ارسال به دیگران پرینت

آشپزی

طرز تهیه چیپس ماکارونی، خوراکی خوشمزه و سالم

چیپس ماکارونی یک از انواع خوراکی های بسیار خوشمزه و سالمی است که می توانیم با ماکارونی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس ماکارونی در ادامه با ما همراه باشید

طرز تهیه چیپس ماکارونی، خوراکی خوشمزه و سالم

مواد لازم چیپس ماکارونی

ماکارونی ۱ بسته

نمک ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

طرز تهیه چیپس ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه چیپس ماکارونی به روش خانگی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در همین حین نمک را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا باید صبر کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارونی را به اندازه دلخواه خرد کرده و به آب جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا بپزد.

مرحله سوم

پس از اینکه پخت ماکارونی به پایان رسید، آنرا درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یک سینی مناسب را با فویل می پوشانیم و با مقداری روغن چرب می کنیم، سپس ماکارونی را روی فویل پخش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی را روی بخاری یا شوفاژ قرار می دهیم تا ماکارونی ها کاملا خشک شوند. توجه داشته باشید که هر چقدر ماکارونی ها بهتر و کامل تر خشک شوند، در پایان چیپس کریپسی تری خواهیم داشت

مرحله پنجم

پس از اینکه ماکارونی ها خشک شدند، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که ماکارونی ها درون روغن شناور باشند. در ادامه ماکارونی ها را به روغن اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که سرخ کردن ماکارونی ها نباید بیش از چند ثانیه باشد، چون سریع می سوزند. در نهایت روغن اضافی چیپس ها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع : چی شی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه