ارسال به دیگران پرینت

کسب و کار | بازار کار | محدوده دستمزد

7 اشتباه مهم که می‌تواند کسب و کارتان را نابود کند

در این مطلب 7 اشتباه حیاتی را مطرح می­‌کنیم که می‌­تواند کسب و کارتان را نابود کند.

7 اشتباه مهم که می‌تواند کسب و کارتان را نابود کند

۱. شروع کار تنها با یک بنیان‌گذار 

تحقیقات نشان ‌می‌دهند، 83 درصد کسب و کارها در 5 سال اول دوره استارتاپ‌شان با شکست مواجه می‌­شوند. یکی از دلایلش می‌تواند این باشد که تنها به یک بنیان‌گذار اکتفا می‌کنند. اگر بیوگرافی اغلب کارآفرینان موفق را مطالعه کنید،‌ می‌بینید که هر بنیان‌گذار، با وجود همکار یا بنیان‌گذاری دیگر توانسته است به موفقیت برسد. هیچ کس در همه­‌ی کارها متخصص نیست. کارآفرینی حوزه‌­ای متنوع است و به همین خاطر است که باید در آن‌واحد، صفات بسیاری را در کنار هم داشته باشید. بدیهی است که به صفات و خصلت­‌های زیادی احتیاج دارید. با وجود همکاران یا بنیان‌گذاران دیگر، می‌­توانید صفات شخصیتی متنوعی را داشته باشید.

۲.نداشتن توجه کافی به نیاز مشتریان

ساخت محصول و روانه کردن آن به بازار کار آسانی است، ولی ساختن محصولی که بازار به آن نیاز دارد، دشوار خواهد بود. شما به‌عنوان کارآفرین باید نیازهای مشتریان خود را تشخیص داده و به آنها بگویید که کسب و کارتان چه‌طور می‌تواند مشکل آنها را حل کند. در آغاز کار ممکن است به آزمون و خطای بیشتری احتیاج داشته باشید، ولی وقتی فهمیدید مشتریان چه می­‌خواهند،  تلاش خود را صرف همان چیزی کنید که آنها خواستار آن هستند.

۳.استخدام سریع و اخراج آهسته

افراد را صرفا به این خاطر که محدوده دستمزد پیشنهادی شما را می‌پذیرند، استخدام نکنید. آنها را به‌خاطر اشتیاقی که دارند استخدام کنید. کسی که شور و شوق دارد بسیار ارزشمندتر از کسی است که به‌دستمزد کم راضی می‌شود. به‌محض اینکه هدف کسب و کارتان را فهمیدید، باید در مورد کسی که استخدامش می­‌کنید بسیار حساس باشید. به‌دنبال افرادی باشید که به اندازه­‌ی خودتان، در مورد اهداف‌تان شور و اشتیاق داشته باشند. یا به‌دنبال کسانی باشید که در حوزه­‌های مربوطه، باهوش­تر از خودتان هستند.

۴.راه­‌اندازی سریع محصول

 

اکثر کارآفرینان فکر می­‌کنند که در اولین تلاش، می­‌توانند محصولی کامل را راه­‌اندازی کنند. ولی این توهم و خیالی بیش نیست- برای سنجش عمق و دمای آبی که می‌­خواهید در آن شنا کنید هم ابتدا باید پای‌تان را در آن آب فرو کنید- نسخه­‌ی آزمایشی از محصول‌تان ایجاد کرده و ببینید که مردم چه‌طور به آن واکنش نشان می‌­دهند. با این کار، در مورد کاستی‌های محصول‌تان، بازخوردی فوری دریافت خواهید کرد. حال روی محصول‌تان متمرکز شده و نسخه­‌ی نهایی آن را راه­‌اندازی کنید.

۵. نادیده گرفتن بازار هدف

نمی‌­توانید برای هرکسی یک محصول بسازید. قبل از راه‌­اندازی محصول، باید بازار هدف‌تان را به‌طور خاص مشخص کنید. باید تعیین کنید که محصول‌تان چه مشکلی را می­‌خواهد برطرف کند و چه کسانی هدف شما هستند؟ باید این را بدانید که دارید وارد عرصه­‌ی پر ریسکی می‌­شوید. باید محصول‌‌تان را به افراد مناسبی عرضه کنید.

۶. تلاش توام با تردید و بی­‌میلی

 بنیان‌گذار به‌منزله مغز و قلب سازمان محسوب می‌­شود. مانند چسب نگهدارنده‌ای است که تمام قطعات را در کنار هم نگه می‌­دارد. همان‌طورکه والدین مراقب فرزندان‌شان هستند، شما هم به‌عنوان بنیان‌گذار کسب و کارتان، باید مراقب افراد خود باشید.  به‌هیچ عنوان نباید کاری را با تردید، بی‌میلی و بی­‌علاقگی انجام دهید. یا کاری را با کمال میل و اشتیاق انجام دهید یا رهایش کنید. شما به‌عنوان بنیان‌گذار باید تمام انرژی خود را صرف افرادتان کنید.

۷. عدم انعطاف­‌پذیری

لازم است آنچه را که مشتریان خواستار آن هستند، بپذیرید. تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شرکت یا برای مشتریان‌تان یا حتی برای کارمندان‌تان خوب است. قبل از اینکه تصمیم بزرگی بگیرید مطمئن شوید که فهمیده‌­اید تصمیم‌تان چه تاثیری بر افراد دور و برتان خواهد گذاشت. مطمئنا هیچ‌کس قضاوت‌تان را به‌عنوان مدیرعامل زیرسوال نخواهد برد، ولی اگر مراقب افرادتان باشید، آنها هم مراقب مشتریان‌تان خواهند بود.

به‌عنوان یک کارآفرین، چیزهای زیادی وجود دارند که باید به‌طور هم‌زمان آنها را اداره کنید. هرگز اشتباهات حیاتی­‌ای را که می‌­توانند کسب و کارتان را نابود کنند مرتکب نشوید.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه