ارسال به دیگران پرینت

دبیر انجمن خودروسازان ایران:

نماینده‌ای که ۱۰ سال در صنعت خودرو مدیر بود به جای شکایت، از عملکرد خود گزارش دهد

دبیر انجمن خودروسازان ایران: وزیر صمت حتی در روز تعطیل سیزدهم فردردین هم سر کار بودند و بر عملکرد خودروسازان نظارت کرده اند و با این روند و اجرای برنامه های تحولی باید شاهد اتفاقات خوبی در صنعت خودروی کشور باشیم.

نماینده‌ای که  ۱۰ سال در صنعت خودرو مدیر بود به جای شکایت، از عملکرد خود گزارش دهد

دبیر انجمن خودروسازان ایران طرح شکایت علیه وزیر صمت براساس ماده ۲۴۳ آیین نامه داخلی مجلس را بی انصافی دانست و به خبرنگار خبرآنلاین گفت: آقای میرسلیم به عنوان یکی از امضاکنندگان این طرح شکایت علیه وزیر که بیش از ۱۰ سال در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو حضور داشته اند، خودشان چه دستاوردی داشته اند که از وزیری که چند ماه است بر سر کار آمده توقع دارند در مدت کوتاه همه مسایل و مشکلات صنعت خودرو را اصلاح کند؟

احمد نعمت‌بخش با بیان این‌که در برخی مسایل ما هم به وزیر صمت انتقاد داریم، گفت: برخی نمایندگان تندروی می کنند، اصلاح صنعت خودرو با پیچیدگی خاص خود الزاماتی دارد که تحقق آن نیاز به زمان دارد.

وی با اشاره به طرح موضوع استاندارد و محیط زیست توسط نمایندگان مجلس گفت: به خودروسازان می گویند استاندارد یورو شش تولید کنند در صورتی که سوخت یورو چهار و پنج در کشور وجود ندارد، آیا وزیر صمت باید پاسخ‌گوی نبود سوخت باشد؟ خودروسازان چند سال است که محصولات خود را براساس استانداردهای آلایندگی یورو پنج تولید می کنند اما خبری از سوخت مناسب نیست، به همین علت دستاوردهای‌شان در حوزه محیط زیست و کاهش آلایندگی ها به میزان کافی موثر واقع نمی شود. اینجا وزیر صمت مقصر نیست، کشور درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها است.

وی افزود: کشور به دلیل سیاست های نظام تحریم است و صنعت خودرو از برخی فناوری ها محروم است، آیا وزیر صمت باید پاسخ‌گو باشد؟

نعمت بخش گفت: این هجمه ناجوانمردانه است که برای وزبر صمت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به ادعای عدم شفافیت صورت‌های مالی خووروسازان، گفت: طرح این موضوع برای خودروسازی که شرکت‌هایی بورسی هستند، باعث تعجب می شود. با زیر سوال بردن صورت‌های مالی، تمامی سیستم سازمان بورس و حسابرسی نیز زیر سوال می‌رود و به نظر کاملا بی ربط است.

نعمت‌بخش گفت: تکلیف واگذاری سهم خودروسازان و طرح شکایت علیه وزیر صمت در شرایطی که سهام خودروسازان به دلیل دریافت تسهیلات برای ادامه تولید در شرایط قیمت‌گذاری تکلیفی در وثیقه است، چه دلیلی برای مطرح شدن داشته است و در این میان وزیر صمت چه اقدامی باید انجام بدهد؟

وی ادامه داد: نمایندگان محترم خود را به جای وزیر بگذارند، در زمان کوتاه و در شرایط فعلی کسب و کار چه اقدامی انجام می دادند؟ هجمه هایی که به سمت وزیر می‌آید واقعا بی انصافی و ناجوانمردانه است و انتظار می‌رود از طرح شکایت انصراف دهند. صنعت پیچیده خودرو خم رنگرزی نیست که یک شبه بتوان مشکلاتش را حل کرد.

وی در آخر با اشاره به اینکه وزیر با برنامه بر سر کار آمده است و برای اجرای کامل و حصول نتیجه باید زمان سپری شود؛ گفت: ایشان حتی در روز تعطیل سیزدهم فردردین هم سر کار بودند و بر عملکرد خودروسازان نظارت کرده اند و با این روند و اجرای برنامه های تحولی باید شاهد اتفاقات خوبی در صنعت خودروی کشور باشیم.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه