ارسال به دیگران پرینت

فرانسه | امانوئل ماکرون | انتخابات ریاست جمهوری

مکرون برای بار دوم سوگند یاد کرد

امانوئل ماکرون، صبح امروز برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور منتخب فرانسه در کاخ الیزه سوگند یاد کرد.


مکرون برای بار دوم سوگند یاد کرد

امانوئل ماکرون که ماه گذشته میلادی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب بیش از 58 درصد آرا پیروز شده بود، صبح امروز به عنوان رئیس جمهور در کاخ الیزه سوگند یاد کرد.

وی در حالی به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد که توانست «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی را شکست داده و به رغم مخالفت های جدی با سیاست های اقتصادی و تلاش برای افزایش سن بازنشستگی، باز هم در انتخابات پیروز شد.

ماکرون در این مراسم در حضور بیش از 500 مهمان از شخصیت های سیاسی، رهبران مذهبی و مقامات دولتی سخنرانی کرد و گفت: ما باید در کنار هم روش جدیدی را دور از سنت ها و آداب و رسوم قدیمی به کار گرفته تا بتوانیم یک قرارداد اقتصادی، اجتماعی و پرحاصل را برای کشور بسازیم و با احترام و ملاحظه رفتار کنیم.

وی همچنین در سخنرانی خود به موضوع جنگ روسیه و اوکراین و تغییرات آب و هوایی جهانی نیز اشاره کرد.    

ماکرون 44 ساله در حالی سوگند یاد کرد که در این کشور نامزدهای ریاست جمهوری به ندرت برای بار دوم رای می آورند و او نخستین رئیس جمهوری است که بدون آنکه به هیچ ائتلاف دولتی تعلق داشته باشد برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود.

دوره جدید ریاست جمهوری ماکرون در تاریخ 13 می آغاز می شود و «جین کستکس» همچنان نخست وزیر او خواهد بود.  

ماکرون روز دوشنبه هفته جاری با سران پارلمان اروپا در «روز اروپا» در شهر استراسبورگ دیدار خواهد کرد و سپس به عنوان نخستین سفر خارجی خود در دور دوم ریاست جمهوری اش، اخر هفته عازم برلین خواهد شد تا با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دیدار کند.   

ماکرون در حالی سوگند یاد کرد که پیشتر دهها نفر از دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه، در اعتراض به دو نامزد راه یافته به دور بعدی انتخابات، اقدام به تحصن در ساختمان دانشگاه و سردادن شعار کردند. آنها معتقدند هیچ یک از نامزدها، برای تصدی پست ریاست جمهوری مناسب نیستند و نباید هیچ کدام انتخاب شوند. پس از پایان این تحصن، این حرکت اعتراضی به سایر دانشگاه ها در سراسر فرانسه کشیده شد.

همچنین سران اتحادیه اروپا پیش از این توافق کرده بودند تا تمام تولیدات نفتی روسیه را تحریم کنند اما زمان آغاز مذاکرات رسمی و اعمال تحریم ها را به بعد از انتخابات فرانسه موکول کرده بودند تا پیروزی ماکرون تحت تاثیر تحریم نفتی روسیه قرار نگیرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه