ارسال به دیگران پرینت

تیم اقتصادی دولت | انتخابات | دولت

پزشکیان: برنامه ۷ هزار صفحه‌ای رئیس جمهور کجاست؟

رئیس جمهور یک وقت می‌گفت که من اصلا قصد شرکت در انتخابات ندارم، خب این ۷ هزار صفحه را در مدت کوتاه چطور نوشت. چون این تعداد صفحه را یک هفته‌ای نمی‌شود، نوشت. اگر از قبل نوشتند تکلیف آن حرف چه می‌شود.

پزشکیان: برنامه ۷ هزار صفحه‌ای رئیس جمهور کجاست؟

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، در رابطه با ناهماهنگی‌هایی که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد و گاه در برخی موضوعات فرصت بروز پیدا می‌کند، گفت: مشکلاتی که الان در کشور وجود دارد این ناهماهنگی را ایجاد می‌کند، به این دلیل که نقشه مشخصی برای حل مشکلات وجود ندارد. وقتی ما نقشه نداریم، طبیعتا هر واحدی برای خودش تصمیم می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در شرایط کنونی وقتی تصمیم‌گیری‌ها به صورت جداگانه انجام می‌شود طبیعی است که شاهد ناهماهنگی باشیم، زمانی هماهنگی به وجود می‌آید که یک چارچوبی برای حرکت وجود داشته باشد، با شرایط کنونی روز به روز مشکلات بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

نماینده مردم تبریز درخصوص تعیین فرمانده واحد برای تیم اقتصادی دولت، عنوان کرد: ببینید اقتصاددان بودن یا فهمیدن اقتصاد با اینکه شما بخواهید اقتصاد را مدیریت کنید دو مساله جداگانه است. مجموعه نیرو‌هایی که در دولت هستند از نظر کارشناسی اقتصادی که به نظر من یک تعدادی‌شان اصلا کارشناس اقتصادی هم نیستند، اما اگر هم باشند اول باید در یک چارچوبی تفاهم کنند و بعد براساس مدیریت واحد هماهنگی به وجود بیاید. در حال حاضر آن تفاهمی که باید باهم داشته باشند هم وجود خارجی ندارد؛ در نتیجه چطور می‌شود مدیریت‌ها را هماهنگ کرد آن هم در شرایطی که سلایق مختلف وجود دارد.

وی افزود: مثلا پزشکی حداقل ۱۰-۱۵ فوق تخصص دارد یا برای مثال در زمینه جراحی قلب ۷-۸ رشته فوق تخصص وجود دارد، هیچوقت یک پزشک نمی‌تواند در همه این حوزه‌ها نظر بدهد، اقتصاد هم همینطور است حدود ۱۱۸ زیر مجموعه دارد، ممکن است یک نفر در یک رشته یک نظر را داشته باشد و آن یکی در رشته دیگری نظرش با این یکی موافق نباشد و هرکس دارد برای رشته خودش تصمیم می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: این مجموعه دولت است که نهایتاً باید راه حل برون‌رفت از چالش‌ها را به صورت برنامه ارائه می‌کرد تا اجزای مختلف برنامه‌ها را اجرا کنند؛ اما این برنامه اکنون وجود ندارد در نتیجه سلایق و تخصص‌های مختلف نگاه خاص خودشان را خواهند داشت.

پزشکان در واکنش به اینکه «در زمانی اعلام شد که از سوی آقای رئیسی یک برنامه ۷ هزار صفحه‌ای به اساتید دانشگاه ارسال شده است تا اعلام نظر کنند، این برنامه اکنون کجاست؟»، گفت: این را باید از خودشان بپرسید، آقای رئیس جمهور یک وقت می‌گفت که من اصلا قصد شرکت در انتخابات ندارم، خب این ۷ هزار صفحه را در مدت کوتاه چطور نوشت. چون این تعداد صفحه را یک هفته‌ای نمی‌شود، نوشت. اگر از قبل نوشتند تکلیف آن حرف چه می‌شود.

وی ابراز داشت:، اما مساله مهم در مجموع برای دولت نداشتن برنامه است و تا زمانی که این مساله برطرف نشود با تغییر افراد شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      برایش نوشته اندویاممکن است اساسامربوط به تز یکی ازدانشجویان بوده به هرحال کاری که ایشان انجام داده گران کردن اتوموبیل بویژه پرایدکه آدم ازاسم این خودرو حالش بهم میخوردتورم بیش از45درصددراقلام خوراکی دادن پولهای موردی به مبالغ متنوع که خرج یکساعت یکنفرهم نیست که البته رسانه هاهم مآموریت دارندتبلیغ کنندمثلا رئیسی دستورصادرکردمثل این می ماندکه پولی راکف دست گدامیگذارند،وعدم توفیق درمذاکرات وین و حذف تحریمهاکه البته همینطورکه گرانی وتورم رامتوجه دولت روحانی می داندموضوع مذاکر ات وین راهم گردن رهبری انداختندورفع مسئولیت کردند والبته دونکته آخردرست است اماعدم توانایی ایشان درکمک وحل این موضوعات مشهوداست نه چپی هستیم ونه راستی نکته اینجاست که مسئولین سواداداره کشورراندارند...

    • ابله شناس ارسالی در

      گم شو ابله ابله عقب مانده

    • ناشناس ارسالی در

      چرا در دو سال اخیر- شهرهای بزرگ- قیمت خانه های بالاشهر 500% رشد قیمت داشت و اما قیمت خانه مشابه (با متراژ مشابه) کمتر از 200% // در حالیکه اقلام مورد نیاز مردم بیشتر بیشتر متوسط خانه های پایین شهر؟!
      دلیل همین است، که اساسا به دلایل مختلف، حاکمیت و از جمله شوراهای شهر و شهرداریها تا نهادهای قانون گذار و عامل اجرا، ناخواسته و یا تحت نفوذ ثروتمندان و شاید مافیا، شهرها را تبدیل به بالاشهر و پایین شهر تقسیم کردند!
      مفهوم عدالت، اینست که کسی از عواید بیشتری از دارایی و کار و زندگی برخودار میشود باید مالیات و عوارض بیشتری بدهد، حاکمیت با بازتوزیع این مالیات و عوارض به مناطق کم برخودارتر و فقرا، تبعیض و فقر کاهش و در نهایت محو کند. //
      اما چی شد؟
      حواشی شهرها از امنیت کمتر (جانی و مالی تا نظافت و بهداشت) کمتر برخودارند و اما بالاشهری با وجودی سود بیشتری تورم برده، بیشتر بهره میبرد و مالیات و عوارض کمتری میدهد. //
      هر ساله شهردرایها مناطق بالاشهری تزئین میکند و همیشه تمیز و اما پایین شهر از خدمات شهری کم بهره؟ //
      این یعنی تشویق اشرافیت و تحقیر کارگری! //
      اگر نحوه مالیات گیری متناسب با عواید افراد باشد، اینقدر اختلاف طبقاتی بوجود نمی آید، چرا ملک پایین شهری حتی از متوسط قیمت تورم کمتر شود، اما جالب اینکه بسیاری هزینه خدمات شهری پایین شهری برابر و حتی بیشتر از بلاشهری میدهد؟!
      شهردرایها به بهانه عدم مشارکت پایین شهری در مخارج آسفالت و نظافت، آنها را محروم میکند از خدمات، در حالیکه بالاشهریها هر سال معابر سالمشان کنده و دو مرتبه سنگفرش و آسفالت میشود!
      با این وضع معلوم است کسب و کارها متمرکز در بالاشهر میشود، کارمند و کاسب با درامد مکفی،خانه های ارزان قیمت حاشیه نمیخرد و اما میرود بلاشهر خانه رهن و اجاره میکند باقیمتهای گزاف و پولش میرود در بازار دلالی خودرو و غیره سرمایه گذاری میکند! این القای ظالمانه پایین شهری و بالاشهری توسط نهادهای حاکمیتی انجام میشود.//
      تا معادله مفهومی پایین شهری و پایین شهری برعکس نشود، انتظاری از بهبود اقتصادی و معیشتی و عدالت نیست. این نیازمند "حاکمیت و عاملین" سالم و قاطع و سریع العمل است.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه