ارسال به دیگران پرینت

دولت | مردم | نان

کیهان خطاب به دولت: اول به مردم توضیح بدهید، بعدا به آنها فشار بیاورید

کیهان نوشت:فهرست طولانی بی‌تدبیری و سوء تدبیرهای دولت گذشته، چیزی از مسئولیت دولت مستقر نمی‌کاهد.

کیهان خطاب به دولت: اول به مردم توضیح بدهید، بعدا به آنها فشار بیاورید

کیهان نوشت:فهرست طولانی بی‌تدبیری و سوء تدبیرهای دولت گذشته، چیزی از مسئولیت دولت مستقر نمی‌کاهد.

اولا رفتار دولتمردان، باید در قالب یک کل به هم پیوسته باشد و پازل راهبرد کلان دولت را تکمیل کند. ثانیا بدون روشنگری و تبیین لازم، و در شرایط بمباران رسانه‌ای سنگین از سوی جریان تحریف، نمی‌توان مردم را به عنوان پیشران اصلاحات ضروری اقتصادی بسیج و همراه کرد. ثالثا، باید به موازات اصلاحات، و پیش از آن، تدابیر لازم برای جبران فشارها به مردم، اجرا شود.

از طرف دیگر، در کنار اصلاح روندهای اقتصادی، نباید از مبارزه قاطع و هوشمندانه و بی‌امان با مفسدان اقتصادی و سیاسی که در هم تابیده شده‌اند، غفلت کرد. غده‌های چرکین اقتصادی که در قالب محرومیت معیشتی و فشار اقتصادی بر طبقات پایین خودنمایی کرده، غالبا در اثر مماشات با مفسدان و سودجویان و زالو صفتان پدید می‌آید.

از دو حال خارج نیست. یا باید بر مردم سخت گرفت، یا بر رانت جویان و مفسدان و اخلالگران. بیان امیر مومنان‌(ع) درباره سیره پیامبر اعظم (ص)، برای بازشناسی مسئولیت دوگانه مسئولان بسیار گویاست: «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَی مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَهًْ إِلَیْهِ». پیامبر(ص) طبیبی سیّار برای درمان بیماران بود. مرهم‌‌هایی که برای تسکین و شفای دردها می‌گذاشت، محکم و استوار بود؛ اما به این بسنده نمی‌کرد و هر جا که نیاز به داغ نهادن بر زخم و عفونت بود، از گذاشتن داغ‌های سوزان بر موضع عفونت دریغ نمی‌کرد.

باید در کنار اصلاح روندهای غلط اقتصادی که موجب رانت خواری و قاچاق و... می‌شود، ارتکاب جرائم بزرگ اقتصادی را برای مرتکبان، بسیار پر هزینه کرد.

 

 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مملکت بااین همه ثروت چرابه مردم بایدفشاربیارن اقای پرفسور؟

    • ناشناس ارسالی در

      حالا دولت فعلی تمام تقصیرات وسؤمدیریت خودش رابه گردن دولت قبلی می اندازدهرچندمعتقدیم هیچ یک ازدولتهای پیشین کارمثبتی که ازبدبختی های این مملکت ومردم بکاهدراانجام ندادندوسال به سال وضعیت وخیم ترشدووعده صبرکنیدرابه مردم می دهند

    • ناشناس ارسالی در

      اگه قراره اخرش فشار بیارید توضیح هم ندادید ندادید فدای سرتون خودتون رو خسته نکنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه