ارسال به دیگران پرینت

فرودگاه «فلتس فیلد»

برخورد خودروی مدل Y تسلا با یک جت شخصی

یکی از خودرو‌های مدل Y تسلا که به کمک سیستم «احضار هوشمند» و بدون راننده در حال حرکت بود، در یک پارکینگ به یک جت شخصی که دست‌کم ۲ میلیون دلار ارزش داشت برخورد کرد. این حادثه در پارکینگ ویژۀ هواپیما‌های کوچک در فرودگاه «فلتس فیلد» واشنگتن و در زمانی روی داد که راننده خودروی تسلا سعی داشت از سیستم «احضار هوشمند» استفاده کند.

 برخورد خودروی مدل Y تسلا با یک جت شخصی

یکی از خودروهای مدل Y تسلا که به کمک سیستم «احضار هوشمند» و بدون راننده در حال حرکت بود، در یک پارکینگ به یک جت شخصی که دست‌کم ۲ میلیون دلار ارزش داشت برخورد کرد.

این حادثه در پارکینگ ویژۀ هواپیماهای کوچک در فرودگاه «فلتس فیلد» واشنگتن و در زمانی روی داد که راننده خودروی تسلا سعی داشت از سیستم «احضار هوشمند» استفاده کند.

ویدئویی که روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که این خودروی برقی به یک هواپیمای جت ۹.۴ متری که پارک شده بود، نزدیک می‌شود و با دم آن برخورد می‌کند و هواپیما را به طرف دیگر می‌چرخاند.

 

فردی که تصاویر مربوط به این حادثه را منتشر کرده می‌نویسد: «من هم یک خودروی تسلای مدل Y دارم؛ اما حاضر نیستم که سیستم احضار هوشمند اتوموبیلم را در جایی امتحان کنم که چندین هواپیمای گرانقیمت پارک شده‌اند و درنهایت باعث برخورد آن با یکی از گرانترین هواپیماها آنهم به قیمتی حدود ۳.۵ میلیون دلار بشوم.»

اگرچه یورونیوز نتوانست قیمت واقعی هواپیمای جتی که دچار حادثه شده را پیدا کند، اما گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که بهای این نوع از هواپیماها از ۲ میلیون دلار شروع می‌شود.

اشتباه راننده خودرو یا نقص در سیستم احضار هوشمند؟

ویژگی «احضار هوشمند» به خودروهای برقی تسلا اجازه می‌دهد تا به کمک سیستم «جی پی اس» نصب شده روی تلفن همراه مالک خودرو، مسیر خود را پیدا کنند و مسافت‌های کوتاهی را در نزدیکی مکانی که مالک خودرو حضور دارد بپیمایند.

با این وجود در کتابچه راهنمای خودروهای تسلا مدل Y تاکید شده است که مالکان خودرو از سیستم «احضار هوشمند» باید صرفا در مکان‌هایی استفاده کنند که به آنجا «آشنا» هستند و می‌توانند هرگونه اتفاقی را نیز در آن منطقه «پیش‌بینی» کنند.

 

در این کتابچه همچنین هشدار داده شده که این سیستم صرفا برای استفاده در پارکینگ‌ها و مسیرهای واقع در املاک خصوصی طراحی شده است.

در ادامه توصیه‌های این کتابچه آمده است که «در هنگام استفاده از این فناوری، باید دید کامل بر وضعیت خودروی خود داشته باشید و همیشه خودرو و اطراف آن را از نزدیک زیر نظر بگیرید.»

شرکت تسلا سیستم «احضار هوشمند» را در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کرد و با وجود تبلیغات گسترده درباره قابلیت‌های این فناوری، تجربه برخی کاربران نشان می‌دهد که آزمایش‌های شخصی آنها همیشه نیز نتیجۀ خوبی در پی نداشته است.

از جمله در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی راننده یک خودرو تسلا در تگزاس ایالات متحده ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد استفاده از این فناوری باعث شده که خودرو در آستانۀ یک تصادف آنهم در نزدیکی محل پارک اتومبیل قرار گرفته است.

او در پیامی توییتری ضمن انتشار ویدئویی از این حادثه نوشت: «بنابراین ایلان ماسک، اولین تست احضار هوشمند برای من خیلی خوب پیش نرفت.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه