ارسال به دیگران پرینت

وزیر امور خارجه اتریش

اتریش به ناتو نخواهد پیوست

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه در جریان نشستی در«سالزبورگ» تصمیم این کشور برای رد تحریم گازی روسیه را تایید کرد و گفت که اتریش به ناتو نخواهد پیوست.

اتریش به ناتو نخواهد پیوست

«آلکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه در جریان نشستی در«سالزبورگ» تصمیم این کشور برای رد تحریم گازی روسیه را تایید کرد و گفت که اتریش به ناتو نخواهد پیوست.

وزیر خارجه اتریش با رد پیوستن این کشور به ناتو، از مخالفت با تحریم گازی روسیه خبر داد.

به گزارش وبگاه «تلویزیون دولتی لهستان» شالنبرگ گفت که اعمال تحریم گاز روسیه در اتریش مستلزم زمان و آمادگی بیشتری است.وی افزود: «ای کاش شرایط متفاوت بود، اما ما به گاز روسیه وابسته هستیم.»

 

 

وزیرخارجه اتریش با رد علاقه این کشور برای پیوستن به ناتو گفت: «اتریش از نظر نظامی کشوری بی‌طرف است، اما هرگز از نظر سیاسی بی طرف نبود. بودجه نظامی اتریش البته  افزایش خواهد یافت.»

نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته در اتریش نیز نشان داد که بیش از سه چهارم مردم این کشور مخالف پیوستن به ناتو هستند. بر این اساس، ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنند کشورشان باید به ناتو بپیوندد، پاسخ منفی دادند و تنها ۱۴ درصد موافق چنین سناریویی هستند.

در این نظرسنجی ۵۲ درصد مردم اتریش نسبت به «بی طرفی اتریش» پاسخ مثبت دادند. ۴۰ درصد نیز بر این باورند که اتخاذ رویکرد بی طرفی از سوی اتریش از این کشور برابر تهدیدات نظامی محافظت نمی‌‌کند. حدود ۸۳ درصد اتریشی‌ها خواهان هماهنگی نزدیکتر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی هستند.

عدم عضویت اتریش ناشی از بی طرفی طولانی مدت آن است.در سال ۱۹۵۵، زمانی که آخرین نیروهای خارجی اتریش را یک دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم ترک کردند، پارلمان  بی طرفی اتریش را تصویب  و این کشور را به وضعیت بی طرف دائمی متعهد کرد.

در حالیکه زمزمه‌هایی از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو در میان است،  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

زاخارووا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، باعث تبدیل شدن آنها به مکانی برای تقابل بین این ائتلاف و روسیه می‌شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه