ارسال به دیگران پرینت

ریزش شدید قیمت طلا

به نظر می رسد تیره روزی های قیمتی طلا ادامه دارد. طلا معاملات هفته را با کاهش بسیار شدیدی آغاز کرد و تا مرز 1860 دلار پایین آمد.

ریزش شدید قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در اولین روز از بازگشایی معاملات بازارهای جهانی تا میانه روز نزدیک به 2 درصد کاهش قیمت داشت. در حالی که طلا در ماه آوریل نزدیک به 2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، در ماه می که هنوز 2 روز از آن می گذرد بازدهی ماهانه طلا نزدیک به منفی 2 درصد شده است.

در حالی طلا با این کاهش قیمت کار خود را آغاز کرده بود، که نظرسنجی درباره پیش بینی قیمت طلا در کوتاه مدت نیز نشان می داد که اجماع تحلیل گران و معامله گران درباره بازگشت طلا با محدوده های بالاتر قیمتی کم رنگ تر شده است. مهم ترین عامل ریزش ادامه دار قیمت طلا مخابره شدن سیگنال هایی مبنی بر شدت اقدامات انقباضی فدرال رزرو در نشست ماه جاری و ماه های آینده است. موضوعی که از سوی دیگر سبب شده است تا شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا روندی صعودی داشته باشند و رکوردهای چندین ساله را بشکنند. همه این عوامل فشار نزولی مضاعفی بر قیمت طلا آورده است.

نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو که قرار است از همین هفته آغاز شود و در انتها تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ماه می نیز در این نشست تعیین شود، مهم ترین اتفاقی است که چشم بازار طلا و البته دیگر بازارها به آن دوخته شده است. در حال حاضر اکثریت غریب به اتفاق بازارها قیمت های خود را با افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست هفته جاری منطبق کرده اند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه