ارسال به دیگران پرینت

ناتو:

برخی قصد بی‌ثباتی در مولداوی را دارند

معاون دبیرکل ناتو ادعا کرد که انتظار می‌رود برخی برای بی ثباتی در مولداوی اقدامات تحریک آمیزی را در پیش بگیرند.

برخی قصد بی‌ثباتی در مولداوی را دارند

 معاون دبیرکل ناتو اعلام کرد که خطر نظامی مولداوی را تهدید نمی‌کند، با این حال تحرکات برای بی ثبات کردن اوضاع در «ترانس نیستریا» می‌تواند ادامه یابد.

«میرچا جوانا» امروز شنبه ادعا کرد: خطرات نظامی قریب الوقوعی را علیه مولداوی شاهد نیستیم. اما انتظار اقدامات تحریک آمیزی را داریم و می توان گفت تلاش ها برای بی ثبات کردن اوضاع ادامه خواهد داشت.

این مقام ناتو هدف ازچنین اقداماتی را نه فشار بر مولداوی، بلکه مشکل آفرینی برای نیروهای اوکراینی در منطقه اودسا واقع در غرب این کشور عنوان کرد!

در پی انفجارهای دوشنبه هفته گذشته که مقر وزارت امنیت دولتی منطقه ترانس نیستریا را لرزاند، نگرانی‌ها مبنی بر گسترش جنگ در این منطقه هم مرز با اوکراین بالا گرفت. صبح روز سه‌شنبه هم چند انفجار دیگر در یک مرکز پخش تلویزیونی، دو آنتن این مرکز را از کار انداخت. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

مقامات تحقیقاتی ترانس نیستریا تحقیقات جنایی را درخصوص اقدام تروریستی انجام شده آغاز کرده‌اند و معتقدند که ردپای سازمان‌دهندگان این انفجارها به اوکراین ختم می‌شود.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی هم اعلام کرد که تلاش برای تشدید اوضاع در منطقه توسط نیروهای تندرو در ترانس‌نیستریا صورت می‌گیرد که هدفی جز کشاندن مولداوی به جنگ ندارند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه