ارسال به دیگران پرینت

20 مزیت طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

کمی شوکه کننده اما واقعی! مطلبی که بیشتر افراد دارای کسب و کارهای سنتی نمی‌دانند، این است که طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ چگونه می‌تواند تحولات خارق العاده ای در زمینه یک کسب و کار کوچک ایجاد کند.

20 مزیت طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

کمی شوکه کننده اما واقعی! مطلبی که بیشتر افراد دارای کسب و کارهای سنتی نمی‌دانند، این است که طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ چگونه می‌تواند تحولات خارق العاده ای در زمینه یک کسب و کار کوچک ایجاد کند. چند سال اخیر طی گزارشی عنوان شد که یکی از فروشگاه‌های نام آشنای اینترنتی در ایران، در حدود 49 میلیارد تومان گردش روزانه موجودی حساب دارد، هر چند اینترنتی شدن کسب و کارهای کوچک شاید نتواند با این فروشگاه‌ها رقابت کند، اما طراحی وبسایت و سرمایه گذاری بر روی دیجیتال مارکتینگ و تعیین یک استراتژی دقیق برای کسب و کار به راحتی می‌تواند سهم قابل توجهی از مشتریان فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی را به سمت شما بکشاند.

مزایای طراحی سایت

 

فواید طراحی سایت برای کسب و کارها

شاید آشنایی با فواید و ومعایب طراحی سایت برای یک کسب و کار کوچک بتواند بر تصمیم گیری شما اثر گذار باشد، فواید طراحی سایت شامل:

گسترده شدن تبلیغات و اثر گذاری بالا

شیوه تبلیغات سنتی مبتنی بر چاپ آگهی‌های کاغذی و تراکت است. ممکن است خدمات ویژه ای داشته باشید، ولی دیده نشود، اکثر افراد نسبت به تراکت‌ها کاملاً بی توجه هستند و مثل کاغذ باطله با آن رفتار می‌کنند، ولی تبلیغات مبتنی بر سایت نه تنها بهتر دیده می‌شود، بلکه از تمام نواحی کشور قابل مشاهده است.

کاهش هزینه‌های تبلیغات

با توجه به افزایش نرخ بهای کاغذ و خدمات پخش کردن تراکت‌ها، مسلماً راه اندازی یک سایت اینترنتی صرفه اقتصادی بیشتری دارد و نیازی نیست که دائماً بر روی شیوه‌های سنتی تبلیغات برای افزایش بازده تمرکز کنید.

افزایش تعداد مشتریان

رقبای کسب وکار شما ممکن است زیاد باشند و حتی اگر شما خدمت ویژه ای ارائه دهید که ایده جدید و خلاقی باشد، چون محدود به محل خاصی هستید، ممکن است باز هم دیده نشوید. یکی از مزایای سفارش طراحی سایت فروشگاهی برای کسب وکارهای اینترنتی، افزایش تعداد مشتری از تمام نقاط است.

آگاهی بخشی موثر  به مشتریان با استفاده از ابزارهای سایت

با استفاده از وبلاگ و دسته بندی‌های سایت می‌توانید مشتری را برای خرید اجناس یا ارائه خدمات به خوبی راهنمایی کنید، راه اندازی یک پشتیبانی آنلاین به شما کمک می‌کند خدمات مطلوبی را به تمامی مشتریان ارائه دهید، وبسایت مناسب زمینه خرید لذت بخش مشتری را فراهم می کند.

افزایش در شاخص بهره وری کسب و کار شما

شاخص بهره وری به معنای افزایش حداکثری سود، به وسیله ی کاهش هزینه و استفاده بهینه از منابع است. با طراحی سایت در هزینه‌های زیادی مربوط به تبلیغات و حتی امور خرید و فروش صرفه جویی می‌کنید در نتیجه شاخص بهره وری افزایش می‌یابد.

افزایش بهره وری با طراحی سایت

بالا رفتن اطلاعات مشتریان

ممکن است در صورت مراجعه حضوری یک مشتری، خیلی از اطلاعات مفیدی که می‌توان به مشتری ارائه داد را فراموش کنید و فرایند جذب مشتری صورت نگیرد، اما به وسیله ی طراحی سایت، این اطلاعات به صورت کامل و جامع به مشتری منتقل می‌شود.

برندسازی در حوزه محل کسب و کار

طراحی سایت یک گام مهم در فرایند ایجاد یک برند است. با گسترده شدن تبلیغات نام شما بیشتر بر سر زبان‌ها می‌افتد و حتی در زمینه کسب و کار محلی، برند شما از سایر رقبا بیشتر شناخته می‌شود و جست و جوی محلی برای پیدا کردن کسب و کار شما افزایش پیدا می‌کند.

جذب مشتری از شهر، کشور و حتی خارج از کشور

سایت، وسیله ای بسیار ایمن و سریع برای داد و ستد و تجارت شماست، بوسیله ی سایت. نه تنها می‌توانید مشتریانی را از سراسر کشور جذب کنید، بلکه بازار خود را می‌توانید به فراتر از مرزهای کشور گسترش دهید.

اثرگذاری مستقیم بر افکار عمومی و جهت دادن به سلایق مشتری

برای تبلیغ اجناس و خدمات جدید چه راهی بهتر از آگاهی بخشی از طریق سایت و اینترنت؟ با این روش همه از خدمات جدید شما آگاه می‌شوند و می‌توانید به راحتی بر افکار و سلایق مشتریان اثر بگذارید و آن‌ها را به سمت خود جذب کنید.

اطلاع رسانی دقیق در مورد شرایط و محل کسب و کار

توسط طراحی سایت می‌توانید آدرس دقیق محل کسب و کار خود را حتی در صورت جابجایی محل ثبت کنید و مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید و بر مشتریان جدید نیز بیفزایید به عبارتی با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهید.

ایجاد یک برند معتبر مدرن و آنلاین

طراحی سایت به شما کمک می‌کند برند رسمی و به روزی داشته باشید، تمام اخبار و اطلاعات فناوری‌های جدید کسب و کارتان را از این طریق می‌توانید به مشتری انتقال دهید و اعتبار بیشتری کسب کنید.

امکان ارتباط و گفت و گوی نامحدود با مشتریان

به وسیله طراحی سایت و راه اندازی سیستم پشتیبان، آنلاین می‌توانید در تمام ساعات روز با مشتری ارتباط داشته باشید و خدماتی کامل و جامع به مشتریان خود ارائه دهید، تمام موارد شکایات مشتری به راحتی پیگیری می‌شود.

رصد دقیق آمار فروش و ایجاد نظرسنجی

آمار فروش محصولات یا نرخ ارائه خدمات شما توسط ابزارهای حسابداری سایت و ایجاد رسید اینترنتی کاملاً قابل ردیابی است، همچنین می‌توان بازخورد خدمات را از طریق نظرسنجی اینترنتی و بدون صرف هزینه انجام داد.

بهبود خدمات پس از فروش

وقتی سایت داشته باشید، مشتری در صورت وقوع مشکلی در رابطه با اجناس و خدمات بهتر می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند در نتیجه خدمات پس از فروش بهتری را ارائه می‌دهید.

دریافت پیشنهاد و بازخورد از مشتری

نه تنها می‌توانید با دقت پیشنهادات مشتری را در بخش کامنت‌های سایت مشاهده کنید، بلکه بازخورد را مشتری به صورت شفاف مشاهده می‌کند و این شفافیت برای جلب اعتماد مشتری بسیار موثر است.

آسان شدن فرایند جذب نیرو

می‌توانید آگهی‌های استخدام خود را بر روی وبسایت منتشر کنید و فرایند جذب و گزینش نیرو را با هزینه کمتری به صورت اینترنتی انجام دهید و گزینش مطلوبی داشته باشید، تمام مراحل جذب نیرو و ارسال رزومه می‌تواند از طریق اینترنت انجام شود.

جذب نیروی آنلاین

دسترسی آسان مشتری به کسب و کار شما

دیگر لازم نیست که مشتری پرسان پرسان آدرس شما را ازدیگران جست و جو کند و از این بابت دچار سر درگمی شود، با طراحی وبسایت، فقط با جست و جویی ساده در گوگل می‌توان شما را پیدا کرد.

افزایش رضایت مشتریان

مسلماً سایت در زمینه تسهیل فرایند خرید مشتری عمل می‌کند و هر چه مشتری راحت‌تر بتواند اجناس یا خدمات را از طریق شما دریافت کنید، رضایت بیشتری خواهد داشت. بهبود خدمات پس از فروش و راهنمایی مشتری، مسلماً رضایت آن‌ها را افزایش خواهد داد.

ایجاد یک شعبه جدید برای کسب و کار

اگر بخواهید یک مغازه به عنوان شعبه دوم در محلی احداث کنید مسلماً هزینه‌های زیادی را مجبورید بپردازید، اما ایجاد شعبه آنلاین کسب و کار اینترنتی هزینه بسیار بسیار کمتری خواهد داشت و حتی مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب خواهد کرد، علاوه بر اینکه این شعبه محدودیت زمانی ندارد، درب آن در تمام ایام هفته بر روی مشتریان شما گشوده است.

 

طراحی سایت برای کسب و کار اینترنتی، معایبی هم دارد؟

در مورد فواید طراحی سایت صحبت کردیم، اما چند مورد از معایب طراحی سایت برای یک کسب و کار کوچک می‌تواند این موارد باشد:

رقابت تنگاتنگ

همانطور که  اشاره کردیم، هزینه راه اندازی سایت پایین است، در نتیجه خیلی از افراد وارد حوزه کسب و کار آنلاین می‌شوند و رقابت گسترده ای بین افراد در این زمینه شکل می‌گیرد، در عین حال فردی موفق است که در بازاریابی دیجیتال هوشمندانه عمل کند.

بازخورد منفی

وقتی کسب و کار اینترنتی می‌شود، ممکن است حجم شکایت‌های مشتریان هم با توجه به دسترسی آسان به شعبه آنلاین، افزایش یابد. باید صبر بیشتری به خرج دهید و آموزش‌های لازم برای برخورد با مشتری درفضای آنلاین را به کارکنان ارائه دهید.

باگ ها، ایرادات و حملات هکری

یکی از مسائل مهم در طراحی سایت امنیت بالای آن است. در صورت وجود ایراد امنیتی نه تنها اطلاعات فروش شما ممکن است به راحتی به دست رقبا بیفتد و استراتژی بازاریابی شما بی اثر شود، بلکه ممکن است، مبادلات مالی شما نیز در سطح اینترنت به خطر بیفتد. بنابراین باید همیشه با رفع خطاهای سایت و باگ های امنیتی و یا سفارش رفع باگ سایت به کارشناسان و طراحان سایت، به دیباگ کردن مداوم سایت پرداخت.

کمتر شدن فعالیت‌های حضوری و فیزیکی

برخی کسب و کارها در حالت حضوری، بازخورد بهتری دارند. به همین علت در این زمینه تولید محتوای دقیق و متناسب کسب و کار شما، اهمیت و ضرورت جدی می‌یابد. پیشنهاد می‌شود در کنار طراحی سایت از مشاوره‌های یک کارشناس سئو برای حل کردن این معضل استفاده نمایید.

معضل حواس پرتی

گشت و گذار در سطح اینترنت می‌تواند، حواس خیلی از کارمندان را پرت کند و این مورد علاوه بر کاهش بازدهی یک خطر امنیتی نیز محسوب می‌شود، مراجعه کارمندان به برخی وبسایت ها حملات هکری و دانلود بد افزار را افزایش می‌دهد در نتیجه آموزش کارمندان در این زمینه بسیار ضروری است.

 

در نهایت

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین مزایای طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک را بیان کنیم. نظر شما چیست؟ آیا کسب و کار شما وبسایت دارد و یا نهایتا به داشتن یک پیج اینستاگرامی بسنده کرده اید؟ نظرات تان را برایمان بنویسید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه