ارسال به دیگران پرینت

کلاهبرداری | فضای مجازی | استان خوزستان

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید دمپایی

افرادی که با شگرد فروش دمپایی در دزفول اقدام به کلاهبرداری می کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید دمپایی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به مراجعه شخصی با هویت معلوم و مرجوعه قضایی گفت: با فردی از طریق فضای مجازی و برنامه دیوار که خود را فروشنده عمده دمپایی معرفی کرده، آشنا شده و جهت خرید، مبلغ ۱۳۱ میلیون ریال به حسابش کرده است.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی با بیان اینکه این فرد قربانی تعدادی کلاهبردار شده بود، افزود: با بررسی‌های انجام شده از طرف کارشناسان و اقدامات تخصصی انجام شده چندین متهم شناسایی شدند و با هماهنگی و دریافت دستور مقام قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس ‌فتا انتقال داده شدند. ‌

وی می‌گوید: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و در تشریح شگرد ‌مجرمانه خود بیان کردند که با درج آگهی‌های مختلف و جعلی در سایت دیوار شهروندان را فریب می‌دادند و شماره حساب فروشگاه‌های مختلفی را به قربانیان ارائه کرده‌اند و پس از ارسال مبلغ از سوی قربانیان خود نیز کالا را از فروشگاه دریافت می‌کردند.

سرهنگ حسینی با اشاره به برگرداندن مبالغ برداشت شده به حساب شاکی، ادامه داد: با توجه به اقرار صریح متهمان ‌به اتهام وارده، پرونده به دادسرا ارسال و متهمان ضمن قرار مناسب صادره؛ روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: در خصوص آگهی‌های جعلی با هدف کلاهبرداری در سایت دیوار، طی چندین مرحله از طریق پلیس فتا تعامل‌های لازم با مدیریت این سایت انجام شده، همچنین در همه آگهی‌های مندرج در این سایت هشداری از سوی پلیس فتا مبنی بر اطمینان از انجام معامله و پرداخت وجه ارائه شده است.

وی تاکید کرد: سایت «دیوار» در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، بنابراین با وجود این هشدار‌های امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضایی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بزهکاران از رصد و پیگیری پلیس، در امان نخواهند ماند.

به گفته سرهنگ حسینی؛ پلیس فتا خوزستان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و در صورتی‌‌که کاربران با موارد ‌مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند، می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‌آدرس ‌www.cyberpolice.ir ‎‌ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه