ارسال به دیگران پرینت

افت کیفی برنامه های رمضان در کشورهای عرب زبان

ماه رمضان امسال در کشورهای عربی بیش از ۳۰ سریال پخش شده که از این تعداد تنها ۱۰ سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

افت کیفی برنامه های رمضان در کشورهای عرب زبان

ماه رمضان امسال در کشورهای عربی بیش از ۳۰ سریال پخش شده که از این تعداد تنها ۱۰ سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

مصر برای ماه رمضانی که گذشت بیش از ۳۰ سریال را آماده و پخش کرده اما از این تعداد تنها ۱۰ سریال بودند که توجه مردم را به خود جلب کرده و در طول ماه رمضان درباره آن‌ها بحث شده است.

در میان چند سریال که در فضای کمدی ساخته شده‌اند، تنها یک سریال به نام «کبیر ۶» مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که متنی هوشمندانه و به روز داشته است.

یک سریال امنیتی ـ نظامی به نام «شکستن استخوان» که سعی در نمایش شرایط واقعی سوریه از نظر امنیتی داشته نیز در ماه رمضان امسال پربیننده  بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

یک سریال عرب زبان دیگر به نام «من شارع الهرم إلی» نیز به عنوان پربیننده ترین سریال شبکه ام بی سی شناخته شده و هشتگ مخصوص آن در برنامه تیک تاک بیش از یک میلیارد بازدید داشته است.

سوریه قبل از شروع جنگ و درگیری‌های داخلی، جزو بهترین کشورهای عربی در زمنیه ساخت سریال بود اما در سال‌های اخیر، جنگ و مشکلات اقتصادی در این کشور، حوزه سریال سازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و این کشور را از میدان رقابت در این عرصه خارج کرده است. اما امسال چند سریال رمضانی از سوریه پخش شد که پخش تعدادی از آن‌ها سبب شد تا برخی امیدوار شوند که سوریه باز هم به عرصه رقابت سریال سازی بازگردد و در کنار مصر و لبنان برای ساخت سریال‌های برتر رقابت کند.

یک سریال سوری نه تنها در خود این کشور بلکه در میان کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به واسطه پخش از شبکه ام بی سی که در میان تمام عرب زبانان دنیا محبوبیت دارد و پربیننده است، دیده شده و مورد استقبال قرار گرفته است. این سریال درباره مشکلات سال‌های اخیر مردم سوریه و مهاجرت تعداد زیادی از آن‌ها به خاطر جنگ و ناامنی ساخته شده است.

همچنین برنامه‌هایی که ماه رمضان امسال در کشورهای عرب زبان پخش شد نیز نسبت به سال‌های گذشته با کاهش مخاطب روبرو بوده است. یکی از برنامه‌های برند و محبوب عربی که فضایی کمدی و هیجانی دارد و از ستاره‌های مشهور دعوت می‌کند و همیشه جزو پربیننده ترین برنامه‌های عربی بوده، امسال به رتبه دهم سقوط کرده است.

برنامه‌های گفت‌وگو محور نیز با وجود حاشیه‌های فراوانی که داشته‌اند از جمله پرسیدن سوالات شخصی از مهمانان برنامه، نتوانسته‌اند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

این در حالی است که امسال سازندگان برنامه‌های عرب زبان از فضای مجازی بهره زیادی برده‌اند و با وایرال کردن قسمت های منتخب برنامه‌های خود سعی در جذب مخاطب داشته اند اما این راهکار نتوانسته ضعف ساختاری برنامه‌ها را جبران کرده و مخاطب را با آن‌ها همراه کند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه