ارسال به دیگران پرینت

اجتماعی

نام خلیج پارس بر نقشه‌ سنگی دو هزار ساله‌

دولت‌های حاشیه خلیج فارس که میلیون‌ها و چه بسا میلیاردها دلار برای تاریخ‌سازی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و رسانه‌های دنیا هزینه می‌کنند، می‌دانند که برای ساختن جایگاهی در «آینده» باید معنا و هویتی قدرت‌مند در «گذشته» جعل کنند.

نام خلیج پارس بر نقشه‌ سنگی دو هزار ساله‌

نام خلیج پارس بر نقشه‌ سنگی دو هزار ساله‌ بدست آمده از روم باستانپاسداشت روز ملی خلیج_فارس (۱۰ اردی‌بهشت‌ماه) نه پافشاری روی یک نام و نه بهانه‌ای برای توهین به اعراب خلیج فارس یا عرب‌ستیزی، که در واقع مقابله با جعل تاریخ و تحریف واقعیت و در واقع مراقبت از راستی و حقیقت است.

دولت‌های حاشیه خلیج فارس که میلیون‌ها و چه بسا میلیاردها دلار برای تاریخ‌سازی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و رسانه‌های دنیا هزینه می‌کنند، می‌دانند که برای ساختن جایگاهی در «آینده» باید معنا و هویتی قدرت‌مند در «گذشته» جعل کنند. این‌جاست که این کشورهای نسبتاً تازه‌تأسیس (در قیاس با ایران) در جنگ روایت‌ها اقدام به دستکاری تاریخ و جغرافیا می‌کنند. این مسیر از تغییر نام خلیج فارس آغاز شده و در این سال‌ها به ثبت مالکیت آثار هنری و فرهنگی ایران‌زمین در موزه‌های دنیا به نام خود رسیده است.بر ما ایرانیان است که با آگاهی و به دور از هر گونه پرخاش،‌ تعصب، دگرستیزی و حتی ماندنِ صِرف در افتخارات تاریخی‌مان، در برابر این فرایند جعل و دست‌کاری تاریخ و جغرافیا بایستیم.

منبع : جریان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه