ارسال به دیگران پرینت

اتریش پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد

وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که این کشور برنامه‌های برای خرید گاز روسیه به روبل ندارد.

اتریش پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد

الکساندر چالنبرگ در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره افزود: موضع ما مشخص است. ما متعهد به توافقنامه قبلی موجود خود با روسیه هستیم و به روبل پرداختی نخواهیم داشت. ما چنین قصدی نداریم.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور ورسیه خواستار پرداخت بهای گاز این کشور از سوی کشورهای غیردوست به روبل شد. وی اعلام کرد که روسیه دیگر در قراردادهای فروش گاز خود دلار آمریکا یا یورو را نخواهد پذیرفت.

رییس جمهور روسیه همچنین دولت را موظف کرد تا دستورالعملی را برای اصلاح قراردادهای فعلی برای شرکت گازپروم تهیه کند. در روز 31 ماه مارس، پوتین فرمانی را در مورد قوانین تجارت گاز با کشورهای غیردوست امضا کرد که براساس آن سیستم جدیدی برای پرداخت بهای گاز حریداری شده تعیین می‌شود.

براین اساس قرار است روند جدید پرداخت گاز روسیه به روبل برای خریداران در کشورهای غیردوست از روز اول آوریل اجرایی شود. خریداران باید حساب‌های جدیدی را در گازپروم بانک به روبل یا دیگر ارزها به جز دلار آمریکا و یورو افتتاح کنند و بهای گاز را از این طریق بپردازند. در صورتی که بهای گاز روسیه نیز به این طریق پرداخت نشود، گمرکات روسیه حق ممنوعیت صادرات را خواهد داشت. از سوی دیگر کمیسیون دولت برای کنترل سرمایه گذاری خارجی در روسیه این حق را دارد تا استثنائاتی را در این رابطه برای خریداران غیردولتی قائل شود.

کارل نهامر صدراعظم اتریش روز 27 ماه آوریل اعلام کرد که وین با وجود تغییر شیوه پرداخت بهای گاز روسیه، حاضر است با یورو بهای گاز خریداری شده خود را بپردازد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه