ارسال به دیگران پرینت

ابتلای یک کودک ۹ ماهه به سرخک در قم

سیامک محبی رییس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به ابتلای یک کودک ۹ ماهه به بیماری سرخک گفت: در این استان، با توجه به برقراری نظام مراقبت و نمونه‌گیری از موارد مشکوک تا به امروز، یک مورد سرخک شناسایی شده است.

ابتلای یک کودک ۹ ماهه به سرخک در قم

رییس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به ابتلای یک کودک ۹ ماهه به بیماری سرخک گفت: در این استان، با توجه به برقراری نظام مراقبت و نمونه‌گیری از موارد مشکوک تا به امروز، یک مورد سرخک شناسایی شده است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قم، سیامک محبی افزود: در بین غربالگری‌های انجام شده، ابتلای یک کودک ۹ ماهه که سابقه تزریق واکسن سرخک ندارد، تایید شده است.

وی ادامه داد: تیم های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت، اقدام‌های کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ثانویه بیماری به دیگران و اطرافیان بیمار را انجام دادند.

وی با اشاره به «همه‌گیری» (اپیدمی) سرخک در کشورهای همسایه گفت: این بیماری از طریق تردد اتباع کشورها، به ایران وارد و تاکنون ۷۳ بیمار مبتلا به سرخک در استان های گوناگون شناسایی و تایید شده است.

شایان ذکر است که پس از گذشت ماه‌ها از شناسایی سرخک در سایر استان های کشور، این بیماری به استان قم نیز راه پیدا کرده است.

«واکسن سرخک» در کشور به شکل واکسن ام. ام. آر. که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود.

«سرخک»، یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می‌شود و مهم‌ترین علامت آن تب به همراه دانه‌های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می‌شود.

در استان قم شماره تلفن‌های ۳۶۶۱۰۴۰۰ و ۳۶۶۲۱۸۶۳ با پیش‌شماره ۰۲۵، گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در مرکز بهداشت استان قم، آماده دریافت گزارش موارد مشکوک بیماری است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه