ارسال به دیگران پرینت

در جلسه ای با حضور وزیر کشور مطرح شد؛

سیل ۱۲۶۴ میلیارد تومان به یزد خسارت زد

استاندار یزد، سیل هفته گذشته بالغ بر هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف از جمله منازل مردم در شهر یزد و روستاهای اطراف خسارت وارد کرد.

سیل ۱۲۶۴ میلیارد تومان به یزد خسارت زد

مهران فاطمی، شنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: یزد استانی کویری است و استانهای کویری مخاطرات اقلیمی را در شدیدترین حالت خود تجربه می کنند به نحوی که در سال گذشه خسارت خشکسالی ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان، خسارت طوفان ۷۳۸ میلیارد تومان، خسارت ریزگردها ۵۲۵ میلیارد تومان و خسارت سیل اخیر نیز بیش از هزارو ۲۶۴ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: در دهم اردیبهشت ماه در واپسین روزهای ماه رمضان سامانه جوی وارد استان شد و در شهر یزد که متوسط بارش آن ۴۷ میلیمتر است، حدود ۲۷.۸ میلیمتر طی ۲۰ دقیقه بارش اتفاق افتاد و این اتفاقی است که هر ۱۰۰ یکبار احتمال وقوع آن وجود دارد.

فاطمی یادآور شد: بندها و سیل بندهای اطراف شهر که در طول سنوات گذشته به آن رسیدگی نشده و با دوره بازگشت ۲۵ ساله طراحی شده و تصرف هایی نیز در آن انجام شده، شکسته شد و آب باران انباشته در آن به باران شهر پیوست.

استاندار یزد با بیان اینکه میبد و اردکان نیز درگیر این سیل شدند، افزود: در شهر یزد و مجموع این دو شهرستان، حدود ۶۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام، ۳۱۳ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی آسیب وارد شد.

خسارت سیل به ۵۴۱ مسکن شهری در یزد

وی ادامه داد: در این حادثه، ۵۴۱ مسکن شهری آسیب دید که از این تعداد ۲۹ مورد به تخریب و بازسازی و ۵۱۲ مورد به تعمیر نیاز دارد.

فاطمی همچنین به بیان آمار واحدهای تجاری و صنعتی شهری و روستایی پرداخت و گفت: راه ها، ساختمانی های دولتی و بسیاری از زیرساختهای کشاورزی در استان یزد آسیب دید.

استاندار یزد یادآور شد: در حوزه کشاورزی ۵۵۰ راس دام، ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی، ۳۵ رشته قنات و ۴۵۰ کیلومتر کانال آب خسارت دید و تعداد زیاد چاه، اراضی باغی و … نیز خسارت دیدند و برخی به طور کامل نابود شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب های سیل بیان کرد: تمامی توان دستگاه ها به کار گرفته شد و آبگرفتگی های منازل تخلیه شد و سپاه و بسیج نیز به میدان آمدند.

نگرانی اصلی مردم نحوه تامین خسارت آنهاست

فاطمی با بیان اینکه نگرانی اصلی مردم، نحوه تامین خسارت آنهاست، گفت: در حال حاضر باید ۵ میلیارد تومان برای رهن منازل مسکونی ۵۰ خانوار اجاره نشین سیل زده، تامین شود.

وی همچنین از نیاز به تامین تسهیلات تعمیری و بازسازی برای ۶۳۰ واحد مسکونی خبر داد و اظهار د اشت: نیاز است که ۲۰ میلیارد تنخواه در اختیار مدیریت بحران استان باشد تا بتوانیم برای هزینه های جاری هزینه کنیم.

فاطمی همچنین به نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان برای تقویت سیل بندهای حفاظتی استان یزد خبر داد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه