ارسال به دیگران پرینت

التیماتوم ۴۸ساعته به معاون سیاسی

تشکیل کارگروه برای بررسی علت تلف‌شدن پلنگ سرگردان

تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در قائمشهر در شرایطی که شاهد کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آن در کشور و استان هستیم، پذیرفتنی نیست.

تشکیل کارگروه برای بررسی علت تلف‌شدن پلنگ سرگردان

استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی اجتماعی خود دستور داد به‌فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف‌شدن پلنگ مشاهده‌شده در شهر قائم‌شهر ورود پیدا کند و ضمن شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود.

در دستور سید محمود حسینی‌پور خطاب به روح‌الله سلگی آمده است: تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در قائمشهر در شرایطی که شاهد کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آن در کشور و استان هستیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تاکید کرده است: هرچند تامین امنیت و جان مردم در پی ورود یک قلاده پلنگ به محیط عمومی شهر قائمشهر ضرورت داشت و متولیان امر باید از جان مردم حراست می‌کردند اما باید به شیوه‌های صحیح و با استفاده از ابزارهای مدرن نسبت به زنده‌گیری این گونه کمیاب اقدام می‌شد‌.

حسینی‌پور خطاب به معاون سیاسی‌ امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرده است: به جنابعالی ماموریت می‌دهم به فوریت ظرف 48 ساعت آینده با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه اقدام و گزارش نهایی را ‌اعلام فرمایید.

استاندار مازندران در ادامه این دستور تاکید کرده است: لازم است بررسی شود که چرا دستگاه‌های متولی به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست استان با تاخیر چند ساعته نسبت به بیهوش کردن پلنگ سرگردان در شهر اقدام کرده و در نهایت نیز کوتاهی‌ها منجر به تلف شدن این حیوان شده است؟ باید ضمن برخورد با عوامل خاطی، با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع تکرار چنین حوادث تلخ شد و همچنین بررسی گردد یک قلاده پلنگ چگونه وارد شهر شده است؟

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه