ارسال به دیگران پرینت

مکرون:

گفتگو با پوتین با همه دشواری بهتر است ادامه یابد

رئیس جمهوری فرانسه معتقد است گفت‌وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین هر چند سخت و گاهی ناکارآمد است. باید ادامه یابد. مکرون می‌گوید هر وقت همتای اوکراینی او تقاضا کرده با پوتین حرف زده و باید زمینه برقراری صلح فراهم شود. امانوئل مکرون اعتقاد دارد با همه دشواری‌ها باید امکان ارتباط مستقیم با مسکو را برقرار نگه داشت، گرچه گفتگو با ولادیمیر پوتین گاهی سازنده نیست.

گفتگو با پوتین با همه دشواری بهتر است ادامه یابد

رئیس جمهوری فرانسه معتقد است گفت‌وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین هر چند سخت و گاهی ناکارآمد است. باید ادامه یابد. مکرون می‌گوید هر وقت همتای اوکراینی او تقاضا کرده با پوتین حرف زده و باید زمینه برقراری صلح فراهم شود.

امانوئل مکرون اعتقاد دارد با همه دشواری‌ها باید امکان ارتباط مستقیم با مسکو را برقرار نگه داشت، گرچه گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین گاهی سازنده نیست.

رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با چند رسانه اروپایی گفت، پیش از این هر بار همتای اوکراینی او درخواست کرده با پوتین تماس گرفته است.

او اشاره کرد که ولودیمیر زلنسکی به صراحت خواستار این گفت‌وگوها بوده و افزود: «نقش ما برای فراهم کردن زمینه برقراری صلح سودمند است.»

دشوارتر شدن تماس با پوتین پس از حوادث بوچا

رئیس جمهور فرانسه عنوان کرد که سران کشورهای غربی پس از دیدن عکس‌های بوچا حیرت‌زده و در هم شکسته بودند و هیچ کدام دیگر سراغ گوشی تلفن نرفتند.

بوچا یکی از شهرک‌های حومه کی‌یف است که مطابق گزارش‌ها، سربازان روسی پیش از عقب‌نشینی از آن شمار زیادی از شهروندان غیرنظامی را به قتل رساندند و در مواردی شکنجه کردند.

انتشار عکس‌ها، ویدئوها و گزارش‌ها از حومه کی‌یف پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی بازتاب و واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و اغلب نهادهای حقوق بشری و شخصیت‌های سیاسی روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرده‌اند.

روسیه ادعا کرده تصویرهای منتشر شده از بوچا ساختگی و صحنه‌سازی بوده و اتهام کشتار غیرنظامیان و ارتکاب جنایت جنگی توسط سربازان روسی را رد می‌کند.

دشواری حضور در مقابل حاشا کننده جنایت

مکرون می‌گوید سخت است پس از گفت‌وگو با زلنسکی یا کسانی که تمام وحشت جنگ و ویرانی را تجربه کرده و شاهد بوده‌اند، کسی مقابل شما قرار بگیرد که "همه چیز را حاشا می‌کند، به سخره می‌گیرد و از صحنه‌سازی حرف می‌زند".

او با بیان این که بالاخره روزی آتش‌بس اعلام می‌شود و قدرت‌های جهانی، از جمله فرانسه آن را تضمین می‌کنند افزود: «اما اگر ما از سر خستگی تصمیم بگیریم با پوتین گفت‌وگو نکنیم، مسئولیت خود را واگذاشته‌ایم.»

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد اروپا در خطر است و اروپایی‌ها باید برای برقراری صلح پشت میز مذاکره بنشینند.

امانوئل مکرون می‌گوید با توجه به جنایت جنگی که روسیه مرتکب شده، نحوه پیشبرد عملیات نظامی در منطقه دونباس و شهر بندری ماریوپل و تهدید مسکو برای استفاده از سلاح اتمی در اواخر فوریه باید به صراحت گفت: «اراده روسیه تشدید تنش است.»

قطع وابستگی و افزایش فشار بر روسیه

او تاکید کرد اکنون مسئولیت غرب حمایت مالی و نظامی از اوکراین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه برای حفظ فشار بر مسکو است.

یکی از معضلات کشورهای قدرتمند اروپایی برای افزایش فشار بر مسکو وابستگی آنها به واردات انرژی از روسیه است که کاهش و قطع آن در کوتاه مدت بسیار دشوار و در مواردی ناممکن است.

رئیس جمهوری فرانسه معتقد است کشورهای اروپایی باید فشار تحریم‌ها علیه روسیه را حفظ کرده و تشدید کنند و در همان حال با کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و چین نیز وارد مذاکره شوند، زیرا فقط آمریکا و کشورهایی اروپایی نیستند که باید مقابل روسیه بایستند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه