ارسال به دیگران پرینت

در ادامه موج اسلام ستیزی در سوئد؛

قبرستان مسلمانان مورد تعرض افراط گرایان قرار گرفت

همزمان با تشدید اقدامات اسلام ستیزانه در سوئد، افراط گرایان ناشناس این بار به سراغ قبرستان مسلمانان رفته و بخشی از آن را تخریب کردند.

قبرستان مسلمانان مورد تعرض افراط گرایان قرار گرفت

دست کم ۲۰ قبر متعلق به مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس واقع در قبرستانی در شهر مالمو در جنوب سوئد، از سوی افراط گرایان ناشناس تخریب شد.

تلویزیون دولتی سوئد به نقل از نیلز نورلینگ، سخنگوی پلیس گزارش داد بسیاری از سنگ قبرها نیز توسط افراد ناشناس در گورستان اوست را با رنگ قرمز دچار خط خوردگی شده‌اند.

روزنامه سوئدی «اس وی دی» گزارش داد در این حادثه حدود ۲۰ قبر آسیب دیده و مسلمانانی که می‌خواستند در روز عید فطر به زیارت بستگان متوفی خود بروند، متوجه این حادثه شده و پلیس را مطلع کردند. پلیس سوئد تحقیقاتی را در این باره آغاز و اعلام کرد هیچ اطلاعاتی در مورد عاملان این حادثه ندارد. پلیس از شاهدان عینی خواست تا در صورت داشتن اطلاعات با آنها تماس بگیرند.

در هفته‌های اخیر و پس از اقدام نژادپرستانه راسموس پالودن، رئیس دانمارکی-سوئدی حزب افراط گرای خط سخت، سوئد صحنه اعتراضات مسلمانان و نیز تعدد اقدامات اسلام ستیزانه بوده است. پالودن پنجشنبه گذشته با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ رفت و کتاب مقدس مسلمانان را بر روی زمین گذاشت و در حالی که اعتراض افراد را نادیده گرفت، آن را سوزاند. حدود ۲۰۰ تظاهرکننده برای اعتراض به اقدام او در این مکان تجمع کردند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه