افراد واجد شرایط دریافت دز چهارم هم درخواست داریم تا برای دریافت این واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همانطور که هشت سال دفاع مقدس توانست در حیطه نظامی ما را قوی کند و ما به جایی رسیدیم که مشکلی در این زمینه نداشته باشیم، در حوزه سلامت هم باید از کرونا و درس آموخته‌های این دوران درس بگیریم و از درس آموخته‌های این ۲۶ ماه استفاده کنیم.

چرا هنوز تعرفه‌های پزشکی ابلاغ نشده است؟

هنوز کرونا کامل ریشه کن نشده؛ اما شاهد کم لطفی به کادر درمان و پزشکان هستیم، بگذارید داستان کرونا تمام شود و بعد اگر خواستید کسانی را بیاورید و جایگزین ۳۵۰ هزار نفر این جامعه کنید. اکنون دو ماه از سال سپری شده و هنوز تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است. کدام قشر را سراغ دارید که الان خدمات را با تعرفه سال قبل ارائه دهند؟ ۴۸ روز گذشته است و روزی چند صد میلیون ریال به حوزه سلامت کشور آسیب می‌رسد که به نفع سازمان‌های بیمه‌گر است.

۱۳ روز پیش تعرفه‌ها تصویب شده؛ اما هنوز ابلاغ نشده است. این اجحاف به جامعه پزشکی است. این تعرفه ابلاغ نشده کمتر از تعرفه پیشنهادی شورای عالی بیمه است. امروز هم نامه‌ای تحویل دفتر ریاست جمهوری دادیم و امیدواریم موثر واقع شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه