ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملی هوانوردی ‌و فضایی آمریکا :

ناسا برای پیشبرد پروژه‌‌های اکتشافی با بخش خصوصی همکاری می‌کند

سازمان ملی هوانوردی ‌و فضایی آمریکا، ناسا، قصد دارد سیستم‌های ارتباطی ساخت بخش خصوصی را جایگزین شبکه ماهواره‌ای کنونی خود در مدار زمین کند.این سازمان در سال‌های اخیر همکاری خود با بخش خصوصی برای ادامه فعالیت‌های خود در تمامی زمینه‌ها را به صورت چشم‌گیری افزایش داده است. ناسا، به همین منظور قراردادهایی با «آمازون»، شبکه استارلینک «اسپیس اکس»، و چند شرکت خصوصی دیگر به ارزش بیش از ۲۷۸ میلیون دلار امضا کرده است.


ناسا برای پیشبرد پروژه‌‌های اکتشافی با بخش خصوصی همکاری می‌کند

سازمان ملی هوانوردی ‌و فضایی آمریکا، ناسا، قصد دارد سیستم‌های ارتباطی ساخت بخش خصوصی را جایگزین شبکه ماهواره‌ای کنونی خود در مدار زمین کند.

این سازمان در سال‌های اخیر همکاری خود با بخش خصوصی برای ادامه فعالیت‌های خود در تمامی زمینه‌ها را به صورت چشم‌گیری افزایش داده است. ناسا، به همین منظور قراردادهایی با «آمازون»، شبکه استارلینک «اسپیس اکس»، و چند شرکت خصوصی دیگر به ارزش بیش از ۲۷۸ میلیون دلار امضا کرده است.

پروژه «کویپر» آمازون، یک شبکه برنامه‌ریزی شده با استفاده از سه هزار ماهواره برای ارسال اینترنت پهن‌باند به مناطق دور دست، برنده قرادادی ۶۷ میلیون دلاری شد.

شرکت «استارلینک» اسپیس اکس برای یک شبکه ماهواره‌ای-اینترنتی بزرگتر با حدود دو هزار ماهواره در فضا، یک قراردادی ۷۰ میلیون دلاری دریافت کرد.

ناسا از سیستم کنونی خود برای برقراری ارتباط با فضاپیماهای موجود در مدار زمین، مانند کپسول «دراگون کرو» اسپیس اکس که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد، استفاده می‌کند.

ناسا امیدوار است که همکاری با بخش خصوصی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به گسترش صنایع فضایی و پیشبرد پروژه‌‌های اکتشافی در این حوزه منجر شود.

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا انتظار دارد که شرکت‌هایی که صاحب قراردادهای جدید شده‌اند، پروژه‌های خود را تا سال ۲۰۲۵ تکمیل کنند.

در میان این شرکت‌ها، رقابت میان اسپیس اکس، آمازون، و تله‌سَت برای ارائه اینترنت پهن‌باند از فضا شدت بیشتری دارد که در صورت موفقیت می‌تواند باعث ایجاد درآمدهای قابل توجهی شود.

هرچند که استارلینک هنوز تکمیل نشده است ولی مشتریان زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. آمازون نسبت به رقیب اصلی خود‌ در این عرصه عقب‌تر است ولی تا اواخر سال میلادی جاری، دو‌ نمونه اولیه از ماهواره‌های خود را به مدار زمین پرتاب می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه