ارسال به دیگران پرینت

علی اکبر سرهنگ عرفانی:

اختتامیه جشنواره سرود فجر گلستان|۲ اثر به مرحله کشوری راه یافتند

اختتامیه اولین جشنواره سرود فجر گلستان برگزار شد و دو اثر از ۱۳۷ اثر ارسال شده، به مرحله کشوری راه یافتند.

اختتامیه جشنواره سرود فجر گلستان|۲ اثر به مرحله کشوری راه یافتند

 اختتامیه جشنواره سرود فجر گلستان عصر شنبه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه نینوای گلستان و دبیر مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی در این آیین اظهارکرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس سرود فجر در ایجاد روحیه بسیار تاثیرگذار بود.

علی اکبر سرهنگ عرفانی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس سرود افول پیدا کرد اما در چند سال گذشته مخصوصاً در دوران کرونا مجدداً سرود در کشور احیا گردید و شور مضاعفی را به مردم هدیه کرد.

عرفانی بیان کرد: مرحله استانی اولین جشنواره سرود فجر از دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ با هدف استعدادیابی برای معرفی الگوهای برتر آغاز شد و ۱۴۶ گروه سرود در سایت جشنواره ثبت نام و ۱۳۷ گروه اثر به جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: پس از داوری های انجام شده، در پایان ۲۰ گروه به عنوان گروه های منتخب انتخاب و از بین آنها ۱۰ گروه به عنوان برتر استانی معرفی شدند؛ یک گروه به عنوان گروه برتر به جشنواره کشوری معرفی و چهار گروه برای رای مردمی انتخاب شدند که از بین آنها یک گروه هم با رای مردمی به جشنواره کشوری راه پیدا کرد.

عرفانی گفت: شناسایی گروه های سرود و ارائه آموزش به آنها به منظور ایجاد یک موج فرهنگی در کشور از اهداف اصلی برگزار کنندگان این جشنواره بوده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه