ارسال به دیگران پرینت

فیلم های کوتاه | فروش کتاب در انگلیس | شبکه های اجتماعی

کمک شبکه های اجتماعی به فروش کتاب در انگلیس

بسیاری از کتاب هایی که در تیک تاک تبلیغ می شوند کتاب های قدیمی هستند و از چاپ آنها سال های زیادی گذشته است. اینها کتاب های چاپ جدید نیستند.

کمک شبکه های اجتماعی به فروش کتاب در انگلیس

شبکه های اجتماعی باعث افزایش فروش کتاب در انگلیس شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، ناشران کتاب در انگلیس می گویند بررسی برخی کتاب ها در شبکه اجتماعی تیک تاک باعث رکوردشکنی فروش این کتاب ها در سال 2021 شده است. تیک تاک شبکه اجتماعی چینی است که اعضا می توانند در آن فیلم های کوتاه زیر یک دقیقه ای منتشر کنند.

کتاب

آنها گفته اند وقتی اعضای شبکه اجتماعی تیک تاک کتاب های مورد علاقه خود را در این شبکه اجتماعی بررسی و درباره آنها صحبت می کنند فروش این کتاب ها به مرزهای رکوردشکنی می رسد.

اتحادیه ناشران بریتانیا گفته است فروش کل کتاب در سال 2021 به رقم 6.7 میلیارد پوند رسید که نشان دهنده افزایش 5 درصدی است. در میان این کتاب ها، کتب ادبیات داستانی و کتاب کودکان و جوانان، فروش خوبی داشته اند.

اتحادیه اضافه کرده دلیل پرفروشی 4 کتاب از میان 5 کتاب پرفروش در سال 2021، شبکه اجتماعی تیک تاک بوده است.

از میان این کتاب ها می توان به دو کتاب " هر دو در نهایت، می میرند" و "ما دروغگو بودیم" اشاره کرد.

مدیراجرایی اتحادیه ناشران کتاب در بریتانیا در این باره گفت فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی مثل تیک تاک و یوتیوب تشویق خوانندگان به داشتن این کتاب، واقعا مهم بوده است.

وی افزود: خیلی از فروشندگان کتاب می گویند بسیاری از جوانان به فروشگاه ها می آیند و درباره کتاب هایی صحبت می کنند که در تیک تاک درباره آنها شنیده اند و درباره این کتاب ها سوال می کنند.

او ادامه داد: این بر فروش کتاب، تاثیر دارد. البته نوع کتاب های فروش رفته نیز تغییر می کند. در طول همه گیری کرونا، شاهد افرادی بودیم که به دنبال کتاب های چاپ قدیم بودند.

بسیاری از کتاب هایی که در تیک تاک تبلیغ می شوند کتاب های قدیمی هستند و از چاپ آنها سال های زیادی گذشته است. اینها کتاب های چاپ جدید نیستند. 

از جمله این کتاب ها می توان به کتاب "هر دو در نهایت می میرند" تالیف "آدم سیلیفیرا" اشاره کرد که در سال 2017 چاپ شد. این کتاب، پرفروش ترین کتاب برای جوانان در سال 2021 در انگلیس بود. همچنین کتاب " ما دروغگو بودیم" تالیف "ای لوکهارت" در رتبه سوم این فهرست قرار دارد برای اولین بار در سال 2014 چاپ شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه