ارسال به دیگران پرینت

بهزیستی

تصاویر (۱۸+) | شکنجه یک ناتوان ذهنی در مرکز نگهداری ‌| ورود دستگاه قضا به ماجرا | واکنش مهم بهزیستی

رئیس‌ کل دادگستری مازندران از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی و شناسایی عامل آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی در قائم‌شهر خبر داد.

تصاویر (۱۸+) | شکنجه یک ناتوان ذهنی در مرکز نگهداری ‌| ورود دستگاه قضا به ماجرا | واکنش مهم بهزیستی

در پی انتشار تصاویر آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در قائم‌شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس‌ کل دادگستری استان مازندران به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار برخورد جدی دادستانی با عاملان این ماجرا شد. 

رئیس‌ کل دادگستری مازندران گفت: پرونده قضایی برای بررسی و شناسایی عامل آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی در قائم‌شهر تشکیل شد.

اکبری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان مازندران به این مسئله ورود کرده ‌و در خصوص این موضوع و شناسایی عوامل آن قاطعانه پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: انتشار تصاویر آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در قائم‌شهر واقعا ناراحت کننده بود. در این ماجرا با هرگونه فعل یا ترک فعل که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی طفل و نوجوان اعم از ناتوان یا غیرناتوان را در معرض خطر و آسیب قرار دهد، برخورد جدی خواهیم کرد.

4667703

وی با بیان اینکه نسبت به افرادی که بخواهند با اقدامات خود باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شوند بی‌تفاوت نیستیم، افزود: در حال حاضر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه ‌پیگیری این موضوع در دستور کار دادستانی شهرستان قائمشهر قرار دارد، بیان کرد: دادگستری استان درخصوص این موضوع وشناسایی عوامل آن قاطعانه پیگیری خواهد کرد.

واکنش مهم بهزیستی را درباره این اتفاق را در ادامه بخوانید: 

توضیحات مهم اداره کل بهزیستی استان مازندران درباره آزار و اذیت یک ناتوان ذهنی

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران در پاسخ به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر با رد این ادعا توضیحاتی ارائه کرد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران در پاسخ به انتشار خبری در فضای مجازی در خصوص ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر با رد این ادعا توضیحاتی ارائه کرد.

با  توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر موضوع سریعا در دستور کار قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: توانخواه (ع.ش) در مورخه ۱۳۹۹/۴/۲۳ درمرکز بالا لموک قائمشهر پذیرش شد و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ بنا به تشخیص پزشک مرکز به علت ضعف، بی حالی و علایم بیماری، مسئول فنی مرکز با خانواده وی تماس حاصل نمود و از آنها درخواست کرد درخصوص درمان توانخواه مراجعه نمایند.

پس از مراجعه والدین با شرایط مذکور و بنا به اظهار مسئول فنی مرکز، توانخواه بدون هیچگونه علائم ضرب و شتم و سوختگی و تنها با علائم ضعف و بیماری تحویل پدر و مادر شد و ۲ یا ۳ روز بعد توانخواه به دلیل ابتلا به بیماری سل، توسط والدین در بیمارستان بستری گردید.

گفتنی است توانخواه مذکور از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ تاکنون در منزل و توسط خانواده نگهداری می شود.

لازم به ذکر است هیچکدام از تصاویر منتشر شده از توانخواه در فضای مجازی، در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر نبوده است.

تصویر و اخباری که در روزهای اخیر از این فرد در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم و سوختگی بدن توانخواه، به قصد برانگیختن عواطف و احساسات شهروندان گرامی و انتقاد از عملکرد سازمان های حمایتی به نمایش درآمد، جای بسی تاسف دارد.

طی دستور دکتر بریمانی، سرپرست بهزیستی مازندران، جهت بررسی دقیق و کامل صحت و سقم موضوع، تیم نظارتی به مرکز اعزام و چنانچه قصوری از جانب مرکز و پرسنل شاغل در مرکز باشد با آنان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

در پایان ضمن تشکر از توجه و دغدغه شهروندان نسبت به مسائل افراد دارای معلولیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی انتظار می رود شهروندان قبل از انتشار اخبار با موضوعات اینچنینی از صحت و سقم ماجرا اطمینان حاصل نموده تا باعث جریحه دار شدن احساسات شهروندان نشوند.

لازم به ذکر است سازمان بهزیستی بعنوان دستگاه حمایتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حل مشکلات جامعه هدف و افراد دارای معلولیت از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد و با همکاری کلیه دستگاه های مرتبط در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه هدف تلاش می نماید

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه