ارسال به دیگران پرینت

موسیقی | آمریکا | نوجوان | سیستم چگونه عمل می کند؟

موسیقی با صدای بلند ممنوع! | سیستم ایمنی اختصاصی جنرال موتورز آمریکا برای رانندگان نوجوان +عکس

تین درایور به کاهش عوامل خطر آفرین کمک می کند و به والدین اجازه می دهد تا رفتارهای فرزندان خود را به منظور آموزش و تقویت مهارت های درست در رانندگی ایمن، تحت نظر داشته باشند.

موسیقی با صدای بلند ممنوع! |  سیستم ایمنی اختصاصی جنرال موتورز آمریکا برای رانندگان نوجوان +عکس

از سال 2015  جنرال موتورز  در خودروهایش از فناوری  تین درایور  استفاده می کند. این یک آپشن رایگان است که به منظور بهبود شرایط برای رانندگان نوجوان طراحی شده است.  تین درایور  در واقع مانند یک مربی برای ثبت تجربه ایمن رانندگی عمل می کند و همچنین گزارش دقیقی از نحو رانندگی فرد برای خانواده وی آماده می کند!

براساس گزارشاتی که  جنرال موتورز  به آنها استناد می کند، مشخص شده: رانندگان کم سن و سال(نوجوان و جوان) به میزان بیشتری مستعد تصمیم گیری های نابخردانه مانند عدم استفاده از کمربند  ایمنی ، سرعت غیرمجاز، پخش موسیقی با صدای بلند و ... هستند که در نهایت تمامی این رفتارها منجز به حواس پرتی هنگام رانندگی خواهند شد.

تین درایور  به کاهش این عوامل خطر آفرین کمک می کند و به والدین اجازه می دهد تا رفتارهای فرزندان خود را به منظور آموزش و تقویت مهارت های درست در رانندگی ایمن، تحت نظر داشته باشند.

چگونه عمل می کند؟

تین درایور از روش های مختلفی وظایف خود را انجام می دهد که از قطع صدای سیستم صوتی خودرو تا عدم حرکت خودرو از حالت پارک تا زمان بسته شدن کمربند ایمنی و غیره را شامل می شود.

هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد، زنگ هشداری پخش شده و پیامی روی نمایشگر اطلاعات سیستم سرگرمی نمایان می شود که به سرنشینان یادآوری می کند تا کمربند خود را ببندند.

 

مشارکت والدین بخش مهم دیگری از این سیستم پیشگیرانه محسوب می شود. والدین دسترسی لازم به تین درایور را دارند تا میزان بیشینه بلندی صدای سیستم صوتی را تنظیم کنند و مهمتر آنکه می توانند هشدار بیشینه سرعت خودرو را نیز بین سرعت 64 تا 136 کیلومتر برساعت(به انتخاب و نظر خود) فعال کنند.

اگر سرعت وسیله نقلیه از این مرز تجاوز کند، سیستم تین درایور از طریق هشدارهای دیداری و شنیداری افزایش سرعت را اعلام و ثبت در گزارش می کند.

همچنین اگر خودرو مجهز به ویژگی های  ایمنی  و انواع فناوری های دستیار رانندگی باشد، تین درایور این امکان را دارد تا بطور اتوماتیک این ویژگی های ایمنی را فعال و مانع خاموش کردن آنها توسط راننده نوجوان شود. این ویژگی البته بستگی به قابلیت های ایمنی خودرو دارد.

ترمز ضدقفل

پایداری الکترونیکی

دی لایت

کنترل اتوماتیک هدلایت

سنسورهای پارک

هشدار برخورد از جلو

ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر و دوچرخه سوار

هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط

نمایش نقاط کور دید راننده

هشدار شناسایی علائم ترافیکی مسیر

رابط کاربری ساده

راه اندازی  تین درایور  نیز بسیار ساده است و به راحتی از مسیر منو در نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی قابل دستیابی است. البته والدین برای دسترسی به این منو یک کد رمز عددی انحصاری مشخص می کنند تا فقط خودشان قابلیت دسترسی داشته باشند.

موسیقی با صدای بلند ممنوع!/ سیستم ایمنی اختصاصی جنرال موتورز آمریکا برای رانندگان نوجوان (+عکس)

پس از فعال کردن تنظیمات، نرم افزار یک کد ورود دیگر در اختیار والدین قرار می دهد تا آنرا به فرزندان خود بدهند. بدین ترتیب هر زمان که فرزندان بخواهند از خودرو استفاده کنند باید ابتدا آن کد را وارد کنند و اینجاست که تین درایور در وضعیت فعال قرار می گیرد و خودرو روشن می شود.

گزارش برای والدین

موسیقی با صدای بلند ممنوع!/ سیستم ایمنی اختصاصی جنرال موتورز آمریکا برای رانندگان نوجوان (+عکس)

علاوه بر تمامی ویژگی های ایمنی و هشدار و به حداقل رساندن حواس پرتی رانندگان، تمامی اطلاعات رانندگی مانند مسافت طی شده، حداکثر سرعت، تعداد ترمزهای شدید و ... همگی ثبت می شوند و سپس از طریق منوی گزارش برنامه تین درایور قابل دسترسی است. بدین ترتیب والدین می توانند گزارشی از ضعف های عملکردی فرزندان خود هنگام رانندگی در اختیار داشته باشند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه