ارسال به دیگران پرینت

جنگ جهانی | اوکراین | مذاکرات صلح

چین: هیچ کس موافق جنگ سوم جهانی نیست

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که مقامات چینی علاقه‌ای به جنگ جهانی سوم ندارند و از راه‌حلی مبتنی بر دیپلماسی برای بحران اوکراین حمایت می‌کنند.

چین: هیچ کس موافق جنگ سوم جهانی نیست

به گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، این دیپلمات چینی در نشست خبری در پاسخ به سوال روزنامه‌‌نگار غربی در مورد این که وزارت خارجه چین چگونه نظرات اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره تهدید آغاز جنگ جهانی سوم را ارزیابی می‌کند، گفت: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد جنگ جهانی سوم باشد، باید از روند پیشبرد مذاکرات صلح [بین روسیه و اوکراین] حمایت کرد.

وانگ تاکید کرد: «همه طرف‌ها ابتدا باید از گفت‌وگو و مذاکره برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها حمایت کنند تا از پرداخت هزینه بیشتر اروپا و جهان جلوگیری شود». وی همچنین گفت: امیدواریم که همه طرف‌های ذینفع خونسردی نشان دهند و اجازه تشدید تنش را ندهند.

دیروز (دوشنبه)، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، درباره احتمال «واقعی» وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

لاوروف در گفت‌وگویی با رسانه‌های روسیه از رویکرد کی‌یف در مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت: حسن نیت، محدودیت‌های خاص خودش را دارد. اما اگر دوجانبه نباشد، کمکی به روند مذاکرات نخواهد کرد. اما ما داریم با هیأت تعیین‌شده از سوی [ولودیمیر] زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) گفت‌وگو می‌کنیم و این تماس‌ها ادامه خواهند داشت.

وزیر خارجه روسیه سپس در پاسخ به سوال خبرگزاری «اینترفاکس» درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم گفت: چنین خطری جدی و واقعی است و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.

این اظهارات واکنش «دیمیتری کولبا» همتای اوکراینی لاوروف را در پی داشت و وی در توییتی نوشت: روسیه آخرین فرصت برای هراساندن دنیا از کمک به اوکراین را از دست داد. بنابراین الان دارد از خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می‌کنیم. این فقط به معنای این است که روسیه شکست در اوکراین را حس کرده است. بنابراین، دنیا باید حمایت از اوکراین را مضاعف کند تا ما چیره شویم و از امنیت اروپا و جهان حراست کنیم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه