خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

ضمن انتقاد شدید از کمیسیون اروپا؛

اوربان: تحریم نفت روسیه برابر با حمله به مجارستان با بمب اتم است

مقامات بوداپست با اشاره به بسته تحریمی اتحادیه اروپا در قبال نفت روسیه، اعلام کردند که این اقدام ضربه ای بر پیکر اقتصاد مجارستان محسوب میشود.

اوربان: تحریم نفت روسیه برابر با حمله به مجارستان با بمب اتم است

 «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها بر واردات انرژی از روسیه خطر بزرگی را متوجه بوداپست می‌کند.

اوربان در این باره گفت: رئیس کمیسیون اروپا این واقعیت را نادیده می‌گیرد که کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط کاملاً متفاوتی قرار دارند و پیشنهادی ارائه می‌دهد که پارامترهای فردی کشورها را در نظر نمی‌گیرد. ما نمی‌توانیم این را بپذیریم، زیرا این مسئله برای مجارستان برابر با هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.

به گفته نخست وزیر مجارستان، روند تغییر تأمین کننده انرژی، طولانی و پر هزینه خواهد بود.

همچنین وزیر خارجه مجارستان نیز در این باره گفت: طرح پیشنهادی بروکسل اقتصاد مجارستان را تهدید می‌کند. اگر تحریم نفت روسیه اجرایی شود، امنیت انرژی مجارستان و از طریق آن اقتصاد مجارستان را از بین می‌برد. ما نمی‌توانیم به کسی اجازه دهیم که نتیجه چندین دهه تلاش مردم مجارستان را از بین ببرد.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز جمعه اعلام کرد که وی اطمینان دارد ششمین بسته تحریمی این اتحادیه برضد روسیه تصویب خواهد شد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در همین رابطه اعلام کرد در صورتی که کشورهای این اتحادیه تا آخر هفته بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق نرسند، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده برگزار خواهد شد.

کمیسیون اروپا در نظر دارد تغییراتی را در برنامه تحریم خود بر نفت روسیه برای جلب نظر کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که مایل به اعمال تحریم‌ها نیستند، اعمال می‌کند.

اجماع بر سر تصویب این بسته در این هفته با موانعی رو به رو شده است، به طوری که برخی از کشورها به دلیل وابستگی انرژی خود به نفت روسیه، در برابر تحریم پیشنهادی واردات نفت این کشور مقاومت می‌کنند و این احتمال که آنها این اقدام را وتو کنند وجود دارد، مگر اینکه معافیت‌هایی به آنها اعطا شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه