ارسال به دیگران پرینت

روند صعودی :

لیست و قیمت خودروهایی که بازهم گران شدند

در اولین هفته از اردیبهشت شاهد روند صعودی قیمت خودرو بودیم.

لیست و قیمت خودروهایی که بازهم گران شدند

روند صعودی قیمت در بازار خودرو از فرودین ماه به اردیبهشت ماه منتقل شد، به طوریکه در اولین هفته دومین ماه ۱۴۰۱ شاهد رشد یک تا ۸ میلیونی قیمت خودرو در بازار بوده ایم.رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در اولین هفته اردیبهشت ماه «سمند سورن پلاس» رکورد رشد قیمت را به خود اختصاص داد و سایر خودروهای نیز با افزایش در بازار عرضه شدند.

فعالان بازار خودرو نوسان پی در پی نرخ دلار در هفته گذشته را یکی از عمده دلایل رشد قیمت خودور می دانند و معتقدند که رسیدن نرخ دلار به کانال ۲۸ هزار تومان یکی از عمده دلایلی است که موجب شده تا بازار خودرو به روند صعودی خود ادامه دهد. از سوی دیگر بازار خودرو در حالی با نرخ دلار همراستا شده اند و شکل افزایشی به خود گرفته اند که در این هفته اخبار خوشی از احتمال صدور مجوز واردات خودرو به گوش رسید. بطوریکه در آخرین روز هفته گذشته رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات واردات خودرو خبر داد و عنوان کرد که با تصویب کلیات این طرح اولین گام برای واردات خودرو برداشته شد. با توجه به اینکه این طرح در روزهای آخر هفته تصویب شد فعالان بازار خودرو معتقدند که باید در انتظار تاثیر این خبر در روزهای آینده در بازار خودرو بود. با این شرایط می توان گفت بازار در انتظار خبرهای جدید است، اخباری که ممکن است به تغییر شکل در بازار خودرو منجر شود و این بازار را کاهشی کند.

وضعیت بازار خودرو

ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته ۱۳ خودروی پرطرفدار بازار، با افزایش قیمت های یک تا هشت میلیون تومانی رو به رو شده اند و چهار خودرو «تیبا ۲ معمولی»،« سمند LX با موتور EF۷»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربواتومات» از قافله رشد قیمت ها عقب ماند و ثبات قیمت را در مقایسه با هفته قبل ثبت کرد. در اولین هفته اسفند ماه «سمند سورن پلاس» با ۸ میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار گرانی شد. رشد قیمت «کوییک معمولی» هم در هفته سپری شده ۶ میلیون تومان بوده است.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با گرانی ها در بازار خودرو همراه شد و هر دو خودروی این خانواده افزایش پنج و ۶ میلیون تومانی را ثبت کردند. «کوییک R» با این فزایش قیمت ۲۲۳ میلیون تومانی شد و «کوییک معمولی» هم ۲۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» هم این هفته با رشد یک میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و ۳۵۷ میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

اما خانواده تیبا این هفته هم با رشد قیمت و هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد. با این شرایط «تیبا صندوقدار» افزایش سه میلیون تومانی قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت و از مرز ۲۰۰ میلیون عبور کرد و در بازار ۲۰۲ میلیون تومان قیمت خورد. اما «تیبا ۲ معمولی» هفته ای که گذشت را بدون تغییر سپری کرد و ۲۰۹ میلیون تومان قیمت داشت.

«ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا نیز این هفته پنج میلیون تومان گران شد و ۲۰۹ میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا

قیمت محصولات پژو در بازار

۲۰۷ ها نیز این هفته با جریان گرانی همراهی کردند، هر دو محصول این خانواده با افزایش قیمت های پنج و چهار میلیون تومانی هفته را به پایان رساندند. «پژو ۲۰۷ دنده ای» در آخرین روزهای فروردین پنج میلیون تومان گران شد و ۳۹۱ میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز با ثبت افزایش قیمت چهار میلیون تومانی ۴۰۲ میلیون تومان شد.

پژو

قیمت خانواده سمند در بازار

در میان خانواده سمند نیز در هفته سپری شده «سمند LX » با افزایش سه میلیونی در بازار ۲۸۳ میلیون تومان قیمت خورد. «سمند سورن پلاس» هم با رشد هشت میلیونی قیمت ۳۲۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «سمند LX با موتورEF۷ » در مقایسه با هفته قبل بدون تغییر ۳۲۳ میلیون تومان به فروش رسید.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه