ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات وین | پرونده هسته‌ای ایران | مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت خارجه: طولانی شدن تنفس، به نفع مذاکرات نیست | مذاکرات ایران و ۱+۴ تمام شده؛ آنچه باقی مانده، بین ایران و آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین و گفت‌وگوهای تلفنی امیرعبداللهیان و بورل خاطرنشان کرد: مذاکرات آنچه مربوط به ایران و ۱+۴ تمام شده و آنچه بین ایران و آمریکا باقیمانده از طریق خودش در حال پیش بردن است. بورل و امیرعبداللهیان بر این باور بودند که تنفس خوب نیست و هنوز تصمیمی درباره این که این دیدار در کجا و در چه سطحی انجام شود گرفته نشده است. این گفت‌وگوها از طریق هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین در حال انجام است.

سخنگوی وزارت خارجه: طولانی شدن تنفس، به نفع مذاکرات نیست | مذاکرات ایران و ۱+۴ تمام شده؛ آنچه باقی مانده، بین ایران و آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین و گفت‌وگوهای تلفنی امیرعبداللهیان و بورل خاطرنشان کرد: مذاکرات آنچه مربوط به ایران و ۱+۴ تمام شده و آنچه بین ایران و آمریکا باقیمانده از طریق خودش در حال پیش بردن است. بورل و امیرعبداللهیان بر این باور بودند که طولانی شدن تنفس خوب نیست و هنوز تصمیمی درباره این که این دیدار در کجا و در چه سطحی انجام شود گرفته نشده است. این گفت‌وگوها از طریق هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین در حال انجام است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سی.ان.ان درباره غنی سازی در نطنز و این‌که ایران از ۶۰ درصد به سمت ۹۰ درصد پیش می‌رود؟ اظهار داشت: ایران عضو ان.پی.تی است و رژیم عدم اشاعه‌ای را پذیرفته و مقررات پادمان را طابق النعل بالنعل انجام داده است و انتقال سانتریفیوژها از کرج به نطنز با اطلاع آژانس صورت گرفته است و براساس اساسنامه آژانس این اجازه را داریم که براساس نیازهای صلح آمیز خود هر اقدامی را با اطلاع و زیر نظر آژانس انجام دهیم. اجازه دهید نیازهای صلح آمیز هسته‌ای ایران تعریف شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه