ارسال به دیگران پرینت

زنان یگان ویژه چه ماموریتی در پلیس ایران دارند؟ + تصاویر

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور ضمن برشمردن مسؤولیت‌های زنان یگان ویژه در مأموریت‌ها از توسعه این یگان در سال جاری خبر داد.

زنان یگان ویژه چه ماموریتی در پلیس ایران دارند؟ + تصاویر

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، کار اصلی زنان یگان ویژه را در صحنه‌های عملیاتی، شناسایی، دستگیری، انتقال و مستندسازی گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله طرح‌های مردم یاری نیز برای زنان یگان ویژه کار و مأموریت تعریف شده است.

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت فعالیت گردان زنان یگان ویژه اعلام کرد: چند سال قبل یگان زنان راه اندازی و کار‌های ستادی لازم نیز انجام شد، اما از اسفند سال ۱۴۰۰ اولین گردان زنان یگان ویژه عملیاتی شد؛ به طوری‌که با گرفتن تجهیزات و لباس حتی در چند مورد حوادث و ناآرامی‌های سال گذشته در صحنه حضور داشته و مأموریت انجام دادند.

پلیس زن در ایران

زنان یگان ویژه

مسوولیت اصلی زنان یگان ویژه

 فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی با تاکید بر اینکه کار و مسوولیت اصلی زنان یگان ویژه، شناسایی، عملیات روانی و دستگیری افرادی است که مردان یگان ویژه به دلیل رعایت موازین شرعی نمی‌توانند در صحنه ناآرامی اجتماعی آن‌ها را دستگیر کنند گفت: این زنان یگان ویژه هستند که این اقدامات را انجام داده و در مرحله بعد هم افراد دستگیر شده را منتقل می‌کنند.

پلیس زن در ایران

پلیس زن در ایران

 سردار کرمی با بیان این مطلب که زنان یگان ویژه در کنار یگان مردان در ماموریت‌ها حضور دارند از توسعه یگان ویژه زنان و استقرار آن‌ها در تمام استان‌ها در سال ۱۴۰۱  خبر داد و گفت: در سال گذشته زنان یگان ویژه در ۱۰ استان مستقر بودند.

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی با اعلام این مطلب که در سال جاری گردان زنان یگان ویژه در سه حوزه افسری، کادر و درجه داری فعال خواهند بود خاطرنشان کرد: یک گردان از زنان یگان ویژه هم در تهران مستقر هستند.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه