ارسال به دیگران پرینت

تداوم هوای قابل قبول در تهران

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبح امروز(۱۳ اردیبهشت) با توجه به کاهش تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

تداوم هوای قابل قبول در تهران

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) با توجه به کاهش تردد خودروها کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

تداوم وزش باد مؤثر و کاهش نسبی تردد خودروها تا اواخر وقت سه‌شنبه از تجمع ذرات معلق جلوگیری می‌کند بنابراین کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت) تا حدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود، هرچند با کاهش ترافیک در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.تقویت ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود، بااین حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۹ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه