ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی قیمت طلا

نگاه‌ مثبت تحلیل‌گران به آینده طلا

اکثر تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرخواهی کیتکونیوز با وجود بازدهی منفی طلا در هفته پیش،پیش‌بینی می‌کنند طلا روندی صعودی را در هفته اتی در پیش خواهد گرفت.

نگاه‌ مثبت تحلیل‌گران  به آینده طلا

اکثر تحلیل‌گران با وجود بازدهی منفی طلا در هفته پیش،پیش‌بینی می‌کنند طلا روندی صعودی را در هفته اتی در پیش خواهد گرفت.

اونس طلا سومین هفته با بازدهی منفی را پشت سرگذاشت. با این حال در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز نگاه‌ها به این بازار تا حدود زیادی مثبت است.

چشم انداز کوتاه مدت طلا در میان سرمایه گذاران خرده فروشی به دنبال تصمیم سیاست پولی مورد انتظار فدرال‌رزرو  آمریکا به شدت بهبود یافته است. 

اگرچه دلار قوی آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه بادهای مخالف چالش برانگیز برای طلا ایجاد می کند، بسیاری از تحلیلگران براین باورند که این پارامترها ممکن است محرک‌ها برای بازار را تغییر دهند. در حالی که بانک مرکزی آمریکا به دنبال افزایش نرخ بهره 50 واحد پایه دیگر در نشست‌های آتی است، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتظارات بازار برای حرکت بزرگتر 75 واحدی را به عقب انداخت.

 
 

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures  تاکید کرد: «من فکر می کنم  فدرال رزرو سیاست‌های سختگیرانه خود را اعمال کرده است. سایر بانک های مرکزی اقتصادهای بزرگ هم باید این مسیر را طی کنند. شاخص دلار آمریکا کمی بالا به نظر می رسد زیرا سایر بانک های مرکزی مانند [بانک ژاپن] و [بانک مرکزی اروپا] نمی توانند تورم را برای مدت طولانی نادیده بگیرند.»

photo_2022-05-07_10-44-30

 
 

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، هم اعلام کرد او همچنین پیش‌بینی می‌کند که سیاست های پولی باعث افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد.

دی افزود که نوسانات فزاینده در بازارهای سهام همچنین از چشم انداز صعودی طلا در هفته آینده حکایت می کند.

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، شش تحلیلگر، معادل 53 درصد، بازار طلا در هفته اتی را صعودی، چهار تحلیلگر معادل 35 درصد این روند را نزولی ارزیابی کردند.

در همین حال، 1049 نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها شرکت کردند. از این تعداد، 637 نفر یا 61 درصد، بازار طلا را صعودی ارزیابی کردند. 245 نفر دیگر یا 23 درصد این روند را کاهشی دانسته و 162 شرکت‌کننده یا 16 درصد بازار این هفته طلا را کم نوسان پیش بینی کردند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه