ارسال به دیگران پرینت

سه واژۀ کلیدی در ماجرای «سیسمونی»

آموزۀ سعدی امروز هم به کار می‌آید چون شبکه‌های اجتماعی همه را در خانه‌های نئین - ساخته از «نی»- قرار داده ... / سفر خانواده به استانبول در وضعیت تحریم با ژست انقلابی‌گری سازگار نیست. جرم نیست و خیلی‌ها می‌روند. البته خیلی‌ها هم نه. چرا که سال 1388 با دلار 1000 تومان می‌شد رفت و حالا با چه دلاری؟

سه واژۀ کلیدی در ماجرای «سیسمونی»

راز حساسیت افکار عمومی به سفر «پُربار» خانوادۀ آقای قالیباف به استانبول را باید فراتر از یک مسافرت دانست که سالانه صدها هزار ایرانی به ترکیه انجام می‌دهند و به صورت عادی کار ناپسندی نیست حتی در این کشور حایز رتبۀ اول غیر ترکیه‌ای‌ها در خرید مِلک هستند.

همچنین خرید «سیسمونی» نوزاد که به مراتب از جهیزیه کم‌هزینه‌تر است و این هم سنتی است رایج. یا حتی ابراز شگفتی از این که اگر قصد خرید کالای خارجی داشتند چرا از همین تهران اقدام به تهیۀ بهترین برندها نکردند؟

حتی شاید به خاطر انجام این سفر در ماه رمضان هم نباشد که معمولا روزه‌داران از سفرهای غیر ضروری پرهیز می‌کنند تا قادر به ادای تکلیف باشند. یا هم‌زمانی با نمایش فیلم پرسروصدای «موقعیت مهدی» دربارۀ فرمانده شهید سپاه که ناخواسته دو نوع زندگی و آرمان‌های دهۀ 60 را با واقعیتی در 40 سال بعد در معرض مقایسه می‌گذارد.

اینها کم و بیش هست اما پررنگ نیست. راز خشم و انزجار را باید در سه کلمه جُست: مناظره، ژست و برجام.

اول: مناظره؛ افشای سفر «پُربار» همسر و دختر و داماد آقای قالیباف به استانبول که روز چهارشنبه 31 فروردین 1401 خورشیدی صورت پذیرفت، مردم را به یاد 5 سال قبل و مناظره‌های انتخاباتی اردیبهشت 1396 انداخت و آن جمعۀ 22 اردیبهشت که آقای قالیباف از تجارت پوشاک دختر یک وزیر انتقاد کرد و گفت «4 درصدی‌ها» پررو هستند و خود را نمایندۀ 96 درصد جامعه دانست. در این روزها خیلی‌ها متن سخنان آقای قالیباف در آن مناظره را بار دیگر خوانده یا فیلم آن را دیده‌اند و نویسندگان متن نطق‌های رییس مجلس هم اگر قصد دارند برای توضیح و پاسخ گویی بنویسند خوب است مرور کنند.

دوم: ژست؛ سفر خانواده به استانبول در وضعیت تحریم با ژست انقلابی‌گری سازگار نیست. جرم نیست و خیلی‌ها می‌روند. البته خیلی‌ها هم نه. چرا که سال 1388 با دلار 1000 تومان می‌شد رفت و حالا با چه دلاری؟

ژست‌های متناقض آقای قالیباف توی ذوق مردم زده است. اگر در همان ژست تکنوکرات سال 84 باقی مانده بود هیچ شگفت‌آور نبود اما از 92 به بعد و مشخصا از 96 به این طرف در لحن و گفتار و پوشش و حتی اندازۀ محاسن، ژست دیگری گرفته و همین تناقض‌ها موجب این وضعیت شده است. وگرنه فرزندان دیگر مسؤولان هم به سفر می‌روند و این همه جنجال بر پا نمی‌شود.

در جامعه‌ای که مردم از شدت «ریا» آزرده‌اند و احساس می‌کنند حرف و عمل یکی نیست تا مصداقی پیدا می‌شود یا تصور می کنند مصداق است واکنش نشان می‌دهند و به تعبیر دکتر فاضلی این اتفاق از عواقب «ریای سیستماتیک» ارزیابی شد.

سومی اما برجام است. در حالی که مردم انتظار داشتند با انتخاب جو بایدن گشایشی حاصل شود و به نتایج انتخابات آمریکا توجه نشان می دادند رییس مجلس انقلابی روز 25 آبان 1399 در نطق خود گفت: «تصمیمات ما به پاستور و باب همایون و بهارستان ربط دارد نه جورجیا و میشیگان و  آریزونا». یعنی شمارش آرا در ایالت‌های آمریکا و این که ترامپ می‌ماند یا نه مهم نیست حال آن که همین تازگی و قبل از ماجرای سیسمونی اذعان کرد فروش  119 میلیارد دلاری نفت در یک سال دولت احمدی‌نژاد به 9 میلیارد دلار در یک سال دولت روحانی رسید. به این نطق هم بسنده نشد و مجلس انقلابی در 11 آذر 1399 مصوبه‌ای گذراند که دست دولت برای احیای مذاکرات برجام پس از ترامپ را می‌بست.

این مصوبه در واکنش به ترور مهندس فخری زاده بود هر چند ربط مستقیم آن کشف نشد اما به خاطر آن محدودیت‌هایی در سفر بازرسان آژانس ایجاد و مشخص شد تا روحانی هست برگ احیای برجام به او داده نمی‌شود. ربط قضیه به ماجرای اخیر چیست؟ این تصور است که از یک طرف با عادی شدن امور مخالفت می‌کنید و از سوی دیگر خودتان بی خیال تحریم به سفر می‌روید؟ به زبان ساده: تحریم برای ما خوب است وباید تحمل کنیم و برای شما نه؟ ما نگاه به داخل و اشکنه و شما نگاه به خارج و استانبول؟

ماجرا البته وجوه دیگر هم دارد. مثلا این که تا دیروز صحبت از فرزندان بود و حالا نوبت به نوه‌ها رسیده است و این یکی هنوز پا به گیتی ننهاده.

اصول‌گرایان معترض هم که شهید قاسم سلیمانی را الگو می‌دانند ناخرسندند.

یک روز بعد از ماجرای سیسمونی روز سعدی بود. هم او که در گلستان آورده است: «تو را که خانه، نِئین است بازی نه این است.»

خانۀ «نئین» یعنی خانه‌ای که با «نی» ساخته شده و  شکل دیگر و بهتر آن «نِیین» است. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همه را در خانه‌های ساخته از نِی قرار داده و بازی تازه می‌طلبد. آقای قالیباف هم اگر می‌خواهد به بازی سیاست ادامه دهد باید شیوۀ بازی را تغییر دهد.

تا کنون چند بار البته تغییر داده از امضای نامه انتقادی به خاتمی در تیر 78 تا قبول حکم او برای ریاست ستاد قاچاق کالا و ارز. از کاندیداتوری در 84 با شعار «حجاب حداقلی» - در جزوۀ تبلیغاتی و نه سخنرانی‌ها- و سیمای تکنوکراتیک تا تلاش برای شباهت به احمدی‌نژاد در سال 92. از تبریک به ظریف در 23 تیر 1394 و «خداقوت دوست عزیز» و تشکر از «تلاش‌های مجاهدانه» امضاکنندۀ برجام تا مصوبۀ 11 آذر 1399. از تقسیم جامعه به اکثریت ندار 96 درصدی و اقلیت دارای 4 درصدی تا سفر خانوادگی که از 4درصدی‌ها برمی‌آید...

جان کلاماما همان سخن سعدی است: تو را که خانه نِیین است، بازی نه این است!

 

همچنین بخوانید:

فضای مجازی | خرید سیسمونی | محمدباقر قالیباف | سفر به ترکیه

«درد» ماجرای دختر وزیر و دختر قالیباف

روز گذشته چند مسافر استانبول از بروز مشکل یک خانواده با متصدی فرودگاه، فیلم و عکس‌هایی برای فعالان فضای مجازی می‌فرستند که گویی به علت حجم بالای بار به مشکل برخوردند. ادعای فعالان فضای مجازی در ساعات اول این بود که خانواده نامبرده، خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است؛ ادعایی که تنها چند ساعت بعد توسط الیاس قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف تأیید شد.

«درد» ماجرای دختر وزیر و دختر قالیباف
 

این اظهارات در آن زمان کاملا مردمی و انقلابی بود اما وقتی همین اظهارات از سوی دیگران در فضای مجازی گفته می‌شود، الیاس قالیباف آن را سخنان «ضدانقلابـ» و «بدخواهان» تعبیر می کند؛ او نوشته است: «سفر به ترکیه به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.»

وی سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را "مخالف مشی و مرام پدرش" دانسته و گفته که خطای فرزند را پای پدر ننویسید. این کار از قبل مورد مخالفت پدر بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد." فرزند خلف پدر همچنین در مطلبش از مردم ایران عذرخواهی کرده و از خانواده‌اش هم خواسته که از مردم عذرخواهی کنند.

 

قالیباف اردیبهشت ۱۳۹۶ در مناظره با حسن روحانی گفته بود:« شما ببینید وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود از ایتالیا لباس بچه می‌آورد؛ مردم، شما فکر کرده‌اید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز! درد اینجاست که ما می‌گوییم به نقل از آقای جهانگیری دختر وزیر بیکار و مظلوم است و می‌رود این کار را انجام می‌دهد؛ بقیه مردم بیچاره چکار کنند؟ تکلیف آن‌ها چیست؟».

 

روز گذشته چند مسافر استانبول از بروز مشکل یک خانواده با متصدی فرودگاه، فیلم و عکس‌هایی برای فعالان فضای مجازی می‌فرستند که گویی به علت حجم بالای بار به مشکل برخوردند. ادعای فعالان فضای مجازی در ساعات اول این بود که خانواده نامبرده، خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است؛ ادعایی که تنها چند ساعت بعد توسط الیاس قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف تأیید شد.

به‌ گفته چند کاربر توییتری زهرا مشیر، همسر رئیس مجلس شورای اسلامی، مریم قالیباف (دختر رئیس مجلس) و همسرش؛ امیررضا بحیرایی با مقداری بار از ترکیه با متصدی فرودگاه در حال صحبت بودند و احتمالا این خانواده برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند. به نظر می‌رسد نو رسیده‌ای در شرف قدم گذاشتن به خانواده آقای قالیباف است.

 

حالا الیاس قالیباف در اینستاگرامش متنی را منتشر کرده که در عین عذرخواهی از مردم ایران، ادعای کاربران توییتری را نقض کرده است. الیاس قالیباف نوشته که:

« آن‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگنمایی‌هایی در متن‌‎های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است.»

 

محمدباقر قالیباف زمانی اردیبهشت ۱۳۹۶ در مناظره با حسن روحانی گفته بود: « قاچاق کالا و ارز امروز بیشترین مشکل را برای ما ایجاد کرده است؛ ما دست تجار را می‌بوسیم، ولی شما ببینید وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود از ایتالیا لباس بچه می‌آورد؛ مردم، شما فکر کرده‌اید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز! درد اینجاست که ما می‌گوییم به نقل از آقای جهانگیری دختر وزیر بیکار و مظلوم است و می‌رود این کار را انجام می‌دهد؛ بقیه مردم بیچاره چکار کنند؟ تکلیف آن‌ها چیست؟ آیا آن‌ها می‌توانند اینکار را انجام بدهند؟»

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      شعر نسیم شمال را اینگونه تغییر میدهم
      مسئولین ایران چه باهوش زرنگند
      افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگند

      • کبرا ارسالی در


        از قالیباف تست عقل وانسانیت بگیرین.هیچ کدومش نداره فقط براش مهمِ که رئیس باشه.وصندلی ریاستش خوب بلده حفظ کنه.

      • ناشناس ارسالی در

        مرگ بر ریاکار

      • ناشناس ارسالی در

        اون دختر وزیر رفته برای فروش جنس وارد کرده این یکی برای خودش خرید کرده، چرا بهم ربط دادید؟

    • ناشناس ارسالی در

      قالی باف رای ما رو پس بده

    • سعید ارسالی در

      دوستان یک کلام خلاص

      • استاد ارسالی در

        یه آقا زاده دیگر در حال ظهور هست .مردم همه با صلوات بفرستید .کیک و شمع بیارید . لامصب هنوز به دنیا نیامده داره فرمانروایی میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      ترکیه در طول تاریخ ضد ایران بوده،اون موقع که 570سال پیش عثمانی روی کار اومد ضد ایران بودند و همیشه سر جنگ با صفویه و افشاریه داشتند و تقریبا 75سال پیش هم که ترکیه اختراع شد مجددا ضد ایران بودند،در مقابل داعش ایران ایستاده بود ولی ترکیه حامی داعش بود و تانکر های سوخت رو از داعش می گرفت،در مناقشات آذربایجان و ارمنستان که می خواستند مرز ایران و ارمنستان رو به آذربایجان الحاق کنند و ایران رو حبس کنند طراح این نقشه ها ترکیه ای ها بودند،حالا در سالی که مقام معظم رهبری تاکید بر حمایت از کالا و تولید ملی دارند ولی خانواده یک مسوول بدون توجه به سخنان مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ملی یک کشور ضد ایرانی راهی اون کشور می‌شوند باور کردنی نیست.

    • علیرضا ارسالی در

      اقای قالیباف ما به اشکنه مادرمان دل بستیم و به انقلاب پایبندیم چون خود خمینی هم طرفدار مردم اشکنه خور بودند نه استانبول برو......ماه زیر ابر نمی ماند و وقتی حرف از عقیده بر نیاید مشخص میشه....راستی شاید حاج خانم جناب رییس مجلس حواسش نبوده ماه رمضان است و یادش باشه کفاره را به فقرا بدهند نه به استانبول بروها

    • ناشناس ارسالی در

      برای یک خری ساده که اکثر مرفهین انجم میدن چه بوقوع کرنای راه افتاد .قطعا این رسوایی و هیاهو رو مافیای قدرت که دست اصولگراها هس راه انداختند .یک کاسه ای زیر نیم کسه هست که قالیباف رو قربانی کردند

      • زب ارسالی در

        ماله کشی ممنوع اصولکراواصلاح طلب دراوردیدوپدرمردم را درآوردید اصدلگرا توخونه به این خودخواههای از جیب وخیک ملت خور گفتند پاشوبرو کهنه بچه وپوشک از ترکیه بخر بهتر پی پی را نگه میداره بسه دیگه واقعا که

      • ام ارسالی در

        ساقی تو کیه

    • محمد ارسالی در

      سلام فقط همینو میتونم بگم مردوم ازدین برگشتن اعتقادات بحدصفررسیده ناموس معنانداره چون همه حرفا دروغ بود

      • صبا بهاری ارسالی در

        دچه ربطی به دین داره دین راضیه از این روش

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا گل گفتی .ابروی اسلام و اهلبیت رو بردن اینا .مردم از دین برگشتند

      • مهدی ارسالی در

        ارتباط به دین نداره مردم هم اگر بی دین شده اند. بسیاری اش به خاطر نان ودرآمد ناصواب و حرام است که در دلالی وکاسبی و خوردن حق یکدیگر انجام میدهند.

    • ناشناس ارسالی در

      میخاستن چهارتاسربازمتهل ومعاف کن بوجه نبودحالاهست بریدترکیه کیف کنیدهمه تون ازهم کثیف تریدودزد

    • ناشناس ارسالی در

      دیگه خسته شدیم از این همه تزویر و ریا،ما زیر بار مشکلات اقتصادی کمرمون خم شده،پول سرویس مدرسه رو نداریم مسافتی طولانی با درد دیسک کمر بچه مون رو به مدرسه میبرم

    • ناشناس ارسالی در

      متاسف م که قالیباف خود را برای انتخاب شدن. سنجاق کرد به سردار. سردار دلها. اما حب مقام وجاه است.

    • ناشناس ارسالی در

      شاید این پوششی بود برای خطای فائزه در هر صورت شما هم با یک عذر خواهی جمعش کنید و با اعصاب داغون مردم بیچاره بازی نکنید چه بسا که همه اینها بازی در زمین دشمن است .

      • ناشناس ارسالی در

        بازی در زمین دشمن دیگه چیه؟دشمنای اصلی همینجان با یه عذر خواهی چیزی به مردم اضافه میشه؟

    • ناشناس ارسالی در

      آقای الیاس قالی باف شما با این رفتارتون دیگه این حرف ها را نزنید آیا ضدانقلاب به زور مادروخواهر وداماد شما رادرشرایطی که خیلی از مردم شریف ایران زباله گرد شده اند به مسافرت برده اند مردم خیلی ازشماها آگاه ترهستند

    • محمد هادی ارسالی در

      سه کلید واژه را قبلا معلم شهید دکتر علی شریعتی بیان داشتند،که امروزه گریبان گیر مسئولین ما شده، و آنها عبارتند از : بتان تثلیث در ضمیر انسان" زر ، زور و تزویر".
      دنیاپرستی و دنیا دوستی، جاه و جا طلبی، ریا کاری ، دروغگویی و فریب کاری، بر مسئولین ما مسلط شده و توفیق خدمت خالصانه از آنها گرفته و عامل فَساد در حوزه مدیریت کلان کشور شده است.
      به قول بزرگ مردی از تاریخ ایران:
      " خداوندا؛ثروت و قدرت عامل فساد است و مرا همواره از این دو مصون و دور بدار"

    • ناشناس ارسالی در

      نوش جانت آقای رییس درکشوری که تعصب بدبختانه تعقل رابلعیده و هیچی خیلی وقته سرجاش نیست شمافیض نبرین کی فیض دنیا راببره

    • ناشناس ارسالی در

      حالا که رفتند تفریحشونو کردند سیسمونیشونو خریدند از اونجا هم ظاهرا خوششون اومده یه منزل هم خریدند حالا چه عذر خواهی ای میخوان بکنن میگن باشه ما که به مراد های دلمان رسیدیم معذرت می خواهیم این عذر خواهی دردی از دل بی نوای مردم فلک زده ایران که بدتر از لبنانی ها زندگی می کنند دوا نمی کند قالیباف ریاکار ای کاش می فهمید بازنشسته های بینوا دارن با حقوق فروردین پارسال تورم کمر شکن اردیبهشت امسال را می گذرانند در این شبها و تمام شبها لعنت خدا نثارشان

    • محمد ارسالی در

      بنده خودم هم در انقلاب شرکت کردم هم عاشق حضرت امام (ره)بودم و هم ولایتمدارم اما این اولین اشتباه قالیباف نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.چرا هرکس حقیقت را می‌گوید از هر قشر و صنفی که باشد اصرار دارید او را ضدانقلاب جلوه دهید؟ مگر همین حضرت آقا در چند سخنرانی نفرمودند تولید ملی و داخلی را ترویج دهید و حتی مردم را ترغیب به خرید محصولات داخلی نمودند؟ پس جناب قالیباف این حرکت ضد سخنان رهبری معناش چیست اگر سرمایه داری شما را نشان نمیدهد؟ شما که به عنوان نماینده مردم باید مسئول اجرای فرامین حضرت آقا در جامعه باشید که خود در کوزه افتادید!!! جناب قالیباف حتما آگاهی دارید شهید بزرگوار باکری افراد حاضر در جبهه را به چند دسته تقسیم کرد؟ حالا ببینید شما با ابن عملکرد در کدام دسته قرار میگیرید .واقعا در آیینه خودتان را می‌بینید ته دلتون به خودتون چی میگید؟ قبول دارید همرزم سرداران بزرگی همچون سردار دلها بوده اید اما فاصله ی زیادی با آنها از نظر اجتماعی دارید؟ یک روز تا زانو وسط سیل می‌روید، یک روز برای نمایش سفر به این شهر و اون شهر ؟ چه شد قطع شد؟؟؟؟؟نتایج سفرهایی که رفتید چه شد؟؟؟؟؟
      جناب قالیباف مردم متدین و شهیدپرور ایران باهوش تر از آنند که فرق بین نقش بازی کردن تا حقیقت را نفهمند .تفکرت را اصلاح کن قبل از اینکه اینچنین نفر علاقه مند را هم از دست بدی

    • ناشناس ارسالی در

      کسی که خودش مردم را کالای ایرانی و اصراف نکردن میدهد حودش که حرفه را قبول نداشته باشد شعار دادن درست نیست

    • ناشناس ارسالی در

      زمین بایددهن بازکنه اقای قالیباف بری توش ایاکسی هست که تورامحاکمه کنه به خداقسم کسی دیگه این حکومت قبول نداره بیاین بین مردم ازدین زده شدن همه ناراحت همه جریحه دارهمه خطرناک بااین وضع به خداقسم کسی به کسی رحم نخواهد کردگفتن توشهرداری اختلاص کرده فلان جام ۸هزارمیلیاردسنددرس کرده این چه دینی چه قانونی که کسی تومملکت جلوتوامسال تورانمیگیرن نمیدونم ولی مثل روزبرام روشن که اینده بدی درانتظارکشور

    • ایران ارسالی در

      چرا تهمت میزنید اینها نرفتن سیسمونی بخرن بلکه رفتن ۲ واحد آپارتمان بارزش ۴۰ میلیارد خریدن

    • هموطن ارسالی در

      خریده که خریده یعنی چه والله بده اینهمه کش دادن یه چیز مسخره رو همین اصلاح طلب ها هواپیمای شخصی داشتن یادتون رفته

    • ناشناس ارسالی در

      ایشان قالیباف انسان شریفی هستن اینکه مسئولین پول و سرمایه دارن حقشان هست و مردم هم به درک

      • نآشناس ارسالی در

        من ماندم که سیسمونی چی بوده که ۲۰ چمدان شده اونم چه چمدان هایی
        چیا توش گذاشتن ؟؟
        مگر اتاق بچه شون چند متر ؟؟؟؟؟

    • محمدکاظم شهریزاده ارسالی در

      خدالعنت کند این خیانتکارهارا

    • عبدالسلام کریم زاده پاریزی ارسالی در

      من خیلی خجالت کشیدم!ازخودم خجالت کشیدم که انقلابی ام وانقلابیون رادوست داشتم که انقلابیند وانقلابیون دوست ودوستدارعامه مردم مظلوم ،زحمتکش ومسلمان انقلابی اند.ازخودم خجالت کشیدم که نمی فهمیدبعضی ازاین انقلابیون مسلمان مسئول نمی توانند یعنی قدرت ندارندکه خانواده درجه یک خودروکنترل کنندومن توقع داشتم تا بازارروکنترل کنند،دلاررو کنترل کنند،نابسامانی ونابهنجاری هارو کنترل کنند وخلاصه قانون وکشور رو کنترل کند...من ازخودم بسیارشرمنده ام.

    • طناز ارسالی در

      بابا اینهمه تهمت میزنید چرا؟؟بنده اطلاع کامل دارم پزشک خصوصی خانواده قالیباف بعدازیک سری معاینات اعلام کرده که نوه ژن خوب قالیباف مبتلا به یک نوع حساسیت خطرناک شده که بعداز معاینات دقیق متوجه شدن که جناب بچه به اجناس ایرانی حساسیت دارن بخاطر همین مجبورشدن برن ترکیه براش وسیله تهیه کنن.اینقد مسئله رو کش ندید دیگه..مرگ برآمریکا

    • دوستی ارسالی در

      بچه‌های مردم بروند بهشت زهرا اردو بچه‌های آقای زاکانی و دیگر مسؤلان هم بروند ترکیه و کانادا و آمریکا و اروپا و انگلیس خبیس

    • حسنعلی ارسالی در

      اگر واقعا نمایندگان و تمامی مسئولان راست میگویند که بعیدمیدانم بایداستعفای نه تنها قالیباف دورووریاکاربلکه تمامی دورویان راخواستارشوند

    • ایرانی ارسالی در

      حالا چرا این قدر این سیسمونی مهم شد اصلا معلوم نیست صحت داشته باشد چرا باید نسنجیده ماه رمصان یک فرد مومن را اینقدر تخریب کنیم ایا ماه رمصان و شبهای قدر روی ما تاثیری نگداشته

      • ناشناس ارسالی در

        خفشو

      • مجتبی ارسالی در

        گناه ریا بدتر است و همچنین طرفداری از ریا کار
        برو توبه کن

      • ناشناس ارسالی در

        😁

    • زهره ارسالی در

      مسعله ۰هار تا قلم جنس نیست مسعله خیلی وسیع تر از این حرفهاست این کشور و اینهمه گرونی اینهمه مستحق و اینهمه گرسنه و بی سر پناه و اینهمه دم از عدالت و اسلام زدن تاکی همه ملت گنه کار و مسعولین بیگناهم چرا رسیدگی نمی‌کنید چرا اینهمه ریخت و پاش و اختلاس رو مهار و باعث این همه بدبختی‌ها و محاکمه نمی‌کنید نه به خاط ملت به خاطر خودتون

    • رضا ارسالی در

      تو این حکومت ریا تحریم خوبه،،برای ما

    • ناشناس ارسالی در

      هیچ عذری پذیرفته نیست .
      دختر قالیباف باید پاسخگوی مردم باشد و پدرش نیز همچنین

      • وحید ارسالی در

        چه پاسخی؟ دیگه دیر شده. باید اخراج بشن . هرچی بنز و بی ام و و کاخ سعادت آباد و غیره ازشون گرفته بشه و به زندان برن. ما عمرمان راگزاشتیم . مگر شوخی است ؟ سر کار بودیم چهل سال

    • ناشناس ارسالی در

      بنظرتون کسی هست الان از اقای قالی باف توضیح بخواد متاسفم برای این مسولین دزد کثیف دروغ گو تحریم و بدبختیش مال ملت بدبخته ملت مقاومت کنه ملت زباله گرد بشه و مسولین برا سیسمونی نوه بره استانبول
      واقعا این ملت زخمی هستن از این همه دروغ ریا بدبختی دیگه حنا تون رنگی نداره واقعا خجالت بکشید مرفهین بی درد

    • ح ارسالی در

      خندم میگیره ای جیره بگیرا اینقدر ماله میکشن ب کثافتکاریه اربابان خود این دنیا یه کیک و ساندیس خوردید جواب خدا رو چ می‌دهید ک از ظالم حمایت کردید؟؟؟؟؟؟

    • reko123 ارسالی در

      هرچه بوده همه اشک تمساح بوده
      ولایت مدار بودنش هم برای منافع شخصی و گروهی.....
      یکی برای من یکی برای تو.........
      صداقت خیلی وقت است از وجودش پر کشیده.....
      این نوک کوه یخ است که نمایان شده.....

    • جواد ارسالی در

      مملکت رو به گند کشیدین شما اصولگراها از وقتی مجلس ریاست مجلس با رئیس دولت شدین.
      بو گندتون انقدر زیاده که دیگه نتونستین جمعش بکنید.
      قالیباف استعفا رئیسی استعفا شهردر تهران استعفا نماینده های مفتخور استعفا.البته شماها انقدر بی شرم هستین که از جنازه ملت هم رد میشین.ملت دارن با بیکاری بی پولی س میشن اونوقت شماها به خوشگذرونی هاتو میرسید.
      اقای رئیسی آقای قالیباف کدوم مشکل مردم رو حل کردین از وقتی سرکار امدین ؟جز بدتر کردین بهتر نکردین

    • علی ارسالی در

      آنهائی که بر روی ۸ سال جنایت و خیانت افساد طلبان کدخدا پرست چشم و دهان بسته بودند گویا معجزه ای شده و هم بینا شده اند و هم زبان باز کرده اند ، هر چند کار ناپسندی صورت گرفته و مورد تائید نیست اما در مقابل شهادت سردار دلها که با بی خیالی دولت افسادات و نیز قول آنها برای تحویل دادن سردار دلها به کدخدا برای امضای برجام نافرجام و ... هیچ چیزی نیست و یک صد هزارم به گروگان گرفتن معیشت و سلامت مردم کشور توسط افساد طلبان هم نیست.

      • رضا ارسالی در

        لطفا بحث چپ و راست راه نندازین...از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله...خدا لعنت کنه همه بی شرفهایی رو که دارن به این ملت مظلوم خیانت میکنن میخواد از هر جناحی باشه...انقلابی بودن به ریش و پشم و جای مُهر و چفیه و انگشتر و تسبیح نیست هر کسی که از با هر دین و مذهب و تفکری داره به مملکت خودش خالصانه خدمت میکنه انقلابیه...والسلام

    • ناشناس ارسالی در

      ببینید سیسمونی این نوزاد اینقور هزینه داشته دو واحد آپارتمان ۴۰ میلیاردی داشته بعد این چقدر باید ملت بدبخت ایران برای این به اصطلاح آقازاده هزینه کنه
      خدایا خودت به داد ملت بدبخت ایران برس

    • ناشناس ارسالی در

      شهدا شرمنده ایم

    • م ارسالی در

      الان شما نگران مردم هستید یا نگران بر جام؟

    • ناشناس ارسالی در

      الان شما نگران مردم هستید یا نگران برجام؟

    • ناشناس ارسالی در

      مجلس بر آمده از خون شهیدان گلگون کفن جای امثال قالیباف نیست قطعا وظیفه نمایندگان است انقلابی عمل کنن و ایشان را امروز بر کنار کنند و شخصیکه حرف و عملش یکیست در کرسی ریاست بنشانند

    • ما گوش مان مخملی نیست ارسالی در

      این بنده خدا هاانقدر پول دار نبودن که از ایران خرید کنند بخاطرشرایط بد اقتصادیشان گفتند بریم جایی خرید کنیم که ارزانتر باشه کار بدی کردن😉

    • ناشناس ارسالی در

      خطای قالیباف نه در خرید از ترکیه بود بلکه نفاق ودورویی که در حرف وظاهر وعمل مشاهده میشود مردم را آزار میدهد زین پس قالیباف نباید در مجلس بماند ویا برای مردم سخن بگویدبهتر است دیگر طاهر نشود تا این رویه غلط خانواده مسوولین برای همیشه از بین برود توجیه گران سفر که آن را با دیگران مقایسه می کنند بهتر است نکنند چون هرچه بیشتر به توجیه آن می پردازند کار را برای قالیباف سخت تر می کنند شاید خدا می خواست اینگونه از ریاکاری ونفاق عده ای پرده بر دارد

    • حاجی محمد راد ارسالی در

      شما بعنوان یک رسانه مستقل و بی غرض و مرض و دوستدار اطلاع رسانی سالم اگر شرف و وجدان و آدمیت دارید، با شخص قالیباف مصاحبه کنید و نهایتا آنرا براي مردم منتشر کرده تا کل قضیه براي همه مردم روشن شود این همه هوچی‌گری و هیاهو باعث نهایت بیشرمی و نامردی و پست فطرتی و بیشرفی و کینه و نفرت و عقده های شدید شما و امثال شما را شامل می شود

    • رضوان ارسالی در

      حمایت ملی تولیدملی

    • اکبر ارسالی در

      بیچاره مردم ایران محتاج نون شبشونن بعضیها سفربه ترکیه خریدسیسمونی واقعا که.........

    • ناشناس ارسالی در

      الهی

    • ناشناس ارسالی در

      الهی خون شهیدان دامن شان بگیرد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط به مامیگندشعاربدیدمرگ برامریکا وانگلیس و...

    • ناشناس ارسالی در

      الهی به حق علی خون شهیدان دامن همه بی عدالتی ها بگیره

    • ناشناس ارسالی در

      همه این حرف مفت زنها وادای دیانت داشتنها در بدبختی وفلاکت اکثریت مردم شریکند ومشت نمونه خروار است

    • رضا ارسالی در

      اقای قالیباف برای خیلی چیزها جوابگو باشند، کمترین آن خرید سیسمونی از ترکیه است، ولیکن خیلی ها فراموش کرده اند که در موضوع کوی دانشگاه که وقتی ریئس نیروی انتظامی بودند ایشان چه نقشی داشتند.

    • لاری باز ارسالی در

      آقا طرف رییس مجلسه‌ ها.اینهمه انتقاد ودامن زدن به این موصوع که چه ؟ایشان حتی به خودش زحمت نداده کلامی بگه خلاصه میشه گذشت وهیچی نگفت؟ما ایرانیا بازندهای بین اللملی هستیم وخیلی چیزا رو بهش دامن میزنیم .زندگی مسولان رده بالا وپایین همینه.اشرافیه کی بدش میاد.پس ول کنید دیگه برید دنبال جور کردن قوت وغذاتون

    • جانباز معلول سی درصد محمدرضا مقصودی ارسالی در

      روی خوارج سفید کردن خطاشون رو هم پوشش میدن حمایت میکنن

    • برمودا ارسالی در

      فقط میتونم بگم متاسفم برا خودمون چطو دارن غارتمون میکنند و ما نفس نمیکشیم من الان برای پول شیر برا بچه ام بگیرم موندم خسته شدیم تا کی آقای رئیسی چ میکنی

    • ناشناس ارسالی در

      این وصله ها به ایشان نمی چسبه ...اگر در پرونده ایشان از اول انقلاب نگاه کنید متوجه میشوید که ایشان نه حق خورند نه مال خورند نه در حق کسی ظلم میکنند و همیشه حامی مستضعف ضعیف بوده و هستند .انشا الا در ان دنیا اجرش را ببینی .زیاد ناراحت نباشید یک سیسمونی بوده دیگه...

    • ناشناس ارسالی در

      مگه.زنگنه نبود کله پوله مملکت چندین سال پوله نفت را کشید بالا به ریشمون خدید خداوند نابودش کنه کدوم دولت همشون ه

    • رزمنده ارسالی در

      بایدفسادسیستماتیک پسران قدرت فاسدازبین بروندوجوانان انقلابی کاررادست بگیرندبایدسرداران بگی خدا قوت دیگر بازنشسته شونده چهل ساله ازنظام به دولت پس بقیه مردم چی

    • ناشناس ارسالی در

      سفر غیر ضروری در ماه رمضان شکست حرمت خداست. آن هم خارج کشور باشه اهل سنت و عمری و عثمانی ها میگن شعیه علوی در این ماه رمضان برای به کشور ما آمده

    • محمد ارسالی در

      هرچند کار خانواده آقای قالیباف اشتباه بوده است اما این اشتباه اصلأ قابل قیاس با کار دختر وزیر آموزش و پرورش در زمان روحانی نیست، چون دختر وزیر در آن زمان تجارت لباس از ایتالیا می کرد این خیلی فرق داره تا کسی فقط برای نوزاد خودش سیسمونی بخرد. احزاب مخالف این نکته بسیار مهم را برای سرپوش گذاشتن کارهای خودشان مخفی می کنند.

    • مهی ارسالی در

      جوون ایرانی در حسرت ماشین و خونه و خانواده
      جوون مسعولین در حال خرید سیسمونی از ترکیه
      شرمتان باد مسعولین بی عاطفه

      • ناشناس ارسالی در

        باز نشسته های بدبخت در درانتظار هستن آقای قالیباف از خدا شرم کنید هرروز سفره ما کوچک تر میشود حقوق یک باز نشته که سی سال بدبختی کشیده فکر نکنم یک پوشک نوه شما بشه از خدا قرآن و شهیدان شرم کنید فقر مردمو بیچاره کرده

    • ناشناس ارسالی در

      ریا ونیرنگ

    • احمد ارسالی در

      حضرت علی علیه السلام با پیامبر وجهاد در راه خدا بودو بعد از پیامبر همچنین درجهاد در راه دین اسلام بود و فرزندانش چند نسل درمبارزه واحیا دین محمدی جهاد وتلاش کردن سردار سلیمانی ازاین پیروان بود اقای قالیباف شاید شما نوح باشی ولی خانواده ات باتو به کشتی نخواهند آمد اینجا تو غرق میشوی نه آنها

    • ناشناس ارسالی در

      طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان مظلوم را از دستورکار مجلس خارج می کنندآنوقت با پول باد آورده می رن ترکیه.عدالت کو

    • جانم فدای ایران ارسالی در

      وقتی دادمیزنم ازبالا تا پایین دزدن باورنمی کنین.بفرما تحویل بگیرین....

    • حسن ارسالی در

      هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک اینا چطوری میرن توی مراسم ها توی چشم رهبر باز نگاه میکنن نمیدونم؟مصداق بارز تازه به دوران رسیده یعنی همین آقا.

    • حسن ارسالی در

      واقعا اگر از مردم شرم نمی کنید،لااقل از روح برادر شهیدت خجالت بکش و حیا کن. نفس اماره چقدر شماها رو تحت اختیار خودش گرفته؟

    • پری ارسالی در

      معاون ومدیر مدرسه بخاطر کوتاه کردن موی دانش آموز استعفا دادند ولی این آقایان که از خون ملت وجوانان می‌خورند وسیرمونی ندارید واقعا شرمنده ی شهدا نیستید .
      لعنت برشما که باعث شدید جوانان ما دختر وپسر به خاطر کثافت کاری شما مسولین (دزد) هیچ اعتقادی ندارند.شکم سیر خبر از گرسنه ندارد.

    • یاردان قلی خان ارسالی در

      خدا را شکر که دستاین دین به دنیا فروشان کاسبان‌دین یکی پس از دیگری رو میشود

    • ارغوان ارسالی در

    • ناشناس ارسالی در

      من مخالف ازدواج قالی باف هستم

    • ناشناس ارسالی در

      مملکت بی صاحب هست ...هرکی هر کاری دوست داره ، داره انجام میده

    • محمد رضا نوروزی ارسالی در

      مرگ بر انسان ها ی بی دین که از آخرت نمیترسن وهمه را قضاوت بی جا میکنن

    • ناشناس ارسالی در

      پول داشته رفته.ماکه نداریم

    • علی ارسالی در

      خوش به حال داماد قالیباف
      افتاده روی مالی که تمومی نداره
      سفره انقلاب بازه برای این خانواده

    • ناشناس ارسالی در

      سری پیش که نام قالی باف در موضوع اختلاص مطرح شد رهبری گفت عده ای لجن پراکنی میکنن این یک را دیگه چطوری ماست مالی مکنن

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا که رسانه میلی و دیگر مسئولین و رهبر معظم سکوت اختیار کرده اند .مردم در فضای مجازی حرفشان را می‌زنند و عده ای هم ماله کشی می‌کنند و چند روزی به همین منوال می‌گذرد و طبق معمول اوضاع عادی می‌شود.آب از آب تکان نمی‌خورد و آقای خالیباف و خانواده محترم همچنان به عیاشی و ریا کاری خود ادامه خواهند داد.

    • ناشناس ارسالی در

      جالبه رسانه میلی در مورد کوتاه کردن موی بچه ها چند روز پی در پی چقدر حرف زد ولی در این مورد به روی مبارک نمی آورد و با این سکوت میلی بودنش را بیش از پیش ثابت میکند

    • ناشناس ارسالی در

      همه مسولین دولت مردان مثل هم هستند بهترین زندگی از هر لحاظ دارند فقط بیچاره ملت ایران که اینها شدن همکاره و آقا بالاسر مردم😡 برف ببارد وای به کلوخه بارون ببارد وای به کلوخه 😭😭😭😭😭

    • Amin ارسالی در

      الان مگه مسئولی مونده که بچه ها و فامیلاش رو نفرستاده باشه آمریکا و کانادا واسه تحصیل یا زندگی ؟ همشون هم شعار میدادن مثل ایشون. دیگه دارین زیادی بزرگش میکنین . دارین بهونه میدین دست قالیباف که طرح صیانت رو زودتر اجرا کنه .

    • سید مهدی ارسالی در

      جالبه ... خیلی جالبه... مشت نمونه خروار است. قالیباف که معلوم و الحال و رسوا شده است اما برایم سوالی به وجود آماده؟!!!
      منافع کدام دسته از هزار دستان به خطر افتاده که باید به قالیباف هشدار داده شود!؟؟؟

    • علی‌فلو ارسالی در

      سلام‌باید‌اگر‌وجدان‌داشته‌باشه‌کمترین‌کار‌باید‌استعفا‌بده‌
      ت

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی مملکتی داریم که از احزابی که فاشیست کومونیست و نازیسم و دیکتاتور ها توش حزب و جناح تشکیل دادن چه توقعی دارید حالا خودتون دیگه دسته بندی کنید

    • حامد ارسالی در

      مملکتی که با دروغ و ریا کارش رو شروع کرده اینها چیزای عادیه.میرشون دروغگو و بیسواد بود اینها که دیگه هیچی

    • اسی ارسالی در

      شعار خالی بدرد نمیخوره باید عمل باشه .حداقل باید جلوی مجلس شعار داد.تا شاید یکی از این ریا کارها استعفا بدهد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه