ارسال به دیگران پرینت

نمایندگان مجلس | بازار خودرو

شکایت ۱۷ نماینده از "وزیر صنعت معدن و تجارت" درباره خودروسازی

جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند.


شکایت ۱۷ نماینده از "وزیر صنعت معدن و تجارت" درباره خودروسازی

جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت  از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند.

متن این طرح به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس

خواهشمند است درخواست اجرای ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی/ اینجانبان از جناب آقای سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به موارد اعلامی ذیل را به کمیسیون های تخصصی ذیربط ارجاع دهید.

شرح درخواست:

صنعت خودروی کشور در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش گرفتار ناکارآمدی و سوء مدیریت است عدم دستیابی به دانش طراحی پلت‌فرم و ضعف در ساز و کارهای تحقیق و توسعه هم باعث شده است که صنعت خودرو کشور نتواند همگام با تحولات صنعتی بین المللی در این حوزه گام بردارد تا جایی که در پاسخگویی به نیازهای روز افزون و به حق مشتریان داخلی با مشکلات جدی و عدیده‌ای مواجه است.نه تنها سهم این صنعت از بازارهای خارجی نزدیک به صفر بوده بلکه صنعت خودروسازی کشور در دستیابی و رضایت مشتریان داخلی هم کاملاً ناموفق بوده است.

وضعیت به گونه ای است که برای جبران عقب ماندگی شدید موجود پاسخ گویی به نیازهای روز افزون بازار و دستیابی به تکنولوژی به روز و پیشرفته هیچ برنامه ای هم وجود ندارد و در بر همان پاشنه سابق می چرخد.

میزان مرگ و میر و صدمات ناشی از سوانح رانندگی در کشور خود گویای همه چیز است گویا هر سال در کشور یک زلزله بزرگ چند هزار ریشتر و زخمی روی می‌دهد. بسیار غم انگیز و دلهره آور است که بگوییم تعداد تلفات سوانح رانندگی در کشور با تلفات یک جنگ تمام عیار برابری می‌کند.

بر اساس گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی عامل وسیله نقلیه و استاندارد خودرو یکی از مهمترین عوامل تصادفات رانندگی با این حجم از تلفات است صنعت خودروسازی کشور و مدیریت آن چه در دوره های گذشته و چه در حال حاضر با راهبردهای کلان صنعت خودرو بیگانه بوده و با سوء مدیریت و عدم توجه به قوانین و اسناد بالادستی بر روی ریل اشتباه قرار گرفته است و این مهم کشور را با چالش ها و مشکل های فراوانی دست به گریبان کرده است.

لذا اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض و استنکاف از اجرای قانون و اهمال و ترک وظایف قانونی مدیران میانی و ارشد صنعت خودرو و معرفی عاملان قبلی و فعلی وضعیت بسیار نابسامان موجود به قوه قضاییه جهت رسیدگی ضرورت می‌یابد.

محورهای درخواست

عدم شفافیت در صورتهای مالی شرکت های خودروسازی‌ها،بنگاه داری خودروسازان، تعارض منافع در تصمیم گیری و تصمیم سازی در صنعت خودرو و عدم واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروساز،  سوءمدیریت و عدم توسعه استانداردهای صنعت خودرو،  چگونگی عقد قراردادهای تامین فولاد و قطعات فولادی و سایر قراردادها،  تحمیل نیروی انسانی غیر متخصص و مازاد به شرکت‌های خودروسازی

فهرست اسامی متقاضیان اجرای ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده تهران، مجتبی توانگر نماینده تهران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش،  حسین حق وردی نماینده شهریار،  جعفر راستی نماینده شبستر، فرهاد طهماسبی نماینده نی‌ریز،  احمد حسین فلاحی نماینده همدان، بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار،  احمد محرم زاده نماینده اهر، جلال محمودزاده، نماینده مهاباد، محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان، عبدالجلال ایری نماینده کردکوی،  اصغر سلیمی نماینده سمیرم،  بهزاد علیزاده نماینده دهلران و  کمال حسین پور نماینده پیرانشهر

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه